Miskraam of toch nog?

Discussion in 'Miskraam' started by shasha, Aug 19, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shasha

shasha Lid

Sep 15, 2013
    35
    0
    6
    Male
    NULL
    NULL
    He dames,
    Ik begin even bij het begin om een compleet beeld te creëren.
    Ik zit in het icsi traject en ik heb op 6 augustus een verse terugplaatsing gekregen van een 5 daagse embryo. In tussen tijd gebruikte in utrogestan 3x daags. Op 12 aug begon ik wat roze bloed verlies te krijgen, 13 aug helder rood maar het wilde nog niet helemaal doorzetten. 14 aug het ziekenhuis gebeld omdat voor mijn gevoel de utrogestan mijn menstruatie tegen hield. Ik moest doorgaan met de utrogestan tot de 16de, de 17de zou mijn officiële test dag zijn. Op advies heb ik maandag 14 aug een test gedaan en die was positief. Woensdag weer getest nogmaals positief. Tevens ook de laatste utrogestan ingebracht. De volgende dag, dus afgelopen donderdag begon ik al meer te bloeden en kreeg ik hevige krampen in de buik en onderrug wat door staalde naar mijn bovenbenen. Vrijdag (dus gisteren) begon ik nog heviger te bloeden dus het ziekenhuis gebeld en ik mocht langs komen. Omdat ik 4wk3d zou zijn zou er op de echo nog niks te zien zijn. De echo zag er keurig uit, wat je zou verwachten bij een goed verlopende zwangerschap. Geen bloed in de baarmoeder, dikke baarmoederslijmvlies en eierstokken zagen er ook uit zoals het eruit zou moeten zien.
    Terug vanuit het ziekenhuis en jlhet bloeden nam alleen maar toe. Op het toilet later verloor ik deciduaal weefsel en daarna wat stolsels. Maar niet meer dan mijn normale menstruatie. Vanmorgen nog veel bloed verlies gehad met wat stolsels maar ook vandaag niet meer dan mijb menstruatie. Nu is het bloeden iets minder aan het worden en de krampen zijn ook minder aanwezig.
    Aankomende maandag moet ik weer een test doen, ik durf het haast niet. En volgende vrijdag weer een echo.

Heeft iemand soortgelijk meegemaakt en hoe is dat geëindigd?

Utrogestan is een progesteron. Nu heb ik gelezen dat bij teveel progesteron deciduaal weefsel ontstaat en het spontaan afbreekt. Dit kan verward worden met een miskraam.... ook dit gaat gepaard met veel pijn

2. Noas

Noas Lid

Nov 14, 2021
    56
    20
    8
    Female
    Hi,

Ik kan je helaas niet helpen, maar wil je veel sterkte wensen. Ik zou persoonlijk morgenochtend al een test doen, je schaadt daar niks mee en wie weet geeft het wat rust :)

3. Noas

Noas Lid

Nov 14, 2021
    56
    20
    8
    Female
    Hoe gaat het met je? Weet je al meer?

Share This Page