Vraag slaapkleding overdag/inbakeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frutsel04, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Sinds kort moet het bedje van mijn zoontje (7 weken) schuin, ivm reflux.
    Hij sliep onder een dekentje+lakentje, ingebakerd in een Swaddle Me.
    Maar hij gleed schuin omlaag, en belandde dan met zijn mondje vrijwel onder het dekentje.

Dus nu een winterslaapzak gekocht. Daar sliep hij afgelopen nacht in met de mouwtjes eraf. En had een lange mouwen romper aan en een dun pyjamaatje.
    Alleen houden zijn armpjes hem weer wakker heb ik het idee. Dus ik denk komende nacht maar de mouwtjes er weer aan en dan alleen een korte mouwen romper aan?

En wat dan overdag aan? Want hij slaapt nog vrij veel, soms maar uurtje wakker. Kan hem moeilijk elke keer weer aan- en uit kleden. Hele dag in slaapzak lijkt me ook niet de bedoeling?

Tips zijn zeer welkom!

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wij hebben het bed ook schuin en ze ligt ingebakerd. Ter hoogte van haar billen heb ik een opgerolde handdoek over het matras ingestopt, zodat ze niet naar beneden kan zakken. Is dat nog wat?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat betreft de slaapzak met lange mouw.
    Hier ligt hij gewoon in zijn kleertjes in de slaapzak, alleen zijn broekje gaat uit.
    Hij heeft dan meestal, romper korte mouw, shirt/trui lange mouw en sokjes nog aan.

4. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Goeie inderdaad! Alleen dan wel zonde van de slaapzak die we gekocht hebben gisteren, 2x per dag wisselen van beddengoed is ook zo'n gedoe ;)

Overdag of 's nachts? Of hou je daar geen verschil in?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Overdag of 's nachts? Of hou je daar geen verschil in?[/QUOTE]

Overdag houdt hij gewoon zijn kleertjes van overdag aan. 's avonds na zijn badje kleed ik hem om in zijn pyjama, maar hij heeft dan hetzelfde aan, ook een romper korte mouw en pyjama lange mouw, alleen dan heeft hij wel zijn broekje aan.

6. Frutsel04

Frutsel04 Actief lid

14 apr 2014
    220
    58
    28
    Dank voor deze tip, het werkt!
    En heel fijn ook, want met slaapzak houdt hij helaas zichzelf wakker met frustraties tot gevolg....
    Dus voorlopig even zo en dan maar eens rustig aan het inbakeren afbouwen.

Deel Deze Pagina