Paar weken geleden hier een topic geopend met de vraag of ik zwanger kon zijn, terwijl ik een mirena had. Had alle symptomen en was niet ongi geworden. Een week te laat werd ik ongesteld, halverwege ook met flink veel pijn, door pijnstilling heen. Ik wilde het spiraal toch al laten verwijderen dus dat heb ik laten doen. Daarna een dag veel bloedverlies, dag later bijna niks, dag later weer veel bloedverlies, één keer een flinke kramp en verlies van een rond stolsel. Het leek wel alsof het een 'vachtje' had, het lag op de bodem van de wc dus kon verder niet veel meer zien dan dat het donkerrood was en dus een beetje wollig eruit zag. Het was denk ik 2 tot 3 cm groot. Heb op mijn stage (gynaecologie) even aan de gyn gevraagd of het een miskraam kon zijn en jahoor, dat zou heel goed kunnen. Hij vertelde dat het ook nog een verlengde lutheale fase kon zijn, met alle zwangerschapskwaaltjes van dien. Maar door het verlies van dat typische stolsel denk ik echt dat ik zwanger was. Wat denken jullie? Sorry voor mn lange verhaal.. wilde het even van me afschrijven want het idee dat er een kindje in mij wilde groeien maar niet kon (vanwege het spiraal waarschijnlijk) vind ik wel erg indrukwekkend en tegelijkertijd ook moeilijk hoor....
Tja het kan altijd natuurlijk..... maar ik moet zeggen dat ik tijdens mn ongi altijd grote stolsels verlies... en als je zwanger was, was het denk ik niet het vruchtje wat je gezien hebt.... (want ik denk aan je beschrijving dat je dat denkt) 2-3 centimeter is een emryo van 8-9 weken zwangerschap... donshaartjes op het lichaam ontstaan pas bij week 14... dus dit zou niet overeen komen met je eventuele zwangerschapsduur.... Klinkt heel makkelijk wat ik nu schrijf, maar het is zooooo moeilijk.... maar schrijf het toch.. probeer het los te laten.... je zult nooit weten hoe het precies zit/zat.... en geeft je alleen maar een rotgevoel... sterkte...
Bedankt Seth. Ik denk ook niet dat het een vruchtje was, maar het leek meer een soort mini-placenta ofzo. Nouja ik laat het idd los met de gedachte dat het wel een zwangerschap was, dan weet ik iig dat mijn lichaam het kan. Hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen om te maken...
placenta wordt pas later aangelegd.... tja... soms is het zo verwarrend een lichaam... nogmaals sterkte..
ok bedankt. Net weer stolsels verloren met iets wat iets vliesachtig leek, als ik het uitrekte kon ik er doorheen kijken... Nouja, ik zal nooit weten wat het was helaas..
Hoi, ik kan me voorstellen dat die onzekerheid moeilijk is! Volg je gevoel, die liegt nooit! Sterkte, Selma
Volgensmij kun je een miskraam juist wel herkennen aan een prop met witte vlokjes/wolletjes? Dit heb ik geregeld gelezen toen ik bang was voor een miskraam (die er helaas ook kwam). IK zou er niet teveel mee overna denken... Je maakt jezelf gek!
Bedankt meiden. Jeetje wat erg Loki, je zal er wel flink kapot van zijn geweest. Hoop dat jullie inderdaad een kerstkindje mogen verwelkomen! We zijn nog niet bezig met kindjes maken maar mijn lijf daarentegen schreeuwt erom. Dan is dit toch wel schrikken! Na dit laatste stolstel/vliesjes verlies raak ik steeds meer overtuigd dat dit een miskraam was. Het was best groot namelijk! Ook vanwege de duidelijke zwangerschapskwaaltjes van tevoren. Begint nu een beetje door te dringen en begin er behoorlijk van te balen
Ok, het zet wel door nu, heb nu twee keer flink grote stolsels verloren en gister ook één keer. Ook iets wat op vliezen lijkt is aanwezig. Heb er al even een traantje om gelaten, dit kindje was stiekem ontzettend welkom!
Jeetje meid kan me voorstellen dat dit niet makkelijk voor je is, of je nu wel of geen anticonceptie gebruikte. Sterkte meid..