Heb sinds vorige week erge pijn in mijn onderrug. Ik heb al 10 jaar een lichte hernia en ik wist natuurlijk wel dat deze me parten kon gaan spelen tijdens mijn zwangerschap. Ik heb dus behoefte aan spieroefeningen zodat mijn rug weer wat soepeler wordt. Voorheen wandelde ik een uurtje maar dat gaat nu echt niet meer, want dan wordt ik vanaf mijn billen tot mijn ribben helemaal stijf. Ben nu wat meer aan het fietsen, dit gaat nog wel. Maar weet iemand welke oefeningen ik elke dag even kanm doen om de boel toch wat soepeler te maken? PS. Wat is het verschil tussen lage rugpijn en bekkeninstabiliteit?
Als ik jou was zou ik naar een fysiotherapeut of Cesar/Mensendieck therapeut gaan, je kunt tegenwoordig terecht zonder doorverwijzing. Die kunnen ook kijken of je last hebt van BI of 'gewone' rugpijn. Ik heb ook last van lage rugklachten, ben nu op advies van mijn VK in Cesar therapie en krijg oefeningen. Bij mij is het geen BI, dat hebben ze ook gecontroleerd. Succes!
Ik sluit me bij Nijntje aan: ga naar een therapeut. Oefeningen die je als tip van een forummer krijgt kun je verkeerd uitvoeren, waardoor je alleen maar verder van huis bent.
Hi Nijntje en San, Thanks voor de tips, en San je hebt gelijk. Kan ook erger worden als je geen controle hebt over je oefeningen. Ik kijk het nog een paar dagen aan, aangezien ik de pijn 2 dagen niet gevoeld heb, en anders ga ik therapie zoeken. Je gaat van de pijn ook verkeerd lopen en zitten.... Jullie ook sterkte met de klachtjes!
Hoi ik heb een babybelt steun gekocht bij de prenatal. ik heb ook last van lage rugpijn en dit werd mij geadviseerd door de fysio. Het helpt wel. kost wel 37,95 Sterkte ermee. Groetjes Brigitte