Zwangerschaps diabetes?

Discussion in 'Gezondheid' started by , Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Even een vraag... iemand hier ook die met de groei bijna 3 weken voor ligt op groei?
    Mijn buik is al redelijk groot en de verloskundige schrok dat in 4 weken tijd mijn baarmoeder echt zo gigantisch gegroeid is (nu al 3 weken verder als een ''normale'' zwangerschap bij 25 weken)
    Dit kan te maken hebben met zwangerschaps diabetes.. als het de volgende keer nog zo is gaat ze verder actie ondernemen.

Iemand hier ervaring mee?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, ik niet maar schrikken zeg! Waarom gaan ze niet nu meteen verder kijken dan? Omdat hij misschien net even een groeispurt heeft gehad ofzo? Je kunt ook gewoon veel vruchtwater hebben... En anders is het gewoon een grote baby, net als zijn buikvriendje Puck ;)

3. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik was nu in 4 weken tijd 5 kilo aangekomen wat ook op zwangerschapssuiker kan wijzen.
    ik moet nu al mijn eten en drinken opschrijven en in de gaten houden.
    mijn baby in buik was wel helemaal goed op maat niet te groot dus.
    maar moet het nu dus sterk in de gaten houden.

ook mijn ijzer was enorm gekelderd van 9,7(heel hoog van mezelf)is ie nu nog maar 7,3
    dus moet ook op ijzerhoudend dieet.
    owwww t is allemaal wat zwanger zijn.

4. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Was vanochtend bij de vk en nu blijkt mijn baarmoeder groter te zijn voor de termijn en ook het kindje is groter. Ik moet morgen bloed laten prikken om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Als dit niet het geval mocht zijn krijg ik een echo om te kijken wat er aan de hand is.

Ben er erg van geschrokken...

5. Niet meer actief

Lieke hier dus precies hetzelfde... alleen gaan ze het nu nog niet direct onderzoeken (terwijl ze me al zowat 3 weken vooruit zet) dus vind het helemaal niet fijn zo!

En ook ik was laatst 4.5 kilo in 1 maand aangekomen en ben nu zelfs al ruim 11/12 kg aangekomen :rolleyes:

Enneee vlinder.. dan hebben we 2 dikkies hihihi :p

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zit ook al over de 10 kilo heen met 24 weken 1 dag

7. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik ga dus morgen maar bloed prikken want ik moet gewoon weten wat er aan de hand is. Maar het baart me wel erg veel zorgen.

Vorige maand was ze namelijk nog gewoon gegroeid volgens de leeftijd. Ook toen was mijn baarmoeder wel iets vergroot, maar nu zei de vk dat die kleine ook groot is. Als het niet me suiker is krijg ik een extra echo om te kijken wat er aan de hand is.

Ben erg benieuwd maar toch ook wat angstig...

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat ze je niet even laat checken.
    Aan de andere kant.... dat je veel aankomt wil niets zeggen over hoe groot de baby is (ik ben wel meer aangekomen, zou het even moeten opzoeken, maar ik geloof dat ik vorige controle op +12 zat) maar als de baby ook echt veel groter is geworden zou ik toch nog even vragen om een extra check.

9. Niet meer actief

Ja maar dat is het hem nou juist... heb opzich niet veel problemen met de extra kg's (al is het wel lastig voor straks natuurlijk ;)) maar mijn baarmoeder,vruchtwater,kindje zijn al op 3 weken extra gezet... en dat is wel erg veel

10. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, maar dat is juist wat ik niet snap: als ze dat nu al zag, waarom wilde ze dan geen extra check?
    Noem me een controlefreak, maar ik zou als ik jou was toch echt vragen om een bloedonderzoek op suiker.

11. Niet meer actief

Ja precies dat vind ik dus ook !
    Moest vandaag weer beginnen met werken (werk zelf in het ziekenhuis) en op dinsdag is er altijd een gyn. bij ons op de poli.. heb het er met haar over gehad & zij vond het ook erg vreemd!

12. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Wanneer moet je weer op controle dan? Als dat langer dan een week duurt dan kun je ze toch even bellen dat het je niet lekker zit? Of even een vingerprik doen bij de poli op je werk, daar zien ze al genoeg aan.
    Bah, naar hoor!

13. Niet meer actief

Ja duurt nog tot 19 augustus! Wel eerder dan ik normaal op controle moet maar toch..

14. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Dat is nog 3 weken. Ik ben vrij nuchter, maar in zulke gevallen zou ik daar niet op gaan wachten.
    Als er niets is, dan ben je in elk geval gerust gesteld. En is het wel iets, dan ben je er tenminste op tijd bij.

15. Niet meer actief

Ja.. naja.. ik ga er een nachtje over slapen :D

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb bij de tweede wel zwangerschapsdiabetes gehad, ik groeide ook ineens enorm, en daarom hebben ze toen ook mede besloten om de kleine eerder te halen en in te leiden dat het kind niet te groot zou worden voor mij.

Zelf heb je er na de bevalling niet meer last van als het goed is!

ik moet nu weer prikken over 1 week en mocht ik weer zwangerschapsdiabetes krijgen (wat helemaal niet hoeft) dan ga ik weer over na het ziekenhuis en word de kleine vast weer eerder gehaald. Hoop dat ik het nu niet weer krijg en ik eindelijk eens thuis mag gaan bevallen na 2 kids.

17. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Nou ik heb vanochtend bloed laten prikken. Gelukkig was het een vinger prikje... Ben echt super bang voor naalden grrrrr. Krijg er de rillingen van.

Vandaag krijg ik de uitslag, als het afwijkend is... Blijf hopen dat het goed is, maar toch zegt iets me dat er iets niet goed is...

Dus maar afwachten, meer kan ik nu niet doen...

18. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Maak je niet al te ongerust, het een hoeft niet noodzakelijk met het ander verband te houden.

Uiteindelijk had ik een baarmoeder van 44 cm terwijl 36-38 normaal is. Ik had dan ook een 'positieve dyscongruentie', wat betekend dat de groei van de baarmoeder meer dan 4 weken voorloopt op het 'normale pad'.

Geen suiker, een groot kind met veel vruchtwater.

19. Niet meer actief

Ik heb vandaag naar mijn verloskundige gebeld en zij vond het niet netjes van de andere verloskundige dat ze me met een kluitje het riet in had gestuurd..

Zij vertelde dat heel veel vrouwen ineens een paar weken voor liggen op groei, dati k mezelf niet te druk moest maken & dat ze bij de volgende controle er gewoon weer heel goed op gaan letten.. mocht het zo zijn dat ik nog steeds zover voor loop gaan ze een groeiecho maken en mn suikers controleren.

Moet wel even mn urine na laten kijken o.a. voor glucose... maar dat is geen probleem aangezien ik zelf op de poli urologie werk :)

20. lindatj

lindatj Lid

May 14, 2007
    64
    0
    0
    ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes gekregen, maar daar kwamen ze pas in week 34 achter.. ze hebben mij gewoon uit laten lopen tot 40 weken en 1 dag.. en ze waren ook niet van plan om het eerder te laten komen..
    nu heb ik dus weer zwangerschapsdiabetes.. mijn buik is echt flink gegroeid de laatste 2 weken.. is echt niet normaal meer.
    spuit nu insuline en heb 11 augustus groeiecho.. ben benieuwd hoe groot ons kindje is.

Share This Page