Geven jullie een vergoeding aan je vader/moeder voor het oppassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hallo dames,

Ik ben eventjes benieuwd!
    Mijn moeder is een alleenstaande vrouw (wel een lat relatie), ze is gelukkig en trotse oma. Ze past 1x in de week op onze meiden, helemaal super.

Onze meiden gaan 1x p/week ook nog naar het kdv. Onze oudste gaat binnenkort naar school dat betekent dat alleen onze jongste 1 dag naar KDV gaat. Nu heb ik een balletje opgegooid of mijn moeder misschien nog een dag wil gaan oppassen. Op deze dag had ze iedere dag werk, maar dit is nu 1x in de 2 weken.

Nu wil ik eigenlijk de "inkomensten" die mijn moeder mis gaat lopen compenseren....wat vinden jullie? Wij betalen nu voor 1 kindje 160 euro aan het kdv. Wat is nou reeel om aan mijn moeder te geven?

Hou voor ogen dat mijn moeder alleen woont en geen vast werk heeft! Dus ik heb geen interesse in reactie, oh mijn ouders hoef ik niets te betalen ;)

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je moeder kan ook gastouder worden dan krijg je vanuit je werk ook een deel vergoeding. dat is een optie.

Verder is het enige juiste antwoord denk ik; wat jij kunt missen en wat je zelf wilt geven. Ik denk dat je moeder met alles blij is! Maar goed mijn idee is 120 euro, vind je dat wat?

Als ik het zou kunnen dan zou ik ze heel veel geld geven ;). Ik kan dat in mijn situatie niet. Ik laat wel mijn waardering blijken door veel samen te knutselen en dit te geven. Ik stop ook vaak kleine dingen (paaseitjes, bloembollen etc.) stiekum in de tas die ik mee geef.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    rond de 100 euro dan hou jij uiteindelijk ook nog 60 over
    of mischien 80 dat je ieder de helft doet

4. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik zou dan gaan bekijken hoeveel het verschil is tussen het bedrag dat je netto, dus de kinderopvangtoeslag erafgerekend, betaald aan de kinderopvang.

Zou je moeder ook depapieren hebben om als gastouder te wordengezien zouje haar rondde5eur oid per uur kunnen verrekenen.

Als je denk dat ze daar niet mee rondkan komen dan kunje er misschien ietsmeer kunnen geven.

Laatste optie is alsje het kunt betalen haar misgelopen salaris betalen.

Succes

5. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Die € 160 die je kwijt ben, is dat na aftrek van de kinderopvangtoeslag? Daar zou ik in elk geval even rekening mee houden. Zo ja, dan zou ik inderdaad voor zo'n € 100 gaan. Houden jullie er beide iets leuks aan over.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Bij mijn ouders hoefde dat nooit maar zij hadden het ook niet nodig. Nu is mijn zus vaste oppas en ging minder werken. Ik betaal haar nu ook, hij gaat er 2 dagdelen naar toe. Dit hebben we onderling besproken en ik heb haar de prijs laten vaststellen. Een soort gastouder dus.

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Dat kost nog al wat hoor? Je moet de nodige papieren halen (niet erg makkelijk) en je huis moet aan een aantal eisen voldoen.

Ik zou haar gewoon 100 of 120 euro voor geven. Zo is het voor jou voordeliger en je moeder krijgt er ook wat voor.

Deel Deze Pagina