Sinds twee dagen begint het overgeven behoorlijk de spuigaten uit te lopen en mijn eetlust is nihil. Vlees, gekruid eten, alles wat gebakken is :sick:. Als ik eraan denk, draait mijn maag zich al driedubbel om. Mijn dieet bestaat momenteel uit magere yohurt, maar dat lijkt me niet echt een gevarieerd voedingspatroon. Ik ben benieuwd wat jullie aten tijdens de misselijkheid en wat ook nog eens redelijk viel? Ben zowel benieuwd naar de do's, maar ook de dont's!
probeer eens brinta pap met rozijnen. en/of appel. eventueel wat suiker er over heen. meestal is dat wel binnen te houden en erg voedzaam. voor beide.
Probeer 's avonds voor he slapen en/of 's morgens vanille vla te eten. En voor de rest eet gewoon wat je lekker vindt, gewoon beetje bij beetje. Het belangrijkste is dat je voldoende drinkt. Heb je geen medicatie gehad tegen de misselijkheid? Bij mij is het ook met ongeveer 5 weken zwangerschap begonnen, met 7 weken ben ik in het ziekenhuis opgenomen geweest ivm ondervoeding. En tot op heden nog steeds misselijk en aan het overgeven. Maar nu gelukkig met vlagen. Vlees kon ik ook niet verdragen. Dus ik at 's morgens een ontbijtkoek, een beetje fruit tussendoor en voor de rest at ik snoep Ik hoop voor je dat je er erdoorheen komt. Succes!
ik vond toast wel te pruimen, eventueel met wat boter erop. die pap hierboven genoemd lijkt me ook wel ok. En zure appels om een of andere reden... Het is denk ik vrij persoonlijk. O ja, en bananen, vullen lekker ook! ik had ook speciale tomatensoep gekocht bij de drogist die was voor zieken om extra aan te sterken, zaten extra voedingsstoffen in. Je hebt ook van die dieet producten, malktijdvervangers zegmaar die een hele maaltijd zijn qua voedingsstoffen, shakes of soep enzo. Die zijn iets voedzamer dan alleen yoghurt.
Wat een goede tips zeg! Ik ben alvast een boodschappenlijstje voor Treesman aan het maken En zure appels klinken zelf best lekker nu en die van de tomatensoep is inderdaad wel een goeie! @smiley, SLIK je bent nog steeds misselijk? Wat ontzettend vervelend zeg. Sterkte nog!
Als ik heel misselijk ben (zoals vandaag ) leef ik op yoghurt, beschuitjes met vruchtenhagelslag, appeltjes en veel vruchtensap.
Zelfgemaakte kippensoep! Ik heb niet hoeven spugen, maar had weleens zo'n gekke draai in mijn buik en dan moest ik citroenijs, ja, gek he?
Mijn boodschappenlijstje voor treesman wordt steeds langer Ik heb net een paar happen ben & jerries strawberry cheesecake-ijs gegeten en hoera tot nu toe blijft het binnen! En het smaakte me ook nog redelijk!
Ja Trees nog steeds misselijk De kleine duwt nu steeds tegen mijn maag waardoor ik als een tierelier mijn kotsbakje moet opzoeken Dus wat dat betreft is het nogal vervelend. Maar ik hoop voor je dat je er goed doorheen komt.
Stiekem vind ik het in dit stadium niet zo erg. Bij de laatste drie miskramen ben ik niet of nauwelijks misselijk geweest. Natuurlijk het is vervelend, maar het stelt me nu nog heel erg gerust dat er iets gaande is. Alleen als ik de 3 maanden voorbij ben mag het wel weg zijn . Ik kan me voorstellen dat als je er nu nog steeds last van hebt dat het wel heel vervelend is! Sterkte ermee hoor! En hier even een eet-update. Gisteren een kippensoepje geprobeerd, maar dat was een erg slecht plan :sick:. Toen de zure appels en dat bleef erin en die zure napoleonsnoepjes smaakte zelfs lekker. Gisterenavond nog een beetje citroenvla en dat ging ook wonderwel goed. De augurken daarentegen smaakte erg naar chloor . Voor het ontbijt ga ik voor de droge crackertjes-tip van marline en een beetje brinta. Wat een variatie weer Meiden bedankt!
Ik ben erg blij voor je dat het dit keer nu wel goed loopt. Ik hoop dat het zo ook zal blijven Bij was het dat ik niet tegen nare geurtjes kon, a.s. kippesoep of vlees bakken/braden. Ik lees dat jij dat ook hebt met kippesoep dus nu weet je in welke richting je 'lekker eten' moet zoeken. Lukt het je wel om te koken? Anders kan je van die geurloze gerechten maken. O.a. pasta ed.
Ja het zijn inderdaad de geurtjes. Alles stinkt! Ik heb wel het geluk dat treesman een uitstekende kok is en ik bijna nooit kook en nu al helemaal niet. Ik hoop ook dat deze keer goed gaat. Ik heb er best wel een goed gevoel over [-o<
Hee bikkeltje, klinkt goed die misselijkheid! Ik heb/had (het wordt nu iets minder) er ook last van, lust gewoon geen warm eten meer (de geru alleen al, yak). Ja, frietjes en andere slechte dingen wel, zucht. Dus ik eet veel brood en crackers met kaas en appels om niet te vervallen in slechte/vette eetgewoontes. Wat vitamientjes aanvullen, klaar! En wat ik 's ochtends doe: voor het douchen en me druk maken eerst een bakje yoghurt met beschuit eten. Heel relaxed. Lekker fris en zuur en dan kan ik er weer een paar uurtjes tegenaan.
Het enige wat ik binnenhielt: appel, manderijn, cola en hele kleine slokjes boullion... ohwja, en van die droge breek toastjes.. Kippensoep af en toe.. en dat was het, geloof ik.. Yoghurt is ook een tijdje goed gegaan en gele vla, maar daarna ook niet meer.. Zelfde met melk, crackers, beschuiten, etc. De meeste dingen kan ik nu wel weer eten. Wat bij mij ook goed is gegaan meestal is idd aardbeien yoghurt ijs! haha.. stom he!? Niet echt hoopgevend he?! haha.. Probeer heeeel erg goed naar je eigen gevoel te luisteren! als je zin hebt in iets, maar dan ook echt zin, dan gaat dat meestal ook goed, is mijn ervaring! Voor jou opzich wel oke dat je misselijk bent dus.. begrijp ik.. Succes ermee!
Pffff, die dingen zijn écht mijn redding geweest. Ik leefde daar echt op, hield niets anders binnen. Zo erg dat ik die dingen sinds week 10 van mijn zwangerschap niet meer gegeten heb, haha.