wordt gek van de kruisspinnen

Discussie in 'De lounge' gestart door daalmeyer1974, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee hoor dat mag. Was vorige week te lui om een spin dood te maken. Die loopt nog ergens boven waarschijnlijk. Maar open wel gerust een topic over spinnen voor ik ga slapen. Wordt steeds beter haha

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben ook op zoek naar iets dat helpt tegen spinnen. Ze zitten altijd bij onze voordeur, echt verschrikkelijk. Niet omdat ik bang ben van ze maar omdat ze elke keer terug komen. Ik maak het schoon helemaal met een sopje :) en dan zie ik echt geen spin meer. Maar later in de avond zie ik er dan alweer een paar voor het keukenraam ( is aan de dezelfde kant als de voordeur) hangen. Dus ik blijf het elke dag schoonmaken ;):(

Dus heeft er iemand een tip dat ze voorgoed wegblijven of minstens een week :p

3. me83

me83 Niet meer actief

4. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
  5. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Hier ook mega veel spinnen.. Ik laat ze buiten ook zitten. In huis is een ander verhaal... Die vertellen het niet meer na.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hier ook heel veel kruisspinnen, ik hoor veel mensen er over! ze zijn ook vroeg volgens mij. Eerder is het al gezegd: gelukkig niet veel wespen dit jaar ik heb dan ook liever de kruisspin ;)

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier ook kruisspinnen in de tuin, bah.......ik heb echt een spinnenfobie en durf amper de tuin nog in. Van de week hing er 1 bij de kliko, die had gewoon daar zijn web gemaakt:$ We hadden ook een lijntje door de tuin om natte kleding van de kids aan te hangen, zelfs daar hingen webben aan:$

Gelukkig is onze tuin bijna helemaal bestraat, we hebben alleen aan de rechterkant wat bloemetjes en planten maar dat gaat er in de toekomst uit, ik wil zo min mogelijk insecten en ongedierte in mijn tuin;)

Gelukkig hebben we weinig spinnen in huis, als er al 1tje zit, is het een kleintje. Alle spinnen die we hier tegenkomen, worden dood gemaakt, van mij mogen ze allemaal de pijp uit, smerige beesten bah.

Waarom ik bang ben voor spinnen??

Ze zijn gewoon eng, vies, lelijk.....hebben van die smerige 8 poten die razendsnel kunnen lopen, spinnen komen altijd uit een onverwachtse hoek zodat je je eigen helemaal de rambam schrikt.
    Kortom, ik vind ze echt helemaal niets........ik heb 10x liever een mug, muis of ander insect, als het maar geen spin is:D

Deze periode is dus erg lastig van mij en ja, de spinnen zijn erg vroeg dit jaar, hopelijk rotten ze ook weer eerder op.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier ook heel erg op het moment inderdaad, getverdegetver. Iedere ochtend hebben ze weer van die grote webben over het tuinpad heen gesponnen, kan ik weer met de bezemsteel voor me uit zwaaiend een weg naar de auto banen :D

Waarom zijn spinnen eng? Geen idee, totaal irrationeel, maar ik krijg de kriebels als ik ze zie!

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, vies he? Ik ging net de markiezen open doen in de tuin en ben er zeker 5 tegengekomen die over het tuinpad hingen. En zo groot ook al!! Brrr.... ik "voel" ze nog lopen (ik ben altijd zo bang om in zo'n web te lopen en dat de spin dan in mijn haar, blouse, nek springt).

Ik had vroeger ook een enorme spinnenfobie - ik had er als kind echt nachtmerries over - maar het wordt de laatste jaren wel minder. Hoewel... als ik die joekels van kuisspinnen in de tuin zie..... brrrr. Ik kijk nu al uit naar de kelderspinnen/renspinnen die bij de herfst horen (not!)

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

En dit werkt? want dan bestel ik gelijk 6 flessen (grote tuin ;))

Bij ons stikt het ervan en ik vind ze echt vreselijk. Ze komen ook steeds meer naar binnen. Bah!

Geen idee waarom ik een fobie heb. Ik sta gewoon ineens op een stoel als er 1 door de kamer rent. Grappige is, vogelspin vind ik mooi maar hoe kleiner ze worden hoe banger ik wordt haha. Ze zijn soms ook zo snel!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Deel Deze Pagina