Ovulatietesten gebruiken wel of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door toerist18, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb de vorige maand ze gebruikt, en ik had de avond voor de positieve test sex gehad.
    Maar ik werd gewoon ongesteld.
    Ik wil ze deze maand niet kopen, ik vind ze te duur ik ben er veel mee bezig, en manlief vind dat een baby 'vanzelf' komt.
    Zucht.

2. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Hoi Toerist,

Als je er niet te veel mee bezig wilt zijn, kan je ze inderdaad misschien beter een maandje niet gebruiken. Kan je volgende maand altijd weer zien wat je dan doet.
    Je cyclus lijkt ook wel vrij regelmatig, dus dan kan je ook ongeveer gokken wanneer je eisprong is denk ik.
    Succes in ieder geval!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Dank je wel voor je antwoord!
    Ja idd ik weet ongeveer wel wanneer hij komt, ik denk dat het met een positieve test juist extra een domper is, als je weer ongesteld wordt, dan voel je je min of meer door je lichaam een beetje in de steek gelaten, zo zie ik het maar.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    @toerist18: ik snap je redenering helemaal niet eerlijk gezegd. Per maand heb je een kans van 20% op een zwangerschap. Dat het (uitgaande van wat onder je banner staat) niet binnen 3 maanden lukt wil toch niet zeggen dat je lichaam je in de steek laat? Een positieve ovulatietest is absoluut geen garantie op een zwangerschap.

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar dat WEET je natuurlijk ook wel, dat je geen garantie hebt, maar zo VOELT het vaak niet.
    Tenminste... als ik weet dat ik in mn vruchtbare dagen zit en dan ook met mn man aan t oefenen ben, dan hoop ik natuurlijk wel extra, dan als we misschien wel naast mn vruchtbare dagen bezig zijn geweest. Vruchtbaar geeft toch net iets meer een gevoel van 'zekerheid'... hoe irreeel die wellicht ook is.

Oh, dit is een topic uit 2005 :D

6. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Nee, hoor, topic is vandaag gestart. Topicstarter is lid sinds 2005.....

Ontopic: Ik snap je vriend zijn beredenering, maar als je eenmaal besloten hebt om voor een kindje te gaan, kun je dat als vrouw zijnde moeilijk los laten.
    Ik gebruik zelf wel ovutests, zodat ik beter inzicht krijg in mijn cyclus. Mijn man weet niet wanneer ik vruchtbaar ben. Anders ben ik bang dat hij zo'n verplicht gevoel krijgt.
    En ik heb zoiets van: baat het niet, dan schaadt het niet.
    Ik denk trouwens dat als ik ze niet zou gebruiken, ik er nog meer mee bezig zou zijn, omdat ik dan onzeker zou zijn of we wel op het juiste moment hebben geklust....

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ze wel, maar ik wil nu vooral proberen te ontdekken of ik iets voel van die vruchtbare periode. Het schijnt dat je dat aan je slijm kunt voelen.
    Maar dan moet je wel weten wat je wanneer voelt. Ik merk nooit iets... niet van mn eisprong, niet van mn menstruatie. En ik hoop dat ik dan straks zonder die testjes kan, omdat ik dan zo ook wel weet hoe of wat.
    Ik vertel mijn man ook niet dat we de komende drie dagen extra ons best moeten doen. En ja, stiekem vind ik het wel jammer als het door drukte en afspraken niet precies op het juiste moment klussen. Maar ik wil niet alleen maar sex omdat het moet. Want 'vroeger' deden we het ook gewoon omdat het leuk is en we van elkaar houden... dus waarom nu niet?

8. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Je heb de avond voor je test sex gehad, maar als je de positieve test heb kan het TOT 48 uur duren voordat je ei komt. Misschien ben je te vroeg geweest? Sperma kan erg lang leven, maar dat hoeft niet zo te zijn...

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Indd, ook na je positieve test dus door klussen omdat je niet weet wanneer je ei precies gaat springen..
    Ik snap opzich wel wat TS bedoeld, met een posi ovutest weet je dus wanneer je ei ongeveer is geweest en dus ook of je goed geklust hebt. Als je dat allemaal gedaan hebt en je wordt aan het einde van de rit alsnog ongi is dat uiteraard een teleurstelling maar die teleurstelling is er ook al je geen ovutesten gebruikt vindt ik. Ik gebruik ze bijv. zelf niet, ik controleer mijn bmm op mijn vruchtbare dagen en mn eisprong voel ik. Maar ondanks dat is het nog steeds een teleurstelling als het niet raak is, en ik denk dat het niet uitmaakt in welke ronde je dan zit. Elke stel die probeert zwanger te raken hoopt dat dat zo snel mogelijk lukt en elke ronde waarin het niet lukt is er één teveel, of je dan nou pas in de 3e ronde zit of in de 8e...

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Klopt!

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Weet ik maar als je precies de vruchtbare dag weet dmv zo'n test heb ik eerder zo'n gedachte.
    Dan als ik ze niet gebruik, dan weet je toch niet precies wanneer de dag is, ik denk dat je er dan minder mee bezig bent.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Klopt ik wilde ook graag die dag nog een keer, maar meneer had geen zin, en ik heb natuurlijk ook niet gezegt waarom ik graag wilde:(
    Kan idd zijn ja....

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Precies zo denk ik er ook over!

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Deze keer niet gebruikt.

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Je hebt een redelijk goede cyclus, en pas 3 maanden bezig.
    Waarom geniet je niet eerst gewoon fijn van elkaar?

Een ovulatietest kan je helpen, maar geeft geen garantie.
    Ik zou ze de deur uit doen, genieten van elkaar, en als t na een jaar nog niet gelukt is, of je cyclussen worden langer, dan kan je ze alsnog gebruiken.

Succes!

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja daarom gebruik ik ze nu ook niet, eigenlijk is het best spannend om te gokken wanneer hij komt.
    Ik denk dat een teleurstelling als je ongesteld bent geworden nu ook kleiner is.
    Je weet immers niet of je goed hebt gegokt met klussen.
    Nog meer niet testers?

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Gelukt 4e ronde zonder testen!

18. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Hey,

Ik ben dit onderwerp aan het lezen, maar zie dat je vandaag positief getest hebt! Gefeliciteerd!!!!

Zelf twijfel ik nog. Afgelopen maand wel gebruikt, maar op verschillende momenten positief getest. Geeft voor mij veel onrust. Maar gezien mijn cyclus kan ik het wel gebruiken om iets meer duidelijkheid te krijgen...

19. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Hey maar gezien je groene plaatje ben je zwanger.....of snap ik t niet !

20. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Toerist: Gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws, je hebt de ovu-testen dus helemaal niet nodig gehad!

Deel Deze Pagina