Eigenlijk precies zoals de topictitel zegt, hoe wisten jullie en wanneer isten jullie zeker dat het de baby is die je voelt? Ik voel nu sinds 1,5 week ongeveer (denk ik) bewegingen van de baby, soms schopjes, soms meer alsoftie helemaal beweegt, alleen ben ik bang mezelf voor de gek te houden dat het gewoon mijn darmen zijn, want die zijn voor mijn gevoel ook wel onrustig (winderig enzo) Als ik op mn rug ga liggen dan voel ik vaak de dingetjes, alleen vraag ik me af, kan het zijn dat mijn baarmoeder dan op mn darmen drukt waardoor die gaan bewegen ofzo? Wat is het verschil in bewegingkjes tussen onrustige darmen en de baby?
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord. Heb zelf nog niks gevoeld, alleen m'n darmen die bezig zijn... (denk ik)..
hoi hoi, kan zeekr wel je kleintje zijn hoor! Ik voelde ongeveer met 21 weken een plopje rechtsonder in me buik. en dat was zeekr de kleine, want die bewegingen werden alleen maar sterker! En ja het verschil, ik denk dat je het verschil wel degelijk voelt als je kleintje beweegt, het voelt heel appart. En je darmen dat is toch anders. Maar moelijk om te zeggen. Je merkt het wel als de bewegingen sterker worden het duidelijke verschil! Het vioelde bij mij als van die plopjes elke keer. heel licht. geniet er lekker van! is zooo mooi! ik mis het soms wel! echt super om de bewegingen van je kindje te voelen! liefs
De eerste keer dat ik dacht dat ik mn kleintje voelde, lag ik bij de fysio op mn buik op de harde behandeltafel. Toen voelde ik wat ploppen tegen mn buik. Daarna heb ik nog een keer het idee gehad dat ik een veertje tegen de binnenkant van mn buik voelde, maar allebei waren het twijfelgevallen... Wanneer wist ik zeker dat het de baby was? Toen ik voor de 20 weken echo ging drukte de scopiste heel hard met dat ding op mn buik. Toen voelde ik ineens heel duidelijk geschop bij de echo dinges. Sindsdien voel ik echt elke dag meerdere keren de kleine. Meestal als plop aan de voorkant van mn buik ( Net als wanneer je darmen borrelen, maar dan anders... ) maar soms ook van onder ( Dus baarmoedermond ) of bij mn navel... Geweldig gevoel!!
Ik voelde al een aantal weken van die plopjes en dacht ook steeds van misschien dat het mijn darmen zijn. Maar kwam er rond de 20ste week achter dat het echt de baby was. In het begin had ik het ook alleen als ik plat ging liggen. En later als ik zacht drukte kreeg ik ook een schopje terug. Ik had ook een doppler dus dat was makkelijk dan hoorde ik het schopje en volede ik het tegelijk dus wist ik het zeker. Nu voel ik het sterker en de hele dag door. Geniet ervan het is zo speciaal! (alleen minder als de baby het strakjes leuk vind tegen je ribben aan te schoppen..auuww hihi!)
het is een beetje lastig uit te leggen denk ik maar ik vind dat er wel een verschil is tussen je darmen of de wel bekende plopjes, als ik de baby voel dan is het echt een plop en als het mijn darmen zijn is het een plop met nog een soort trilling erbij hmm ik geloof niet dat ik het duidelijk kan maken maar probeer er maar eens op te letten.
Ik voelde een soort van hartritme in het begin.. dat er zachtjes werdt geduwd zeg maar.. Snappie Heb ook altijd last van me darmen gehad en dit voelde anders dus wist ik zeker dat het de baby was Nu is het alleen maar sterker geworden Heerlijk!!
Ik twijfelde ook heel erg rond de 17 weken of dat wat ik voelde mijn kindje was....of toch darmen ofzo, achteraf kan ik zeggen dat dat idd mijn kindje was. Bij mij voelde het ook als plopjes en ik vond het wel vergelijkbaar met "darm-plopjes". Het gevoel wordt iedere week sterker en steeds duidelijker dat het idd je kindje is wat je voelt. Eerst zijn het plopjes en later voel je echt dat het "duwtjes" worden en weer even later kun je het van de buienkant ook zien. Ik heb toen ook even gegoogled op hoe het voelde: hierbij een paar leuke die ik onthouden heb hoe het voelt als je je kindje begint te voelen: - veertje langs je buik/ binnenkant - plopje - en deze vond ik het allerleukst: "als een scheetje in een nat badpak, maar dan in je buik"...... hi hi hi zit nog wat in vind ik ook !!!!
het begon bij mij met 16 weken met een soort belletjes in mijn buik.. met 18/19 weken voelde ik kleine schopjes.. en vanaf 23 weken zijn het echt harde schopjes geworden die je ook heel duidelijk vanaf de buitenkant kan zien/voelen.
Ik voelde wel vaker plopjes maar toen had ik echt nog zoiets van "dat kunnen ook mijn darmen zijn" totdat ik 3 duwtjes voelde... Zoiets had ik nog nooit gevoeld en er verscheen gelijk een smile van oor tot oor op mijn gezicht! Nu wist ik zeker dat dit de kleine moest zijn want dit had ik nog nooit gevoeld. Toen ik het de dagen daarna vaker voelde was er helemaal geen twijfel over mogelijk.
het kan idd de kleine zijn die je voelt ik voelde hem al heel zachtje schoppen toen ik 18 weken zwanger was en de 20 weken echo heeft het toen ook bevestig... ik zag hem schoppen en tegelijke tijd voelde ik het ook....
Met 21 weken voelde ik voor het eerst heel duidelijk een duwtje van binnenuit, ik wist direct zeker dat dat de baby was. Bij borreltjes/belletjes voor die tijd was ik nooit 100% zeker, het duwtje was echt heel duidelijk. Hierna voelde ik het ook regelmatig. Het draaien ed. voelde ik pas later, dat kon ik trouwens ook direct zien aan de buitenkant
hoi, waarschijnlijk voel je het goed en is het de baby, op een gegeven moment weet je het inderdaad zeker, dan worden de bewegingen steeds duidelijker.
Thnx voor jullie reacties! Hoe vaak voelden jullie de baby in het begin? Ik heb het gevoel dat de baby vandaag super actief is! Vanmorgen heel duidelijk en vanmiddag ennu weer! Kan dat? Voelden jullie t trouwens echt als schopjes in het begin? Daar lijkt t bij mij wel op..
Ik voelde met 17 weken de eerste keer wat. Het was een soort veegje/ kieteltje aan de binnenkant van mijn buik. Ik wist het bijna helemaal zeker! Maar aangezien het even duurde voor ik weer eens wat voelde, twijfelde ik toch wel een beetje. Met zo'n 18,5 week voelde ik echt (voor mij) duidelijke plopjes/ schopjes. Ook mijn man kon het direct voelen! Het was vaak hetzelfde moment: s'avonds tussen half 11 en half 12. Daarna zelfs mijn buik af en toe op een plekje iets omhoog zien komen..! Heel apart! En nu met 20 weken voel ik de kleine heel vaak! Als ik ga zitten is het meestal raak! Niet heel lang, maar gewoon af en toe een schopje of 2 en dan weer even een tijdje niet en dan ineens issi er weer. Heel leuk!! Het verschil met mijn darmen is alleen al het geluid wat de darmen wel maken en tja de kleine niet ! Ik kan het haast niet omschrijven, maar zou zeggen dat de baby echt als plopjes/ schopjes voelt..! Als ik jou zo hoor, denk ik dat het wel degelijk je baby kan zijn..! Geniet er maar lekker van!
Ik voelde rond 15-16 weken steeds wat "plopjes" maar durfde niet te geloven dat dat de baby was. Met 17 weken kon ik er gewoon niet meer omheen! Sinds 1,5e week voel ik de baby dagelijks schoppen/bewegen Het is eigenlijk een gevoel wat ik gewoon nooit voordat ik zwanger was voelde, dus het kon ook niet anders Darmen voelen toch anders.. Manlief heeft de baby ook al voelen bewegen/schoppen.
Als een piepklein luchtbelletje dat van links naar rechts door je buik gaat (of een andere kant op natuurlijk!) Ik had dat met week 18 ofzo. Soms als je last van je darmen hebt, en er komt lucht doorheen, kunnen ze ook bewegen en borrelen. Dat vond ik vergelijkbaar met hoe de baby later beweegt. Ik kon het het beste voelen als ik achter de pc zat, dan had ze waarschijnlijk wat minder ruimte dus raakte ze de kant eerder... Het zou maar zo kunnen dat het je kleintje is dus!