wordt gek van mijn (super) luie vriend !!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FairyLaughs, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

pff... ik wordt echt gek van mijn vriend !!

hij is al echt lui !! werkt dan wel fulltime, maar zodra hij thuis is heeft hij nergens zin in, is altijd moe... dus of hij gaat op de bank liggen, of hij gaat achter zijn pc..

als ik het vraag doet hij wel de luier van onze dochter, en de kattenbak verschonen (moet ik echt 4 dagen achter elkaar vragen voor hij het doet,, als ik het niet vraag laat hij de bak zo 3 weken staan.. )

afgelopen 2 maanden heeft hij 2x de afwas gedaan.. 2x gezogen en 1x gedweild... (dan heb ik het ook 3x moeten vragen en doet hij het met tegenzin)..

plankjes op de kinderkamer vraag ik ook 3x per week maar hij doet het gewoon niet..

we zijn pas verhuisd en er staan nog een aantal dozen op de overloop die naar zolder moeten.. zijn pc staat op de zolder dus hij loopt er zoiezo 1x per dag langs maar hij weigert om dan iedere keer een doos mee te nemen.. of als ik vraag wil je die zak even naar beneden tillen (is mij te zwaar)... staat hij 4 dagen erna nog op de overloop..

ik heb de zorg van ons dochtertje dan, het huishouden (iedere dag: afwas, keuken poetsen, stofzuigen, dweilen, overal met een vochtige doek over, de was doen, opvouwen, wc's poetsen en de badkamer opruimen, koken, tafel dekken (en afruimen doet hij heeeeeel soms uit zichzelf)... ) dit doe ik nu met 38 weken ook nog iedere dag terwijl ik er echt kapot van ben, en het eigenlijk te zwaar is voor mij op dit moment..

ik heb het er vaker met hem over gehad, en ook een keer ruzie over gemaakt... WAAROM hij mij niet uit zichzelf kan helpen.. vragen of hij iets kan doen, of WAT hij kan doen die dag... dat het echt te zwaar is voor mij op dit moment en dat ik wat steun van hem verwacht... dat is volgens mij redelijk normaal met 38 weken (zelf als veel eerder) dat je man (ookal werkt hij) dingen van het huishouden overneemt zodat de vrouw het iets minder zwaar heeft..

Maar echt niets helpt... toenstraks weer de tafel gedekt (had zelf frietjes gebakken),, sauzen op tafel gezet, zijn bord gedekt en voor zijn neus neergezet.. eten voor ons dochtertje op tafel gezet... daarna was t alweer bijna koud en kon ik dus eten.. en dan ondertussen naar de snacks kijken enzo..

zijn we klaar met eten, begin in de sauzen weer in de koelkast te zetten.. en begint hij de borden enzo op het aanrecht te zetten..

toen vroeg ik dus of hij wilde afwassen.. zegt hij gewoon :
    Nee ik ga zo even naar boven op de pc, en dan ga ik naar bed... ik dus boos geworden want het waren maar 3 bordjes en bestek...

ik dus na 10 minuten die paar dingetjes afgewassen en hij bleef ook gewoon achter de laptop zitten en laat mij afwassen.. daarna ging hij naar boven en heb ik hem genegeerd.. durft hij ook te zeggen: ik vind het niet leuk als je me zo negeerd, dan ga ik me schuldig voelen omdat ik naar boven ga !!... (nouja moest bijna janken zo kut voelde ik me omdat hij het gewoon NIET snapt)(zullen ook wel hormonen zijn)

en vanmiddag vroeg ik of hij de spullen van onze dochter wilde opruimen van de grond... zegt hij ook gewoon.. Ja dat doe ik wel als ze straks in bed ligt want ze gooit het toch weer op de grond... en dan kan ik uitleggen dat je niet zomaar alle rotzooi de hele dag kan laten liggen en overal over heen moet stappen om de kamer door te kunnen.. maar hij luisterd gewoon NIET !!...

en inplaats van dat hij mij eens een complimentje geeft ofzo over alle dingen die ik WEL doe.. gaat hij zitten stoken omdat de voorraad kast er niet uitziet !! en hondenbrokken horen er niet in te staan.. en hij staat te vol ETC ETC... terwijl ik het netjes inruimd, en als hij een boterham ofzo gemaakt heeft zet hij alles weer op de verkeerde plek terug waardoor het dus een zooitje wordt..

PFffff... wordt echt niet goed hiervan hoor...
    WAT kan ik doen om hem in te laten zien dat hij mij eens een beetje moet meehelpen.. vooral zolang in nog zwanger ben en straks in de kraamtijd !!

misschien is er ergens een stukje geschreven over hoe het is voor een zwangere vrouw, zodat een man het snapt...
    of misschien hebben jullie andere tips?

praten en zeggen hoe ik me voel helpt dus niets, laatst na die ruzie heeft hij de volgende ochtend gevraagd wat hij kon doen, maar de volgende dag is hij het gewoon weer 'vergeten' (zegt hij zelf)

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij ons is het een periode ook zo erg geweest, alleen ik was toen niet zwanger... Ik heb het toen helemaal op zijn beloop laten gaan. Tot meneer op een gegeven moment niet eens een schone onderbroek meer had :D. Heb dit ong. 6 weken moeten volhouden totdat hij de hint begreep. Heb alleen stiekem het toilet gedaan, want dat kon ik niet laten. Moeilijk want ons huis was een zooi, maar het heeft geholpen. Nog steeds moet ik hem soms achter de broek zitten (vooral kattenbakverhaal is heel herkenbaar), maar zo erg als toen is het absoluut niet meer. Nu begrijp ik wel dat het voor jou anders ligt, je bent zwanger en hebt al een kleine. Even verslonzen is voor jou lastig en nu niet te doen. Sorry meid ik heb verder geen tips. Proberen te praten, ruzie maken etc. heeft hier destijds ook niet geholpen :(. Ik wil je wel even een knuffel geven en succes wensen!

3. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    het gatsie wat naar!

bij mij is het wondebaarlijk anders om

mijn vriend was voor zwangerschap ook idd lui alleen maar computer of tv nu ik zwanger ben is het van: jij op de bank ik doe wel koken stofzuigen dwijlen enz

ga goed gesprek met hem aan

hij hoeft echt niet alles te doen maar kattenbak idd gewoon elke dag met schepje poep eruit anders stinkt het mega op een gegeven moment

hoop voor je dat het beter word!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O ik zou er gek van worden. Zelf heb ik absoluut geen klagen mijn man doet echt alles (ik mag niks meer).
    Maar ik heb wel wat tips hoor ;):
    -met tafel dekken, niks voor hem neerzetten en anders een vies bord + vies bestek
    -geen kleding meer wassen voor hem

Eigenlijk gewoon doorgaan, maar niks voor hem doen. Misschien dat hij het dan begrijpt. Hij zal het niet leuk vinden en ws boos worden. Maar hij is wel enorm hardleers zeg :x.

Verder wil ik je veel succes wensen.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    He bah wat naar voor je!
    Ik ben zelf ook wel bang dat het bij mij zo gaat worden. Lag vannacht nog wakker omdat ik zo baal dat ik alles uit hem moet trekken. Gelukkig helpt hij nu wel mee in het huishouden sinds ik bij 30weken heb aangegeven dat ik echt niet meer kan stofzuigen. Voorheen deed ik alles en ik werk nog, hoewel we nog geen kinderen hebben. Hij heeft hier een gespreid bedje gehad: hoefde alleen te helpen met eten maken en boodschappen. Verder deed ik alles hier. Nu doet hij het stofzuigen erbij en de kattenbakken maar hij denkt nog steeds dat als de kleine er straks is, dat het weer als voorheen wordt. Ik voorzie een hoop ruzie... Mn man is veel bezig met zijn hobbies/vrienden en de rest komt wel als hij daar nog wat tijd voor over heeft. Af en toe zou ik zo graag een 'echte' man in huis willen hebben. Zo een die de financiën doet, de administratie, klusjes in huis en in de tuin (zonder dat ik daar maanden over hoef te zeuren) etc etc. Maar helaas...

Misschien een tip om alle huishoudelijke taken op een lijst te zetten met erachter hoe vaak het moet gebeuren en hoelang je er ongeveer mee bezig bent. HIerdoor heb je overzichtelijk wat jij dagelijks moet doen. Ook een lijstje met alle klusjes (zoals de dozen) maken. Deze laatste ophangen waar hij vaak zit/komt zodat hij dagelijks ermee geconfronteerd wordt.
    Hoewel het voor jou inmiddels wat aan de late kant is: Op internet heb je elke week een overzicht met wat er verandert voor de baby en voor jou. Daar staat dus ook bij welke klachten jij kan ervaren. Ik laat dit altijd lezen aan mn man en vertel ook dagelijks wat wel/niet goed gaat, immers ziet hij aan mij niet hoe ik me voel. Soms voel ik me een grote zeur omdat ik alles vertel wat pijn doet/tegen zit maar zelf vragen doet hij niet zo snel (t blijft een man...).
    Misschien dat er met hem dan afspraken te maken zijn dat hij elke dag op het lijstje kijkt en een paar taken eruit pakt.

Probeer ook zelf een tandje terug te doen en het jezelf makkelijk te maken. Het huis hoeft echt niet elke dag uitgebreid schoongemaakt te worden. Eten kan je versimpelen door meer kant en klare producten te gebruiken. En, hoe lullig het ook klinkt, zolang jij alles doet wat hij eigenlijk moet doen, zal hij weinig noodzaak zien om het te gaan doen. Als jij hem vraagt af te wassen en hij zegt dat hij het morgen wel doet, dan is het voor hem ideaal als jij het alsnog gaat doen omdat jij niet tot morgen wilt wachten. Daardoor zal hij ws eerder geneigd zijn om de volgende keer precies hetzelfde te doen. Want hij heeft er geen zin in en jij pakt het dan toch wel op omdat het jou ergert.

Geen idee of je er iets aan hebt, ik wens je iig veel sterkte toe de laatste weekjes en je kraamtijd. Probeer er nog een beetje van te genieten!!!

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Volgens mij heb je het over mijn vriend Fairylaughs:) bank hangen/gamen... dan heb ik het sociale leven van mijn vriend wel ongeveer mee samengevat. Ik heb het idee dat ik mijn vriend kan veranderen opgegeven. Het enige dat ik af en toe probeer is bijsturen. Zo heeft hij vaste taken. De kattebak; hij kwam bij mij wonen met 2 poezen dus die kattebak raak ik niet aan en nu al helemaal niet! Verder is zijn taakje de vaatwasser in en uitruimen. en de vuilnisbak. ongeveer de helft van de tijd doet hij dat uit zichzelf.
    Toen ik zo misselijk was tot 20 weken kon ik niks in het huishouden doen en toen moest hij wel veel overnemen. Ik voel me soms net een kleuterjuf als ik mezelf weer opdrachten hoor roepen. Bah, waarom kan hij dat niet uit zichzelf... ik doe toch ook uit mezelf de was!

7. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Mijn man doet heel veel in huis nu hij merkt dat het zwaarder wordt voor mij! Als ik 's avonds te moe ben om de vaatwasser in te ruimen en de pannen af te wassen, dan kan ik gewoon gaan zitten. De kattenbak doet hij dagelijks uit zichzelf, na het tandenpoetsen, soort van routine zeg maar.

Alleen de prullenbak... Het liefst stampt hij dat een aantal dagen goed aan. Op het moment dat ik het zat was, heb ik er een briefje op geplakt: "legen SVP" Hij kon er wel om lachen en ging 'm meteen legen toen hij het zag.

Misschien kun je op die dozen die naar zolder moeten ook een briefje doen? Verder vind ik de tip van niet zo goed meer voor hem zorgen ook heel goed, dan ziet hij wat er gebeurt als jij het niet doet.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat kinderachtig van 'm zeg! Helpt het ook niet als je hem uitlegt dat het voor jou nu gewoon te zwaar wordt alles te doen? Misschien kun je 'm wat vaste taken geven? Dus dat je zegt;'Ik wil dat je deze week al die dozen op zolder zet en dat je 's avonds na het eten de afwas doet.'. Maar mja, als hij daar niet naar luistert maar gewoon gaan computeren... Lastig!

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    o jeetje wat erg meiden... Die mannen snappen er soms niks van..Nu ik zwanger ben mag ik echt niet klagen,hij doet alles voor mij en de kleine maar normaal heeft hij zo'n 4x per jaar een preek nodig en een uitbrander en dan doet hij het weer even uit zichzelf..Maar ook ik snap niet dat die preken nog nodig zijn, en weet je wat hij dan zegt; Ik zie het gewoon niet.. Dat hoor ik nu al bijna 6 jaar aan. En nog zo'n opmerking; Jij kan het beter en veel sneller..Maar goed wat ik al zeg die van mij reset ik een paar keer per jaar en dan doet hij het wel. (let op wel op verzoek hoor,ik leg lijstjes weg met wat hij kan/moet doen,anders gebeurt er niets..)

10. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ow ik ga echt noooooooit meer zeuren tegen mijn vriend!! :)

Wat ik zou doen: Helemaal niets meer, voor hem dan!!
    - Al zijn vieze was laten liggen, en alleen de was doen van jezelf en de kinderen.
    - Eventueel alleen nog maar koken wat hij niet lust.

Wat iemand hier al schreef: echt niets meer in huis doen, lijkt me ook een goede! Alleen zelf zou ik dat echt niet vol kunnen houden..

Is allemaal kinderachtig ja, maar dit is niet normaal vind ik!

11. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Klinkt alsof je 2 kinderen hebt ipv 1...

Zit hem miss iets dwars ofzo...
    Ik herken dit verder niet hoor...Mijn partner werkt meer dan fulltime..moet elke weer wel overwerken maar hij zorgt thuis er echt voor dat ik niet teveel hoef te doen hoor..Ik doe het wel en vind t ook niet erg...
    T lijkt wel of je vriend een dip heeft ofzo...gaat t wel goed op zijn werk enzo??
    Mss lullig gezegd maar miss vind hij wel dat jij m teveel bemoederd...
    Of heeft HIJ wel last van hormonen...

Maar dat neemt niet weg natuurlijk dat hij ook gwoon dingen hoort te doen...T huis is toch van jullie samen en jullie kindje toch ook??
    Veel mannen zien opvoeding en huishouden niet als werk..dat herken ik bij me zus en haar vriend ook heel erg..
    Nu zijn bij hun de rollen omgedraaid...hij is ontslagen en me zus werkt nu...dus hij doet nu t huishouden en de kinderen...
    Maar echt NU pas ziet hij in dat t best wel zwaar is...

Ik zou gwoon even een moment pakken waarop jullie allebei rustig zijn...en toch is proberen uit te vinden wat nou zijn probleem precies is...(en serieus nemen) begrip voor elkaar..

Hoop voor je dat jullie dr uit komen...
    Strijd is ook niet leuk...en zeker niet voor jullie kindjes!!!!!

good luck ;)

12. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wat vervelend voor je zeg, zeker nu je hoogzwanger bent. Ik begrijp het dat je het even goed zat ben!

Een paar tips vanaf mijn kant. Ik heb zelf geen super luie man maar ik vond vroeger ook dat hij meer mocht doen en dat de huishoudelijke taken niet eerlijk verdeeld waren.

1. Stop met zeuren. Dat klinkt 'hard' maar het 'telkens vragen' werkt op de zenuwen van iedere man (en vrouw). Dat heb ik ook moeten leren :D. Opmerkingen in de trant van 'Jij doet nooit...' 'Waarom doe je nou niet eens...' werken niet (ook al zijn ze nog zo waar). Wij vrouwen gaan ons snel als een soort moeder gedragen die op onze mannen vitten :p.

2. Geef er een positieve draai aan! 'Ik merk dat je het niet fijn vindt als ik telkens tegen je zeg dat je dingen moet doen. Dat begrijp ik ook en daarom stel ik het volgende voor... Ik wil namelijk wel een oplossing hiervoor!'

3. Maak een lijst van alle huishoudelijke bezigheden (zie eerdere post hierboven) met de tijd die het kost. Vraag aan hem welke dingen hij voor zijn rekening wil nemen. Als jij meer thuis bent is het logisch dat je meer doet maar dat betekent niet dat hij niets moet doen! Van de taken die hij wil doen, maak je een lijst en hang je op een zichtbare plaats. Voordeel: hij weet waar hij aan toe is, je hoeft niet telkens tegen hem te zeggen of hij wat wil doen: hij doet de dingen die op het lijstje staan.

Wil je het bovenstaande voor elkaar krijgen, ga dan een goed gesprek aan op het moment dat je rustig bent. Niet in de klaagmodus maar op de toekomst gericht: 'Ik zou graag willen dat...' enz.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en wat mee kunt! Hier heeft het echt geholpen en het loopt als een trein. Door de taken die verdeeld zijn voel ik mezelf in ieder geval niet meer de sloof van voorheen :D.

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Pff, wat vervelend meid :(

Als ik jou was, zou ik het gewoon lekker rustig aan doen. Met één keer per week de wc, 2x per week zuigen en 2x per week stoffen kan je ook wel af. Als hij het dan een bende vindt, doet hij het zelf maar, maar jij moet nu op jezelf en je kindje gaan passen!

14. Tante Pol

Tante Pol Actief lid

7 nov 2009
    128
    0
    0
    NULL
    flevoland
    hoi, dit topic komt echt als geroepen.

ik heb net uren zitten huilen, ik zit met precies hetzelfde probleem. Alleen die van mij doet helemaal niks. Hij heeft sinds wij hier wonen (december) nog geen één keer gestofzuigt of gedweild. Hij ruimt de vaatwasser niet uit en hij zegt dat ie niet weet hoe de vaatwasser werkt. Ik ben het zo zat. Ik ben nu 22 weken zwanger en werk al halve dagen omdat ik last heb gehad van bloedingen.

Vanmiddag vroeg ik hem of hij de wasmand omhoog kon tillen en hij zei simpelweg nee en ging weer op de bank liggen omdat hij chagerijnig is. Ik heb het toen zelf maar gedaan maar heb alleen mijn was gedaan.. ik ben er zo klaar mee.. ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen.. ik leef dus heel erg met je mee...

liefs,

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Toen ik je bericht las, en nog niet eens de reacties, was het eerste wat in me op kwam: laat hem dit topic eens lezen....

je schrijft dit echt vanuit je gevoel en beschrijft ook dat je er soms echt verdrietig van wordt....misschien als hij dit leest, plus alle reacties van anderen dat het kwartje valt....

Ik weet niet hoe hij dit dan zal oppakken, maar misschien dat hij het even heel direct moet lezen....

Succes in ieder geval en ik hoop voor je dat hij bij draait!

16. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    nog een tip, trek eens alle kabels uit de pc die in een stopcontact gaan. dan kun je niks slopen! Die geef je hem pas terug als hij alles gedaan heeft wat hij moest doen! Zo pak je hem aan op een manier die hem irriteert en wat snel zichtbaar is.

Zorg wel dat je zeker weet dat hij niet nog ergens van die kabels heeft liggen.

Ik weet niet hoeveel uur jij zelf nog werkt?

Sterkte in ieder geval! ik hoop dat je geen keizersnee krijgt, dan moet hij namelijk wel schoonmaken, maar zal hij het ook niet doen.

17. me83

me83 Niet meer actief

alle wasgoed wat niet in de wasmand ligt word hier niet gewassen .. heel simpel.

ik vraag elke dag 1 taak en hij moet dat gewoon doen... stofzuigen duurt maar even en hoeft echt niet elke keer onder de bank ed.. tis maar 5 a 10 min werk..(flatje)

zoek op google de wetenschappelijke verklaring(ja deze bestaat echt ) en laat hem lezen.. gaat over dat mannen die meer in huis doen ook meer seks krijgen da mannen die niks in huis doen. kan je de link niet geven maar hij bestaat echt.. miss motiveert dit wel..

en anders is ie een verwend moederskindje die thuis nooit iets hoefde te doen..(desnoods vraag je zijn moeder of ze hem een taak wilt geven als niks meer lukt)

veel succes en hopelijk helpt ie je snel meer dan nu

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Me83, dat is hier ook hoor. Wat hij naast zijn bed laat liggen, wordt niet gewassen. En dat helpt wel hoor :D

19. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Jullie verwennen jullie mannen gewoon te erg! ;)

Hij is geen klein kind dus ik zou persoonlijk niks meer voor hem doen! Maar dan ook echt niks.

Geen eten voor hem koken, geen kleren wassen e.d. Het huis bijhouden zou ik wel doen voor de gezondheid van je kind.

Een relatie is geven en nemen!

Dus de taken moeten gewoon eerlijk verdeeld worden.

Als ik zo verwend zou worden en alles zou voor mij gedaan worden, zou ik zelf ook niks meer doen! :D

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het bordje van het ontbijt ed moet hij ook zelf opruimen. Hij kan het zelf pakken en dus ook zelf opruimen. Als de vaatwasser schoon en dus vol is vind ik het een ander verhaal

Ik ben een tijdje heel consequent geweest in die dingen. Ik liet het gewoon staan, met de vraag, als hij thuis kwam, of hij het nog even
    wilde opruimen.

Ik moet zeggen dat het geholpen heeft. Tuurlijk zijn er nog wel dingen, zoals de wastafel met lenzenspul en scheermesje maar ik ruim het gewoon niet op!

Ik ben zijn vrouw en geen schoonmaakster.

Deel Deze Pagina