tot wanneer gingen/gaan jullie alleen weg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik wil graag even bij mijn oma op bezoek, hier 20 minuten rijden vandaan. Alleen nu twijfel ik of het wel verstandig is om nog alleen met de auto weg te gaan.

Op zich voel ik nog niks van een bevalling naderen, maar ja dat wil natuurlijk niks zeggen.

Zouden jullie nog gaan in je eentje? Hier thuis ben ik het wel een beetje zat aan het worden en manlief is aan het klussen dus...

2. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Iedere keer als ik een vrouw in de stad zag lopen, met een al heel flinke buik, dacht ik: Dat ze dat durft, je zou maar eens gaan bevallen!

Maar nu zie ik er zelf ook zo uit, al ben ik net pas over de 35 weken heen en ga ik gewoon overal heen. En verwacht dit ook de komende weken te doen..

Thuis zul je ook moeten wachten tot je bijv opgehaald wordt door je partner, dus dit kan ergens anders ook denk ik zo..

3. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ow ja.. Over autorijden ben ik nog niet uit.. Denk er wel eens over na dat je weeen zou kunnen krijgen in de auto. Zou dit wel veilig zijn?? Zie ik graag ook een antwoord op.. :)

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Persoonlijk denk ik dat het wel kan hoor. 20 min rijden is nog niet zo heel ver en het zou een wonder zijn als je van de eerste wee tot de geboorte er 20 min over zou doen.. Weeën beginnen meestal toch eerst rustig dus denk niet dat het veel kwaad kan of gevaarlijk zou zijn als je nu zelf gaat autorijden zolang alles nog rustig is :). En als je al weeën zou krijgen als je aan het rijden bent en het zo erg is dat je niet meer kan autorijden kan je altijd de auto nog aan de kant zetten..

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Boeiend topic! Ik lees ook even mee.
    Iemand wees mij er gister al op dat ik niet verantwoordelijk bezig was door alleen te gaan autorijden, mocht ik ineens 'niet goed' worden ofzo.. Vond het zelf een beetje onzin.. :)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat je nog prima alleen weg kunt gaan, winkelen en dergelijke.

Maar autorijden vind ik niet meer verantwoord vanaf het moment dat er een grote kans is dat je ieder moment kunt gaan bevallen.

Dat is met 39 weken zeker het geval. Zelf zul je echt wel veilig uit de auto komen, maar hoe zit het met de omstanders? Als je weeën krijgt, is je reactievermogen in ene keer niet meer toereikend om hun veiligheid te garanderen.

7. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ben zelf ook nog gewoon alleen weggegaan met 36 weken en 6 dagen en met precies 37 weken bevallen...was dan alleen de autorit heen, maar je weet toch niet wanneer je gaat bevallen.
    Als jij je nog goed voelt, waarom niet?

8. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Gister heb ik nog 100 km gereden en ga tot op de dag van de bevalling nog gewoon alleen weg. Ik ga echt niet zitten wachten :D en doe dus nog gewoon alles.
    Bij de eerste was ik 9 dagen overtijd en heb ik de avond vantevoren nog gewoon gewinkeld in mn eentje. Ik maak me daar niet zo druk om :D

9. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Nou na mijn gevoel zou het echt niet zo,n vaart lopen. Stel je heb nu al behoorlijk rumoer in je buik, dan zou ik zeker even voorzichtig aan doen. Het is echt niet zo van: O een wee en boem de vangrail in.
    Luister gewoon goed na je gevoel dan komt het vast wel goed. Ik jouw geval zou ik dus lekker gaan nu. :p

10. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon tot aan het eind regelmatig de deur uit geweest! Zelfs met 40+3 wk ben ik nog in mijn eentje naar mijn ouders geweest, ongeveer 45 minuten rijden! Als je je verder goed voelt en geen tekenen hebt van een aankomende bevalling, zie ik niet in waarom je niet lekker weg kan gaan. Anders zit je toch ook maar zo thuis die laatste weken? Ik vond het heerlijk dat ik juist nog met de auto zo mobiel was.

Dus als je lekker weg wilt zou ik gewoon gaan! Mochten de weeen toch overdag beginnen (kans is klein) dan begint het 9 van de 10 keer heel rustig. Dan heb je echt alle tijd om thuis te komen. Daarbij komt dat weeen meestal beginnen op een plek waar je je veilig voelt, en dat is thuis!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou ook gewoon gaan hoor, van thuis zitten wordt je ook niet vrolijk! t zal niet zo zijn dat je meteen een heel heftige wee krijgt, meestal bouwt het toch enigszins op. De kans dat je bevalling start met het breken van de vliezen ( en er ook nog eens een enorme plens uit komt) is heel klein ( ken trouwens wel iemand die voor de zekerheid een plastic zak op de autostoel had liggen de laatste weken). En de kans dat je binnen 20 minuten bevalt lijkt me al helemaal nihil...
    Misschien ben ik ook iets te weinig bezorgd??

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    De dag voor de bevalling ging ik nog in mijn eentje naar de overtijdcontrole in het ziekenhuis, twintig minuten rijden verderop (ben met 41 weken en 3 dagen bevallen). Met precies 41 weken zat ik nog bij de kapper (ook twintig minuten rijden), hij was verbaasd dat ik dat nog aandurfde :D

Aangezien ik tien dagen overtijd ging, was ik achteraf blij dat ik gewoon nog de deur uitging... Anders had ik wekenlang binnen moeten blijven! Autorijden hoorde er voor mij ook bij, ik woon in een dorpje waar niets te beleven is en alles is minimaal een kwartier rijden verderop. Ik was er ook niet bang voor dat de start van de bevalling me dusdanig zou overvallen, dat dat gevaarlijke situaties zou opleveren. De auto aan de kant zetten moet toch echt wel lukken, was mijn gedachte :) als ik per direct niet meer verder zou kunnen, kon ik altijd nog mijn man of ouders bellen.

Deze keer zou ik er misschien toch iets anders mee omgaan, omdat er nu ook een peuter bij is om rekening mee te houden. Ik vind het niet zo'n geslaagd idee om met hem samen op de vluchtstrook te staan.

Denk dat iedereen moet doen wat voor diegene goed voelt :)

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    het ligt er wel een beetje aan hoe ik me tegen die tijd voel maar denk niet dat ik tegen die tijd nog alleen weg wil/durf.
    Vorige week was ik in de stad gevallen vlak voor alle terasjes.. en niemand die me ook maar vroeg of het met me ging..
    zoooo raar.. zie je een vrouw met dikke buik onderuitgaan en gewoon laten liggen.. ik was er helemaal raar van..

In de auto stappen alleen lijkt me ook een beetje griezelig.. ik ben best wel een bangerd bedenk ik me nu haha

14. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oh ja, ik ging ook gerust naar de stad of meubelboulevard in mijn eentje... Heerlijk om nog je gang te kunnen gaan tot op het laatst!

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

Tot 37 weken alles gedaan wat ik normaal ook deed, nu ga ik prima alleen weg, maar komt vaak op binnen woonplaats neer, als ik verder moet vraag ik makkelijk manlief fe mee ook i.v.m. de dreumus die meegaat en het is gezelliger :)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Tot wanneer ging ik nog alleen weg (ritje van 20 min)? Tot op het laatst, volgens mij. Met 39 weken (ben bij 40 bevallen) ging ik rustig nog bij m'n moeder op bezoek, of naar het zkh voor een ctg.

Autorijden idem dito. Normaliter zijn de eerste weeën niet meteen zo heftig dat het je reactievermogen aantast. Als dat zo was, dan zou ik ook geen auto meer kunnen rijden als m'n menstruatie eraankomt, dat voelde ongeveer het zelfde.

In m'n eerste zwangerschap heb ik wekenlang met een vuilniszak op m'n stoel rondgereden. Enerzijds om eventueel vruchtwater op te vangen, anderzijds omdat ik er makkelijker mee kon in- en uitstappen (draaien ging zo veel makkelijker, wel zo prettig met bekkenpijn!). De tweede keer heb ik dit volgens mij niet gedaan.

17. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik zou er ook niet zo bang voor zijn hoor. Ik hoop toch wel tot het laatst boodschappen te kunnen gaan doen (kwartiertje met de auto).
    Wat iemand eerder al schreef: je weeën beginnen echt niet ineens zo heftig, dat je niet meer naar huis zou kunnen rijden, of meteen anderen in gevaar zou brengen.

Wel had ik inderdaad de laatste paar weken standaard een vuilniszak in de auto liggen, en zo'n celstof onderlegger. Uiteindelijk zijn mijn vliezen door de vk gebroken, na 8 uur weeën.

18. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hier in de regio en naar de winkels en zo ga ik gewoon nog alleen als dat zo uitkomt. Alleen 2 vriendinnen van mij wonen op een uur rijden afstand. Daar ga ik alleen niet meer naartoe. Mijn schoonfamilie woont zelfs 2 uur rijden hier vandaan en daar gaan we helemaal niet meer naartoe voor de bevalling. Vorige bevalling is ook met 38 weken begonnen, en mocht het deze keer ook weer zo zijn dan ben ik liever in mijn eigen omgeving.

Maar idd zolang je je goed voelt waarom niet!!

19. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe hier ook gewoon alles nog hoor :) ga ook nog overal naar toe met de auto enal :)

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nu ik erover nadenk: een week voor de bevalling ging ik met enorme gladheid op de fiets naar de vk, en de dag dat de weeën 's avonds om half 12 begonnen, ben ik nog 2 keer een uur met de bus geweest rond 3 uur 's middags, voor de laatste controle.

Voor hetzelfde geld loop je inderdaad tot 42 weken, dan zou je dus een week of 6 binnen moeten blijven...

Deel Deze Pagina