Hmm overbodig wil ik niet zeggen, alle beetjes helpen natuurlijk! Ik heb weleens meegemaakt dat mijn ei later sprong dan de binnen 48 uur wat ze aanhouden bij ovulatietestjes. Maar soms ook op de eerste dag van een posi ovulatietest.. dus ik vind tempen zeker een goede aanvulling op de ovulatietestjes die ik gebruik. Geef naar mijn inziens net even dat stukje meer zekerheid over wanneer en OF mijn ei gesprongen is...en of we op de goede dagen 'geklust' hebben. Maar ik hoor ook vaak meiden zeggen dat ze dan het gevoel hebben dat ze er teveel mee bezig zijn.. Ik zou gewoon doen wat goed voelt en waar je zin in hebt! Ovulatietestjes alleen, zonder tempen kan ook goed helpen natuurlijk. En 'klussen' is het over het algemeen het belangrijkste
Ik heb beide gedaan in ronde 3 en 4. Ronde 3 vond FF m'n ei niet, maar dmv ovutestjes wist ik wel wanneer m'n ei was geweest, In ronde 4 vond fertility friend m'n ei precies op de dag van m'n knal ovutest. In die ronde was het ook raak Het gaf mij meer inzicht in m'n lijf en een stukje zekerheid.
Hier de afgelopen ronde voor het eerst ovutestjes gebruikt, die dure krengen van CB digitaal. Geen enkele die positief was. Mijn temp gaf echter wel een eisprong aan, en ondanks de negatieve ovutesten ben ik dus wel zwanger geraakt deze ronde.
Ik gebruik al vanaf ronde 1 de gewone ovulatietestjes van sensitest maardaar kreeg ik nooit een knaltest mee. Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat er vrouwen zijn die te weinig lh aanmaken om dat met een gewone ovulatietest te meten. Sinds een maand of 3 gebruik ik de gevoelige ovulatiesten ( groen ipv rose) en daarmee krijg ik wel een knaltest. ( er ligt er nu 1 voor mij op tafel ) Maar ik temp ook al een maand of 6. Met de ovulatietest kun je zien of je eisprong er aan zit te komen en met tempen weet je of je ei gesprongen is. Dubbele bevestiging dus!
Ik moet zeggen dat ik ze ook niet heel erg duidelijk vindt. Ik gebruik nu die van predictor en het controle streepje moet er in ieder geval zijn, maar het andere streepje moet net hetzelfde van kleur zijn of donkerder. Ik blijf dus voorlopig maar testen. Gisteren dacht ik een positieve ovu test te hebben maar mijn temp vanochtend zei van niet... We wachten het maar af.