Hier eentje die over een paar weken mag en er zoooo aan toe is. Ze moet mee haar zus brengen en halen maar mag niet blijven dat is best frustrerend. Zal wennen worden haha maar de jongste van 9 maanden houd me wel bezig. En hier blijven ze 2 dagen over
3 is een hele lastige leeftijd, tenminste, dat ervaarde ik ook zo. Hier was de peuterspeelzaal een oplossing. Gaat hij daar al naar toe? Of het makkelijker word als ze naar school gaan? In zekere zin wel, ik heb nu meer tijd alleen (ik werk nog 16 uur in wisselende diensten) en dus ben ik stukken sneller klaar met het huishouden. Daardoor houd ik tijd over om lekker wat voor mezelf te doen. Aan de andere kant is het drukker met heen en weer rijden naar school, zwemles en vriendjes. Tot vorig schooljaar was Jelle nog vrij op vrijdag, nu ik groep 3 moet hij ook naar school op die dag en dat is wel even wennen moet ik zeggen. Vrijdag was altijd onze pyjama dag, dan sliepen we uit (tot 8 uur ) en deden we op ons gemak de boodschapjes enzo. Nu moeten we allemaal weer om 7.30 op om naar school te gaan. Wel zijn ze allebei aan het eind van de week wat sneller aangebrand... Maar dat gaat ook wel weer over als ze gewend zijn aan het ritme...
Ja, ik vind het een verademing Ik vond 3 niet zo zeer een lastige(re) leeftijd dan 2 ofzo, maar ik was er toen zelf wel al behoorlijk klaar mee, dat zorgen en vermaken. Hier heeft ze continurooster, dus ik hoef tussendoor niet te halen en brengen. Ik vind t heerlijk. Ben al snel weer (thuis) aan het werk gegaan, was tot 4 jaar tbm. Ik vind t zó fijn om weer tijd te hebben om mijn eigen dingen te kunnen doen ipv altijd rekening te moeten houden en zorgen dat zij zich niet teveel verveeld.. Daarnaast merk ik dat ze na school ook minder behoefte heeft vermaakt te worden. Ze kan sowieso beter zelf spelen, maar ik vind t ook minder erg als ze na een lange dag even rustig op de tablet gaat spelen. Daarnaast spreekt ze nu af met vriendinnetjes ipv dat ik t evt voor haar moet regelen. Dat vind ik ook erg prettig. Ze is dus vaker of bij een vriendinnetje of iemand is hier en dan vermaakt ze zich ook beter. Sinds kort gaat ze ook nog naar de bso, omdat ik 2 dagen buitenshuis werk. Tja, het is gewoon zo'n enorm verschil met toen ze nog niet naar school ging. Ik vind t heerlijk. Kan ook meer genieten van de tijd dat ze dan thuis is, ipv dat ik het vooral lastig vindt..
Hier zijn de kinderen ook hyper als ze van school komen! Ik vind het gezellig hoor, maar soms wel vermoeiend. Op school zijn het engeltjes....thuis kleine bengeltjes .
Onze zoon is nu 3,5 en heeft ook megaveel energie. Wij hebben iig ook al een les peutergym per week en als mijn man thuis is wil ik hem ook gaan meenemen naar het zwembad (naast 2,5 dag opvang). En op regenachtige dagen.... kussens op de grond en even lekker stoeien... je moet wat doen om die energie kwijt te raken
Hier 2 kinderen van bijna 9 en bijna 6 jaar. Het wordt wel makkelijker, dit is juist. Maar ik vind zelf dat het drukker wordt qua afspraken bijv. zwemles/sportles, club, verjaardagen, speelafspraken etc. Het is soms te veel voor mij (naast een 32- urige baan), maar de kinderen zijn echt niet moe te krijgen...