Hallo allemaal! Onze dochter heeft nog steeds veel moeite met tandenpoetsen. Ze gilt echt tijdens het poetsen. Moet haar echt in bedwang houden en dan snel poetsen voor ze weer draait met haar hoofd. Eigenlijk vind ik het wel zielig. Iemand DE tip?
Ik heb ergens gelezen (kan ook hier op een topic zijn) om te tellen tot 4. Voortanden poetsen tot 4 tellen. Rechter bovenkant poetsen tot 4 tellen. Enz. Sindsdien laat hij het hier beter toe. Na het poetsen krijgt hij zelf nog even de tandenborstel. Er zijn nog wel af en toe slechte dagen. Zoals nu dat z'n kiezen doorkomen
Wij zingen altijd een liedje tijdens het tanden poetsen. Nooit problemen gehad. Op de wijs van vader Jacob: Tandjes poetsen, tandjes poetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon, samen tandjes poetsen, samen tandjes poetsen, heel mooi schoon, heel mooi schoon!
De tandenborstel door de lucht heen laten vliegen net als n vliegtuig zo t mondje in. Klein broemgeluidje erbij maken. En als ze de mond open doen even poetsen en daarna mag dochterlief zelf er op sabbelen. Het gaat er meer om bij die kleintjes dat ze weten dat ze hun tandjes moeten poetsen en dat ze wat fluoride krijgen.
Je hebt ook poetssokjes die je om je vinger kunt doen. Beetje pasta erop en je kunt met je vinger poetsen. Dit laten ze vaak wel goed toe en je kunt goed poetsen zonder dat het een drama is.
Geen live ervaring hier nog mee, maar als je een vast liedje zingt voor het tandenpoetsen gaan, en er een vast onderdeel van je avondritueel van maakt?
Wij zingen ook altijd een liedje en hij ma zelf zijn tandenborstel en tandpasta uitzoeken van mij. Ik maa natuurlijk wel eerst een preselectie We hebben wel mazzel want hij vindt tandenpoetsen helemaal niet erg. Het verloopt ook allemaal met een vaste regelmaat
Mijn zoon en ik maken echt een spelletje van het tandenpoesten. Wie het langst en hardst aaaaaaaaaaaaaah kan zeggen. Hij ligt helemaal dubbel van het lachen dan en ondertussen kan ik mooi zijn tandenpoetsen.
Ja hier ook zingend de tandjes poetsen.. Poets poets, poets je tanden, altijd heel erg goed... poets poets poets je tanden, je weet wel hoe dat moet.. eerst de linker kant dan de rechter kant en de bovenkant en de onderkant.....enz enz enz.. Is een liedje van een muziekdvd met kinderliedjes, nou daar zie je allemaal kindjes tandjes poetsen met dat liedje en sindsdien is tandenpoetsen een feest ..haha hij zou zelfs zo 4 keer per dag poetsen, hij vind de tandpasta lekker....
Hier hetzelfde.. Liedjes (we hebben altijd vast liedje), tellen, samen poetsen, zelf poetsen, aaaahhhh zeggen, afleiden met speelgoed enz..enz.. helpt niet. Alleen papa die kan over het algemeen zonder problemen haar tanden poetsen (heb de kunst al geprobeerd af te kijken, maar ik doe niks anders). Dus hier laat ik papa vaak haar tanden poetsen. En als hij er niet is dan begin ik vaak met liedjes etc. maar eindigt het in dwang. Zal wel een fase zijn... Ik laat het los. Ze moet toch tandenpoetsen, jammer dan.
Wilde dat ook zeggen, ze zien dat wat je doet en daarna mocht hij zelf nog even met de tandenborstel poetsen of kauwen.
Dit. Werkt natuurlijk niet meteen maar inmiddels begint ze zelf al te zingen wanneer ik haar tandenborstel pak.
Ik lees mee..... hier ook problemen. Ik geef hem zelf de tandenborstel. Hij kauwt erop. Vond ik eerst prima, maar nu zijn er meerdere tanden en hij heeft 1 kies.
Hier krijgt ze een kammetje in haar handen. Dan gaat ze mijn haar "kammen" en poetst mijn man gauw haar tanden. Afleiding dus . Anders is het hier ook onmogelijk .
Jaaaaaaa het is vanavond gelukt! Ze hield zelf de borstel vast en ik poetste met haar handje!! Nu hopen dat dit niet eenmalig was hahahahaha!