Zwanger van onze 5de. Bij de eerste een keizersnede gehad ivm voorhoofdsligging. Bij de anderen vaginaal bevallen. Nu 31 weken zwanger van onze vijfde en dit ukje ligt de hele zwangerschap al in stuit.. t kan nog draaien, maar een draaipoging doen ze niet in t zkh. Ik zoek ervaringen, mag een stuitbevalling wel na keizersnede? Wie ervaring? Wat heb je gekozen? Tips om ukje te laten draaien? Hoor t graag!!!
Hier ook de gehele zwangerschap een stuitligger, toen met 33 weken aan moxatherapie begonnen (ja het is super zweverig maar wetenschappelijk bewezen dat het wel degelijk wat kan doen met meer succes dan een draaipoging). Paar dagen later had ik weer een echo en hij was gedraaid! Kon het niet geloven maar sindsdien blijft hij gelukkig tot nu toe braaf liggen. Of het door de moxa komt geen idee, maar het was het proberen waard. Ik had met week 34 nog een voetreflexmassage geboekt maar die kon ik afzeggen. Osteopaat heb ik inderdaad ook gelezen. En als je ziekenhuis geen draaipoging doet heb je geloof ik ook externe deskundigen die dat wel doen maar daar heb ik me niet in verdiept. Hoorde ook veel goeds over de oefeningen van spinning babies. ik weet niet of je na een keizersnede een stuitbevalling mag hebben. Misschien wel omdat je andere keren gewoon bent bevallen. Wel word het sowieso een ziekenhuis bevalling en zullen ze tijdens de bevalling eerder ingrijpen qua keizersnede. het hangt ook af hoe de verhoudingen van je kindje zijn. Ik heb suiker en ze gaven aan dat het kontje natuurlijk het smalst is dus als de buik en vooral hoofd echt groot geschat word dan gaan ze niet beginnen aan een stuitbevalling.
De eerste is ook geboren met een keizersnede en 2de kindje ook bijna hele zwangerschap in stuit gelegen.. met 34 weken is ze toch zelf nog gedraaid met hoofdje naar beneden, dus het kan nog goed komen hoor! Op je vraag of je in stuitligging vaginaal mag bevallen heb ik geen antwoord op