cyste buiten de baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marieke1983, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

een vriendin van mij is 11 weken zwanger. ze heeft de termijn echo vanochtend gehad. de baby is oke, maar ze smste me dat ze buiten de baarmoeder een met vocht gevulde cyste hebben gezien, van behoorlijk formaat.
    wie heeft dit ook gehad en hoe liep het af?

groetjes marieke

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi!
    Met 9 weken had ik een flinke cyste van 3,5 bij 3 centimeter. Toen kreeg ik met 13 weken een extra echo, en toen was hij bijna weg. En bij de 20 weken echo was hij verdwenen.

Gebeurt heel vaak bij zwangerschappen, meestal verwijnen ze. Soms groeien ze door en moeten ze worden weggehaald. Dit vormt eigenlijk bijna geen gevaar voor de kleine, en doen ze vaak na 20 weken.

Dus, ze hoeft zich niet direct erg zorgen te maken!

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik had ook een cyste tijdens de zwangerschap van mijn dochter bij mijn eierstokken.
    ik schrok er enorm van maar de gyn zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken omdat het vaak na 3 maanden vanzelf verdwenen is en dat het erg vaak voor komt op deze manier.
    Elke keer als ik een echo had dan werd de cyste ook gemeten en zolang hij niet groeid doen ze de eerste tijd er niets aan... tenzei je er erg veel pijn door krijgt...maar liever wachten ze de eerste 3 maanden so wie so liever af.
    Na 3 maand kreeg ik weer een echo en daar was ineens de cyste verdwenen ...

Hebben ze tegen je vriendin niets gezegt over de cyste van hoe nu verder?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee, dat zouden ze later doen. de vlos zei dat ze nog nooit zoiets had gezien...

Deel Deze Pagina