termijnecho

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ally, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik was zo blij dat ik zwanger was ,ik begon over de toekomst te dromen ,toen ik op de echo van 9 wkn een gezond baby zag .
    vorige week dinsdag naar de vk ,omdat ik al een echo in de zieken huis had gehad ,vond de vk dat het nu niet nodig was .
    maar op mijn verzoek heb ik toch een echo gehad vorige week donderdag .
    Mijn dromen vielen in duigen ,toen ik het hartje niet zag kloppen ,en de woorden het spijt mij je baby leeft niet meer.
    De vk regelde dezelfde dag nog dat ik naar de zieken huis kon,weer een echo en de dezelfde antwoord ,de baby was op de echo 8 wkn en 4 dgn.
    ik loop nu al 3 met iets doods in mij.
    Ik vloei ook steeds niet ,ik moet vrijdag weer naar ziekenhuis dan gaan ze weer kijken en als ik nog steeds niet vloei dan wordt het weggehaald.
    mijn man hoopt nog steeds op een wonder,maar ik niet meer
    dit is mijn 4 de miskraam,de andere drie had ik geen echo gehad en begon ik al in de 7 de week te vloeien.
    na twee mk heb ik ook zwangerschap voldragen ,mijn dochtertje is 5.
    Ik wil heel graag een tweede maar ik weet niet of ik nog meer mk geestelijk aankan maar wil ook niet spijt hebben van mijjnbeslissingen.
    Wat kan ik doen zodat ik ga vloeien ,want ik zie er ook tege op om gecurreteerd te worden ????????????????????????

    Ally
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ally,

    wat ontzettend verdrietig voor jullie zeg. Heel naar om dit weer mee te moeten maken.
    Als je niet gecuretteerd wilt worden dan kun je vragen om een medicijn, cytotec (misoprostol). Dit zijn tabletten die je vaginaal inbrengt, en die na 1-4 uur inwerken weeën opwekken. Daardoor gaat de baarmoedermond open en wordt de miskraam uitgestoten. Het is wel heftig hoor, een soort minibevalling. Meestal zijn de weeën na een uur over, het bloedverlies houdt wel een paar dagen aan en soms verlies je pas na een dag het vruchtje.
    Nadeel: de bijwerkingen, je wordt er ook misselijk van en je krijgt (vaak) diarree. Na 4 dagen kun je opnieuw een echo krijgen. Als dan blijkt dat de baarmoeder nog niet leeg is kun je kiezen voor nog een poging. Als na deze tweede poging nog niet alles weg is, of je wilt die tweede keer niet meer, moet je alsnog gecuretteerd worden.
    Het medicijn cytotec is eigenlijk een maagzuurremmer, bij toeval is ontdekt dat het ook weeën opwekt. Dit is wel wetenschappelijk onderzocht en in 2005 is gynaecoloog Graziosi uit Nieuwegein hierop gepromoveerd. Maar het medcijn is nog niet geregistreerd voor dit gebruik, dus de arts zal wel om jouw toestemming vragen.

    Het is heel persoonlijk voor welke methode je kiest, je zult in elk geval iets moeten, want het komt blijkbaar niet spontaan los. Als je je kindje straks verliest kun je ervoor kiezen om het op te vangen en te begraven. Ook bij een curettage kun je aangeven dat je het graag mee wilt nemen. Dit moet je natuurlijk wel willen, maar het kan helpen bij de rouwverwerking.
    Ik wens je heel veel sterkte. Het is volsterkt normaal dat je nu veel verdriet hebt en helemaal uit je doen bent. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina