even een snelle vraag, waar ik online het antwoord niet op kan vinden. Op internet lees ik dat 0,6/0,8 kg per MAAND afvallen gemiddeld is de eerste maanden, maar bij mij gaat het met ruim een kilo per WEEK. Ik lees dat bij te snel afvallen er afvalstoffen in de melk komen. Hoe erg is dit voor de baby en wat gebeurt er dan?
Als je verder wel goed eet, dan zou het ook kunnen dat je vocht verliest bijv. En dat is niet erg. Als het de afbraak van vet is, dan komen de genoemde afvalstoffen vrij.
Bedankt voor de antwoorden. Ik zit al weer op mijn start gewicht. Bij mijn eerste duurde dat 9 maand... Mijn huid is wel ontzettend droog dus vocht zou kunnen, hoewel ik veel drink. Meer dan normaal... Hoe erg zijn die afvalstoffen voor de baby?
Afvallen met een crashdieet is niet goed, maar als jij gewoon normaal eet kan je er weinig aan doen. De eerste maanden na je bevalling kan het hard gaan i.c.m. borstvoeding, als ze er echt last van krijgt merk je het meestal aan extra krampjes en afwijkende ontlasting.
Ik ben ook nog maar 3 kilo boven pre-zwangerschap gewicht (baby is 3.5 week oud) en ik eet volop... Denk dat je ook niet veel meer kan doen dan gewoon genoeg en gezond te eten?
Ik eet normaal maar wel gezond (mager) misschien dat het daarmee te maken heeft. Ben iig niet aan het crashen of bewust aan het lijnen. Meer behoefte aan groente en fruit dan aan koekjes, zegmaar... Bedankt voor alle antwoorden! Was bang dat ik mijn kleine meid iets ernstigs aan zou doen ofzo, dan zou ik me wel constant vol gaan proppen met vollere producten Krampjesstadium zijn we gelukkig voorbij. Ze heeft er wel heel erg last van gehad...
Ik ben in de eerste maand 10kg afgevallen (waarvan duidelijk veel vocht) en in de tweede maand nog eens 5kg. Toen stabiliseerde het zich. Zat toen meteen 10kg onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap En ik at me helemaal klem. Ook veel behoefte aan groente en fruit, en ook veel bruin brood. Lang leve de borstvoeding, wat nou Sonja Bakkeren Zolang je normaal (of gewoon goed genoeg) eet, of zelfs wat meer dan je van jezelf gewend bent, komt het helemaal goed. Je lichaam komt dan niks tekort en is gewoon uit zichzelf aan het afvallen. En dat is geen probleem qua afvalstoffen. Zodra je lichaam iets tekort komt, doordat jij bijvoorbeeld onvoldoende eet (diëten) of niet gevarieerd genoeg, dan gaat je lichaam zijn reserves gebruiken en dáárbij komen schadelijke afvalstoffen vrij. En je hoeft echt geen volle producten te gaan eten. Juist de magere zijn goed voor jou, en ook tijdens de borstvoeding. Je moet ook bedenken dat de borstvoeding altijd pakt wat die nodig heeft. Uit onderzoek blijkt dat het eetpatroon van de moeder zeer weinig effect heeft op de kwaliteit van de moedermelk. Heel gek, maar het is echt zo. Moeders in derde wereld landen bijvoorbeeld, die echt niet zo luxe kunnen eten als wij, produceren exact dezelfde moedermelk als dat wij doen. Volgens mij hoef je je dus nergens zorgen om te maken Gewoon lekker eten zoals je zou doen als je geen borstvoeding zou geven; gewoon gezond en gevarieerd dus, niet moeilijk doen En als je daarbij afvalt, alleen maar mooi meegenomen toch?