Het viel me vanmorgen ineens op: witte vlekjes aan de binnenkant van zn onderlip. Niet weg te poetsen... Hij heeft ook last van ringworm.. weet niet of dat spruw kan uitlokken? Donderdag sowieso al naar de KA.. maar wil het toch even weten.. zodat ik alvast maatregelen kan nemen. Thanks!
Lijkt mij idd spruw, zo begon het bij mijn jongste ook en aangezien ik toen zelf ook klachten had (ivm borstvoeding) was ik er alert op.
Daar kan je ook spruw bij krijgen natuurlijk, maar dan krijg jij her waarschijnlijk niet, gelukkig! Ik had dus zelf met borstvoeding wat lichte klachten, dacht aan spruw, bekewk het mondje goed en zag zo'n licht waasje op de lippen. Dag erna was het al iets erger, toen begonnen met daktarin.
Hmm. Ben als n malle alles gaan steriliseren incl speelgoed wat kon. Hij begint ook ineens zn onderlip naar binnen te zuigen.. jeuk?? Donderdag kinderarts.. kan het nog ff wachten tor dan of direct aan de bel trekken? Hij drinkt en eet wel gewoon goed.
Ok.. het is spryw.. vandaag ook op zn tong gezien en binnenkant van zn wangen. Zo kuurtje ophalen en steriliseren van spenen e.d. maar nu de volgende vraag: speelgoed. Sommige speeltjes kunnen in de wasmachine, andere in gekooktwater. Maar wat te doen met speeltjes die niet gewassen mogen worden? Kan Sophie de giraf in gekookt water met de kop en poten? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Mocht het kuurtje van de dokter niet helpen (ik had een groen goedje wat totaal niet heeft geholpen) probeer zijn mondje dan eens een paar keer per dag schoon te maken met versgeperste sinaasappelsap. Gewoon op een wattenstaafje doen en alles even goed insmeren. Ik gebruikte nog geen halve theelepel per dag.