Wordt het ooit makkelijker; leven of overleven

Discussie in 'De lounge' gestart door Sunbeam, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik herken het wel een beetje... Wij hebben ook een "bijzondere" dochter in de zin van gedragsproblematiek en ze zit nu op een MKD en gaat hoogstwaarschijnlijk naar bijzonder onderwijs omdat ze niet goed functioneert op een gewone school (heeft ze al een half jaar gezeten en dat ging mis) voor mij heeft het ook lang gevoeld als overleven.. Maar als je eenmaal beter door krijgt hoe je het allemaal het beste kan sturen dan wordt dat gevoel minder..
    Het is belangrijk om ook af en toe tijd voor jezelf te nemen, ga iets leuks doen voor jezelf of met een vriendin ofzo zodat je gewoon even jezelf kan zijn..
    Overigens moet ik wel zeggen dat onze dochter ook erg is veranderd in positieve zin sinds ze speciaal voor haar op maat gemaakte bach bloesem druppels krijgt

Knuffel

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heel herkenbaar jullie verhalen.
    Wij hebben al sinds ijn geboorte een vermoeden gehad dat er iets is,maar we konden er nooit de vinger opleggen.
    En zoals bij jullie,werd er in eerste instantie ook door onze omgeving gedaan alsof het wel meeviel en alle kindjes zo zouden zijn.
    Uiteindelijk gaf een leidster van zijn vorige psz aan dat hij best achter liep vergeleken met zijn leeftijdsgenootjes (vooral wat betreft spaak/taal)
    Toen we een aantal maanden logopedie nog niet veel vooruitgang zagen zijn we na een audiologisch centrum gegaan.
    Hier kwam niet heel veel uit,alleen dat er sprake was van een grote achterstand,en het advies hem na een kdc te doen.
    Onze zoontje gaat nu sinds september ook na een kdc.
    Hij zit nu nog in een observatie groep,en in februari horen we dan meer.
    Hoewel er nog geen diagnose is vastgesteld,zien ze wel dat hij een aantal autistische kenmerken vertoont.
    Hiervoor krijgen we nu ook thuisondersteuning,en ik moet zeggen dat deze twee veranderingen voor ons gezin heel veel goeds heeft gedaan.
    Maar het blijft idd soms nog steeds heel zwaar.

Ik schrik overigens wel wat ik nu over sommige kdc lees.
    Wat verschrikkelijk moet dat zijn zich,dat je nergens bij betrokken word en zelfs het gevoel daarmee krijgt extra gestraft te worden.
    Op de kdc van onze zoontje,mogen wij altijd bellen als we vragen hebben.
    Als je zelf je kind wilt ophalen of wegbrengen dan mag je gewoon mee de klas in.
    Laatst hebben wij daar met z'n allen sinterklaas gevierd,met zelfs een sinterklaas en twee zwarte pieten erbij.
    En ook kerst is gezamenlijk met de ouders erbij gevierd.
    Eerst in de kerk en daarna lunch op de kdc.
    Had altijd gedacht dat dat normaal was,maar blijkbaar niet :(

Als er trouwens een besloten clubje zou komen,dan zou ik graag met jullie willen mee schrijven als dat kan.

3. barriewarrie

barriewarrie Niet meer actief

sunbeam, mamzie en this is me jullie zijn uitgenodigd.

Hier is zoon wel zindelijk, af en toe gaat het mis als hij te druk is met andere dingen. maar over het algemeen gaat het prima.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dank je :)
    Hier nog niet zindelijk.
    Hij lijkt er wel aan toe te zijn,vind luier vies (trekt luier zo vaak mogelijk zelf uit)
    Potje en wc vind hij niet eng.
    Maar hij lijkt de link nog niet te leggen dat hij zijn behoefte in het potje/wc kan doen.

5. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ja, er bestaat een app genaamd ''klasbord'' waar je dus foto's op kan zetten als juffen zijnde en waar alle ouders dan een speciale code moeten invullen om de content te bekijken... ook aangegeven, maar ook dat word afgeketst... zoon heeft 5!!!!! juffen per week en een stagiaire ( elke dag 2 of 3 juffen aanwezig in een klas van 12) en dan nog dit '' ja het kost veel tijd''.. geen klasbord, geen Facebook, geen foto's, enkel een mini verslagje van de dag in het algemeen :(

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Naar is dat he? Toen mijn zoon op het mkd zat mochten ouders 1x in de 6 weken een uur meedraaien in de klas. Want je mist al zo veel: je haalt en brengt niet, je zet je kind in de taxi. Je ziet geen andere ouders... Spreekt maar zelden de juf. Als je kind verteld hoe leuk hij heeft gespeeld met "piet", weet je niet wie het kind is. Kinderen wonen vaak ook ver uit elkaar, in ieder geval niet bij elkaar om de hoek, zoals gewone schoolkinderen, dus minder speelafspraken etc etc. Nee, leuk is dat niet.

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Nou ja zeg, lekker leuk geregeld zo :(. Wij hebben 1 vaste juf, 2 klassenassistenten (de ene werkt maa, dins, dond, de andere op vrijdag) en een stagiaire die het hele jaar blijft.

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Kost veel tijd?? Klasbord kost werkelijk amper tijd, wij gebruiken het ook en het is zoveel beter dan iedere dag een verhaal te typen, uit te printen, kopiƫren en in 12-15 schriftjes doen. Echt, klasbord is een uitkomst!

5 juffen in de week is veel, al is dat soms niet anders te regelen. Bij ons op school wordt er wel degelijk rekening mee gehouden, maar soms lukt dat-mede door ziekte, verlof enz- niet.
    Maar als ze op een school moeilijk doen over in de klas komen, je bij de balie melden, dat het beter is voor de rust in de klas, dan vind ik het haaks tegenover elkaar staan, dat gaat dan nergens over.

Bij ons zijn twee leerkrachten in de week en 1 of 2 assistentes, en nu ook een stagiair welke het hele schooljaar blijft.

Deel Deze Pagina