Ik rij in een bus. Moet er ook boodschappen mee halen. Parkeren heb ik geen problemen mee. Fileparkeren moet ik elke dag. En ongeveer 5 keer in de week heb ik er een paardentrailer achter met 2 paarden. Je moet gewoon veel kilometers maken dan gaat het vanzelf beter.
Complimenten dat je het gehaald hebt, laat staan zwanger, super knap!! Ik moet nog beginnen maar durf dat al niet, dus ik lees even mee
Rijden is idd kilometers maken Heb zelf iets van 25 jaar nu mijn rijbewijs maar vind het rijden nu wel.minder leuk worden, door mijn lichamelijke klachten maar ook door het huidige verkeer. En daarnaast: sinds 13 jaar heb ik de auto die ik nu heb en anders zou ik niet willen. Een bakbeest inparkeren is ook gewoon lastig. Mijn aygoootje parkeer ik bij wijze van spreken met de ogen dicht. Voor die tijd had ik ook grotere auto's, ben begonnen in een oude skoda station, daar heb ik het wel.in geleerd. Dus een eigen autootje hebben was hier wel echt van grote waarde, anders is het best verleidelijk om partner steeds te laten rijden...
Ik was 19 toen ik mijn rijbewijs haalde en woonde nog thuis. Mijn ouders hadden een Ford Mondeo station en echt, die auto reed met mij, niet andersom . Op je 19e sta je er wel wat makkelijker in denk ik maar het is gewoon meters maken. De bewegingen moeten er verder inslijten zodat alles op de automatische piloot gaat. En wanneer het allemaal wat meer automatisch gaat, heb je opeens genoeg tijd om om je heen te kijken. Het komt goed maar wel die auto in blijven stappen!
Oh en wat hiervoor al een paar keer gezegd is: je niets afbreken van anderen. Ik moet iedere dag file parkeren aan een drukke straat. Dus ik zet hem stil midden in een drukke spits, gooi mijn richtingaanwijzer uit en parkeer in. En als het niet in 1x goed gaat door ik het nog een keer. Echt boeien dat er dan 20 auto's achter me staan. Als je auto afslaat bij het stoplicht, als je de helling niet haalt bij de parkeergarage, er is niets aan de hand. Zoals mijn oma zei: iedereen heeft wachten geleerd. Laat je niet opjutten, ze kunnen toch niet over je heen rijden
Ja 100%, maar dan moet je wel echt blijven rijden! Ik heb mijn rijbewijs ook gehaald toen ik achterin de 20 was en dacht na de eerste paar keer, dit wordt helemaal niks.
Gefeliciteerd met je rijbewijs. Ik heb mijb rijbewijs ook pas later gehaald, toen ik al 3 kinderen had en de sporten met uitwedstrijden begonnen. Is wel echt een verademing hoor! Ik ben de eerste dagen na het hebben van mijn rijbewijs meteen veel alleen gaan rijden, zodat niemand tegen mij kon praten en mijn focus puur op het rijden lag en om eerst aan de andere auto te wennen. Ben toen eerst de wegen die ik regelmatig moest gaan rijden een paar keer over gegaan om goed door te hebben hoe het er daar aan toe gaat en even op alle borden letten (doe je met de fiets toch anders). Zoals de route naar en van school, de routes van de sportclubjes, zodat ik die daarna met kinderen erbij, makkelijker kon rijden en alle regeltjes op die routes al wist. Als je de mogelijkheid hebt zou ik dat nog doen voor de bevalling. Na de bevalling rij je mogelijk de eerste weken niet of heb je enorm slaapgebrek en dan wordt het alleen maar lastiger om weer te gaan rijden.
Het went echt. Ik ben juist de eerste tijd veel gaan rijden. Direct een eigen auto gekocht, en daarmee heel veel in gaan parkeren. Bij ons eerste huis moesten we altijd file parkeren. Ik parkeerde altijd een stuk verderop waar dat niet hoefde en ging het stuk lopen. Tot ik dat zat was en een keer na mijn late dienst (zodat niemand me zou zien stuntelen ) echt 20 keer in en uit het vak ben gaan rijden, en toen had ik het onder de knie. Sindsdien parkeer ik heel makkelijk overal in en uit. Al moet ik zeggen dat ik het wel wat verleerd ben toen we een busje kregen met camera. Daar raakte ik verwend door. Nu hebben we tijdelijk een hele oude auto, groot, zonder camera, piepers of wat dan ook. En nu vind ik het weer wat enger merk ik. Dus probeer ik het gewoon zo veel mogelijk te doen, fileparkeren enzo, zodat het me wel lukt. Succes!
Komt helemaal goed! Al doende leert men. In het begin dacht ik elke 500 meter iemand aangereden te hebben . Nooit gebeurd haha Proficiat met je rijbewijs, toch weer een stukje extra vrijheid
Ik snap wel dat je als je pas net je rijbewijs hebt niet alles direct gaat rijden! Heb ik ook niet gedaan op mijn 18e, meestal reed ik dan ergens heen met mijn moeder, en reed zij weer terug. Dan kon ik oefenen, maar 1 rit koste me genoeg energie en aandacht om daarna weer even te moeten bij komen. Ik heb in het begin ook tegen mijn moeder gezegd, hou even op met praten, ik moet me concentreren. Zou ik me nu niet meer kunnen voorstellen omdat het hele autorijden zo als vanzelfsprekend gaat. Dus het komt goed. Geef het tijd. Ga idd niet direct met alle kinderen en drukte de weg op. Dat kost je zoveel energie. Maar probeer steeds een stuk. Het komt goed. Al doende leer je het. En voordat je het weet is het allemaal een eitje!
Echt, dit is heel normaal. Mijn rijlesinstructeur zei het destijds nog: echt rijden leer je pas als je je rijbewijs al hebt. Iedereen die net zijn rijbewijs heeft moet nog veel leren. Dus vooral rijden! Ook snelweg, ook spits. Maar begin makkelijk en daarna ook de moeilijkere dingen. En niet gelijk met 3 gillende kinderen achterin. En vooral letten op fouten van anderen, dat gaat ongelukken voorkomen. Het komt helemaal goed, Gefeliciteerd met je rijbewijs!
Dit ja! Nu zoveel mogelijk rijden. Ik begrijp dat jullie één auto hebben, mocht je man er overdag mee naar het werk zijn, probeer dan toch in de avond even te rijden en ook in het weekend. In het begin reed ik vooral afstanden, en dat wordt vanzelf meer stad/dorp in. Of ga doelgericht op pad, even met de auto naar een familielid of vriendin rijden, bakje koffie/thee en weer terug. Nemen jullie er straks ook nog een (kleinere) auto bij? Zo ja, dan zou ik daar ook z.s.m. werk van maken. O ja, en natuurlijk gefeliciteerd met je rijbewijs!!
Gefeliciteerd !! Ik moet de grote drempel voor het beginnen met rijden nog maken. Hoe lang heb je er uiteindelijk over gedaan?
Ja, het wordt makkelijker. Toen ik in 1996 mijn rijbewijs haalde vond ik alleen rijden ook spannend maar doordat ik voor mijn werk destijds dagelijks dezelfde route ging rijden, raakte ik snel gewend. Inmiddels rij ik nog maar een paar keer in de maand, meestal in een huurauto of de automaat van mijn dochter en dat is heel relaxed vind ik.
Gefeliciteerd! Het gaat echt wennen. Het echte rijden keer je pas na het halen van je rijbewijs. Gewoon veel kilometers maken.
Gefeliciteerd! Ik heb nu 1.5 jaar mijn rijbewijs (ben 36 dus ook erg laat pas). Ik haalde mijn rijbewijs op en moest gelijk voor werk naar Amsterdam, zelfde dag naar een parkeergarage bij het ziekenhuis dus kreeg gelijk de vuurdoop. In het begin was het echt spannend en de allereerste keer op een belangrijke verkeersader in Amsterdam kreeg ik een enorme paniekaanval en moest ik de auto aan de kant zetten. Met het hele debacel van de affaire van mijn man was de auto mijn uitlaapklep en heb ik echt alleen maar gereden tot ik erbij neer viel. Inmiddels heb ik 20000 km gereden en draai ik nergens mijn hand meer voor om. Het is echt oefenen, rijden en blijven doen. Zelf rij ik een Citroen C1 maar de gezinsauto is een enorme SUV automaat. Eerst vond ik dat ook spannend maar inmiddels ook niet meer door gewoon te doen. En wat er al eerder is gezegd laat je niet opjutten door anderen die denken dat ze haast hebben en gaan toeteren enzo. Hadden ze maar eerder van huis moeten gaan. Vele veilige kilometers gewenst!
Regelmatig blijven rijden! Dan wordt het vanzelf makkelijker. Je leert situaties automatisch inschatten en erop reageren. Nu moet je nog over alles bewust nadenken. Dat kost tijd. Maar van de ervaring leer je. Het is heel makkelijk om je man steeds te laten rijden. Maar probeer in elk geval dan bij elke keer dat jullie ergens heen gaan zelf ook een stukje te doen. Zeker ook bij bijvoorbeeld vakanties in het buitenland.
Immiddels 28 jaar mijn rijbewijs en draai me hand nu nergens meer voor om. Kleine auto/grote auto. Drukke/rustige parkerplaats. Regen/sneeuw/storm/lente. Niks is meer een issue. Maar dat is wel gekomen in de loop der jaren en niet direct na het ophalen van het "roze papiertje". Het echte autorijden leer je dan ook pas nadat je je rijbewijs hebt gehaald
Ja hoor op een duur denk je er niet eens meer over na. Zelf heb ik een schakel auto en mijn man een automaat ik hoef er alletwee niet over na te denken want dat gaat gewoon vanzelf. Parkeren is voor sommige mensen lastig maar gewoon heel veel doen dan komt dat echt wel goed.