dubbel gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora en Boots, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ben zo aan het uitkijken naar de bevalling! Kan niet wachten om ons meisje vast te houden en maak me eigenlijk niet druk over de bevalling. Sta er heel nuchter in, zal vast erg veel zeer in maar dat overleef ik wel 8)

Maar dan....
    Heb nu al een paar keer flink wat voorweeen of een ander gevoel gehad, waardoor het even door mijn hoofd schiet dat de bevalling weleens begonnen kan zijn. En dan raak ik toch even in paniek! Denk dan meteen: ' :confused: Ik wil nog niet, ben bang voor de pijn het zal toch niet echt zijn begonnen!'
    :oops: :oops:

Echt heel raar, terwijl ik best nuchter ben en er nu ook niet bang voor ben. Ben nu alleen wel een beetje bang dat als het begint ik in paniek ofzo raak en dat wil ik echt niet!

Meer mensen die dit herkennen?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik dacht bij de eerste echte wee (niet de 6 weken voorweeen ofzo) JIPPIE HIJ KOMT! dus ik omarm het idee volledig haha , NU met de tweede komen bepaalde ervaringen naar boven van de eerste (wat er misging zeg maar) en soms word ik dan wel bang maar als het zover is (en ik het goed zat ben haha) dan denk ik vast weer YEAH gaan we weer! probeer er toch aan toe te geven want die weeen brengen je bij je kindje dus JE WILT ZE HEBBEN!

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Kan er helaas nog niet over meepraten maar kan me wel voorstellen dat als het eenmaal echt gaat beginnen de paniek toch wel even toeslaat, je weet uiteindelijk toch niet precies hoe de bevalling gaat verlopen en of je veel pijn gaat krijgen... en het is natuurlijk ook allemaal spannend hoe je kindje er nou echt uitziet heh... Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes met de bevalling!

Liefs Nelleke

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik kan er ook eingelijk nog niet over meepraten wan tben nu pas 15 weekjes maaaaarrr ik kijk dagelijks naar het programma birthstories (weet niet of iedereen dat kent.. komt op reality zone rond een uur of 16.00) en als ik dat allemaal zie kan ik niet wachten op het moment dat ik moet bevallen. hoe pijn het ook mag doen er zijn miljoenen vrouwen voor mij geweest die het ook hebben gedaan du sik kan het ook.
    lijkt mij echt ook zo een prachtig moment om tegen je partner te zeggen..lief, de weeen zijn begonnen we worden heel snel ouders ofso iets en dan ook zo een onvergetelijke blik op zijn gezicht te mogen zien.

ok sorry ik hou op ik draaf een beetje door al met al ik kan niet wachten tot ik ook mag bevallen

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ga meteen even kijken,haha!
    Is ook misschien wel een beetje omdat ik niet verwacht dat het een moeilijke bevalling wordt, maar als ik sommige verhalen lees...Brr
    Dan toch een beetje schrik van, stel je voor dat ik ook....

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet niet te veel kijken naar dat soort series, al die gilwijven ik zou er bang van worden, vreselijk, een normale bevalling kan heel normaal en op een leuke manier gaan hoor JA het doet pijn maar er zijn ergere dingen..

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik had er ook echt zin in! Maar toen de vliezen gebroken waren en ik naar het zhuis moest omdat ze in het vruchtwater gepoept had, raakte ik wel een beetje van slag. Gelukkig was de stagiare van de vk zo aardig een arm om me heen te slaan (NOT! Iedereen die me een beetje kent weet dat dat het laatste is dat je op zo'n moment moet doen! :evil: ) Ik was uiteindelijk blij dat ik weg kon en de bevalling was net zo leuk en mooi als ik had gedacht. Het paniekmoment komt hoe dan ook wel even om de hoek kijken; het is de kunst daar zo snel mogelijk uit te komen (zelf of mbv je partner).
    Het komt vast allemaal goed en de beloning is enorm! Succes!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

inderdaad! ik kijk er bewust niet naar omdat ik het op mijn eigen manier zal ervaren. ik wil alleen de broodnodige technische dingen weten, zoals ademhaling en wanneer je mag persen etc. geen ervaringen van anderen :(

9. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij mijn eerste 2 kindjes heb ik nooit een paniekreactie gehad bij de gedachte aan bevallen.
    Nu ben ik zwanger van de 3e en ben als de dood. Ik wil NIET... bevallen bedoel ik dan he! Pffff, ik moet nog een week of 33 (;) ) maar ik ben nu al bezig met het feit dat ik een ruggeprik wil!
    Dus om op jouw vraag terug te komen; nee, bij de eerste 2 had ik het niet. En nu welllll.... :(

Liefs

10. Loe

Loe Niet meer actief

wat is reality zone? ik zit te zappen, maar zie niks! Is dat ook op de veluwe?

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zit dat niet in een betaald pakket? zoals filmnet enzo?

Deel Deze Pagina