Naar mijn mening is 3600 gram niet groot, maar heel normaal. In onze familie zit alles ruim boven de 4000 gram met 1 uitschieter van 5400 gram. Kerngezond overigens en inmiddels in hele normale proporties 😉
3500 gr is keurig.. Ik teken ervoor. Maar met een eerste kindke wat 4570 woog ga ik nu bij nr 2 denk ik een echte uitschieter maken. Ofja ik niet.. De gynaecoloog die mn keizersnee gaat uitvoeren hahah. Dus ik denk dat je weinig verschil gaat zien tussen de twee kids maar dat is mijn gevoel
thanx lieve meiden! Om de knip ed maak ik me geen zorgen want die had ik ook bij onze dochter, en dat was een ferme knip.. Zo eentje waardoor ik zo veel bloed verloor dat mijn hb veeeeel te laag was en nacht extra moest blijven met uitzicht op een transfusie (was op het randje uiteindelijk en dus geen transfudie gehad) Wat betreft het verhaal over de zwaartekracht bij grotere kindjes, ik kan me er wat bij voorstelln.. Nu nog hopen dat de uk nog draait, ligt mooi in de stuit met de benen gestrekt voor zijn gezichtje.. MAar goed daar is nog tijd genoeg voor! Komt allemaal goed!
Mijn eerste was 3540 en 50 cm bij de geboorte met 42 weken, werd 3000-3300 gram geschat bij 40 weken dus klopt wel zo ongeveer. Toen gaven ze aan dat het kleiner was dan gemiddeld (de schatting dus he) Maar die heeft nog 6 weken lang maatje 50 aangehad hoor. Mooi poppetje was het. Dus 3600 is mooi gemiddeld zou ik zeggen.
Mijn oudste was 3800 gram en heb een uur moeten persen, waarbij ik flink ben ingeknipt. De tweede woog 4045 gram, waarbij ik 5 min heb geperst. Klein ruptuurtje opgelopen!
Hier juist het tegenovergestelde verhaal. We wisten al bij de eerste dat ze aan de kleine kant zou zijn. Gyn schatte haar rond de 2500 gram. Was geen probleem. Uiteindelijk met 38+5 ingeleid wegens te weinig vruchtwater, is een spoed ks geworden en de kleine meid woog echt maar 1880 gram..... Dat was schrikken.. Toen ze 2 kilo woog mocht ze mee naar huis. Zoonlief zou veeeeel groter worden en de 3 kilo wel halen, zei de gyn heel trots. Maar met zijn mislukte schatting bij mijn dochter, ging ik er maar niet van uit. Met 36+6 kreeg ik weeën, ook een ks geworden en zoontje woog maar 2165 gram. Er is overigens nooit een oorzaak gevonden.. Placenta deed het goed, doorbloedingen waren goed, ik produceer helaas kleine kindjes. Bij deze doe ik ook maar niet zoveel uit op de schattingen. Al hoop ik wel dat we de 2500 gram halen deze keer....
Hier een schatting van 3500, vier dagen later geboren en was 4410 en 55 cm. Onze zoon kon dan ook geen maat 50 aan.
Joh, dat is een heel normaal gewicht. En zoals anderen al zeiden, als het hoofdje er doorheen past komt de rest zeker ook. En de schedel gaat niet ineens veel groter wordt hoor bij grote kindjes. Ons eerste was 4000 gram bij de geboorte en hij was dr zo uit (nog net geen 'makje'). Nikssss om je zorgen om te maken. Ik vind baby'tjes onder de 3000 gram juist uitzonderlijk mini.
Gewicht zegt echt maar weinig hoor! Hier een 8,5 ponder die met de vacuüm kwam, en een ruim 9 ponder die er zonder hulp uit kwam, een zeer voorspoedige bevalling. Don't worry!
Ik duim voor een voorspoedige bevalling hihi, gewoon hup van eerste echt pijnlijke wee tot aan kindje ene uur of 5/6 daar doe ik het voor
Wat een lekker gewichtje. Das niet groot hoor. Vind het heel beschaafd, klinkt goed. Je eerste was gewoon klein. Hier was madam bijna 4200 gram. Vacuumpomp en knip omdat ze dr niet recht voor lag en ik al 24 uur bezig was. Maar dat hele persen was prima te doen. Ze bleek trouwens ook brede schouders te hebben. Maar eerlijk gezegd, een halve kilo meer of minder is volgens mij het verschil niet. Vanaf vijf kilo zijn ze echt groot vind ik.
Ik vind 3600 gram een heel mooi gewicht hoor. In mijn ogen is dat zelfs nog klein. Ik heb 6 kinderen, waarvan er maar een onder de 4 kilo zat bij geboorte. De rest was zwaarder, dus als deze kleine onder de 4 kilo blijft ben ik al blij.
Hier een eerste van 3100 gram en een tweede van 4400 gram (geschat op 3500). Lange bevalling (maar door niet in willen dalen, niet door gewicht). Moest de couveuse in (ik koorts gehad tijdens bevalling), was geen gezicht. Er tegenover lag een tweeling van 37 weken ofzo. Zelfs het huilen van ons kind klonk anders (waren ze op de afdeling ook niet gewend, ze deden de kleine daar maat 3 luiers aan 😜
Hier de kleine 4410 gram en 55 cm. Voor ons was ze gewoon klein. ^^luier maatje 3??? Ze heeft hier gewoon een tijdje in 1 gezeten hoor.
Mijn 1e was 3585 gram geboren met 39 weken. 2e 3775 gram met 40 weken. En deze verwachten we tussen de 3800 en 4000 gram. Deze is nu met 34 weken geschat op 2800 gram. Loopt 2 weken voor.
Thuis ook hoor maar op de couveuse afdeling waren ze zon grote baby niet gewend (en was best wel een muts die hem maat 3 aan deed)