Positieve urinetest, negatieve bloedtest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aegyo, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Vorige week donderdag stond er 2 dagen voor m'n NOD opeens een heel licht tweede streepje op de zwangerschapstest. Na 3 jaar MMM was dat natuurlijk geweldig.

Diezelfde dag ging ik om een BHCG test in het ziekenhuis, HCG bleek 8 te zijn. Kon duiden op een vroege zwangerschap, dus ik moest over een week weer laten prikken.

Tijdens de week werd de testen (verschillende merken) steeds donkerder, ook vandaag. Ik ben nu 4 dagen overtijd. De foto is een beetje wazig, m'n handen trilden nogal hehe ;)

Gelijk ook een Kruidvat 2v5 en een Action test gedaan, zelfde resultaat.

En toen bespeurde ik een paar uur later opeens een piepklein beetje bloedverlies. Ik schrok me wild, heb gelijk het ziekenhuis gebeld en ik kon gelukkig om een bloedtest komen.

Maar...

De uitslag daarvan was 0. Geen HCG. Noppes. Nada. Nog even met de echo gekeken of er geen cyste zat, maar die was gelukkig niet te bespeuren.

Weet iemand hoe ik dan in godsnaam al de hele week dubbele streepjes op de testen zie verschijnen, die steeds donkerder worden? Ik ben hier echt kapot van en weet niet wat ik nu moet denken...vooral ook omdat ik me zwanger voel... :(

Bijgevoegde bestanden:

2. momo83

momo83 Bekend lid

17 jan 2015
    626
    0
    0
    uhm geen idee :(

3. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Heb je ook foto's van de andere testen?

4. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Wellicht een vroege mk..

5. Roooz

Roooz Lid

8 apr 2015
    32
    0
    0
    mama
    Zuid-Holland
    Wat ontzettend rot zeg. Logisch dat je blij bent met zulke positieve streepjes. Misschien dat het heel vroeg fout is gegaan? Wel heel vreemd zeg!

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Misschien nuchter je bloed laten testen?

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat heeft totaal niks met het bepalen van je HCG-gehalte te maken. Dat kan op elk moment van de dag en al dan niet nuchter is totaal niet van toepassing.

Wat apart. Bloed is niet per abuis verwisseld met dat van een ander?

Moet je nu nogmaals bloed laten prikken?
    Heeft het ziekenhuis hier geen verklaring voor?
    Wellicht toch vroege miskraam?

8. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wat vreemd! Ik heb geen idee. Het eerste wat idd in me opkomt is een vroege miskraam.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is apart. Want het is in je bloed eerder te zien dan op een urinetest. Als je bloed negatief is, zou je verwachten dat je urinetest dat ook is. Vreemd dat je dan duidelijker wordende testjes plast.

Kun je twee testen van hetzelfde merk vergelijken of heb je met allemaal verschillende merken getest? In het laatste geval kun je de streepjes niet vergelijken, omdat elk merk met andere kleurstof werkt. Dan zou het kunnen kloppen dat je wel streepjes had, omdat er HCG aanwezig was. Maar blijkbaar heeft het niet doorgezet in een zwangerschap, waardoor je bloedwaarde nu op 0 staat.

Overigens wordt in ons ziekenhuis een HCG-waarde van 50 op je NOD/testdatum als positief beschouwd, alles daaronder helaas niet. Zit je beneden de 50 en boven de 10-15, dan is er wel iets gaande, maar dan zal het zeer waarschijnlijk in een vroege miskraam eindigen. Het klinkt dus niet zo goed, helaas. Als je HCG goed was gestegen, had je vandaag op een waarde van 64 moeten zitten, gerekend met de 8 van vorige week donderdag.

Sterkte!

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #10 Aegyo, 10 jun 2015
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
    Zal ik het nog gekker maken? Tussen die foto en de bloedafname in het ziekenhuis zat +/- 3 uur.

De gyn had hier ook geen verklaring voor en hield het op een vroege miskraam :(

Ik heb sinds m'n NOD elke dag met drie testen getest. Beetje overkill, maar ik had er al tig in huis van de vele vorige rondes. Met Kruidvat 2v5, Kruidvat Early en Action. Dat bedoelde ik met verschillende merken, sorry :)
    Alle drie lieten een soortgelijk beloop zien van steeds donkerder wordende lijnen, met vandaag de knaltesten.

Kan HCG zo snel naar 0 zakken? Binnen een paar uur?

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vind het sowieso raar dat hcg 0 was want er toch altijd nog hcg van jezelf in je lichaam toch, mag je nog wel terug komen weer om bloed te prikken, want ik vind je testen tocht echt fantastisch en stel dat die bloeding een innesteling is zou het kunnen misschien dat daarom je hcg zo laag is en die nu pas gaat stijgen :(

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zou nog een bloedtest willen

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik moest wachten op menstruatie en dan bellen voor een nieuwe afspraak :( Maar ik ga morgenochtend een ClearBlue Digital doen, als die zwanger aangeeft, bel ik toch weer gelijk het ziekenhuis.

De gyn zei dat de test misschien vals positief was, maar dat zou toch wel heel gek zijn? Drie verschillende merken tegelijkertijd 4 dagen lang elke dag foutief?

Ik bloed nu bijna niet meer... Tenzij het de stilte voor de storm is, daar houd ik ook nog rekening mee natuurlijk.

14. spinnekop

spinnekop Actief lid

15 apr 2015
    440
    0
    16
    mijn 2 kinderen
    gennep
    je zou denken dat de bloedtest niet goed is uitgevoerd.

het is toch een duidelijke test

wat rot zeg die onzekerheid:(

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ja, dit was eergisteren. Kruidvat boven, Action onder. Ze waren in het echt wat donkerder.

Bijgevoegde bestanden:

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dat is raar.. Ik kan geen enkele verklaring bedenken.. Wat zeiden ze verder van de echo?

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, dit! Als jij 3 positieve testen hebt (en de test die jij laat zien is écht een positieve test) en 3 uur later wordt er bloed geprikt en je HCG staat op 8, dan klopt er mijns inziens iets niet hoor.

En ook met bloedtesten (in het algemeen genomen) kan iets fout gaan. Heb het zelf gehad met het ijzergehalte dat de ene dag heeeeel laag was, de dag erna was hij ineens heeeel hoog. Iets dat dus ook onmogelijk kon. Op de een of andere manier is daar toen ook met testen in het lab niet goed gegaan.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Een Actiontest reageert overigens niet op een HCG van 8. Jouw HCG moet gisteren echt hoger hebben gelegen (rond de 25 denk ik) Ik weet niet of het zo snel kan zakken bij een mk.

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #19 Aegyo, 10 jun 2015
    Laatst bewerkt: 10 jun 2015
    Hij stond op 0 zelfs :( Waarde kleiner dan 1, kreeg ik te horen. Dat was dus 3 uur na die eerste foto die ik plaatste. Die waarde van 8 was van de eerste BHCG, twee dagen voor m'n NOD.

Wat raar van je ijzergehalte! Heel vreemd. Moet zeggen dat het wel door m'n hoofd speelt dat er wat fout is gegaan. Mijn bloedafname ging in het urgentierekje en daar stond nog één andere in... Ik dacht het zelfs nog toen ik daar zat...als ze het nou maar niet verwisselen...

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    wat bizar..
    zelfs als het een vmk is.... dan lijkt het me niet waarschijnlijk als je s ochtends nog veel hcg hebt in je urine en 3 uur later niks meer in je bloed???
    ben benieuwd naar je test morgen.

Deel Deze Pagina