Wanneer zeiltje op bed plaatsen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Esma, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma

Esma Bekend lid

Wanneer hebben jullie een matrasbeschermer op het matras geplaatst?
    Ik vind t zo'n geluid maken en zo'n matje verschuift, dus heb nu niks er op.
    Bij de eerste waren m'n vliezen op de trap gebroken en bij de tweede in het zkh.
    Maar nu zit ik ineens met de angst dat het zo maar op bed kan gebeuren.

2. alien

alien Niet meer actief

Ik slaap al zo slecht dat ik maar heb besloten dat zeiltje helemaal niet te doen. Ik hoop maar gewoon dat ALS ze breken dat niet op bed doen! We zullen zien!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga als alles goed gaat bevallen in t logeerbed en blijf tot die tijd lekker in mn eigen bed slapen, geen gezweet, geen gekraak. Maar je zou gewoon 1 of 2 dikke grote badhanddoeken onder je hoeslaken kunnen leggen. Ik heb dat na de bevallingen ook altijd gedaan, fijner dan plastic achtige matjes/zeiltjes.

4. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik heb een waterdichte matrasbeschermer/molton bij de action gehaalt. Die heb ik er gelijk opgelegd. Je matras is beschermd en het kraakt/ritselt niet! :D

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    ik las laatst in het boek Veilig zwanger dat het helemaal niet nodig is om een zeiltje oid in je bed te leggen voor het geval dat de vliezen breken. Je zou groot maandverband voor kunnen doen, die het eerste beetje opvangt. Als er meer komt, ben je er dan allang uit. Daarnaast zou vruchtwater niet vlekken (maar of ik het dan evengoed wel in mijn matras zou willen hebben?)

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Bij mijn zus konden ze gelijk om een nieuw matras :D

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb die zeiltjes na één nacht weggemikt, en heb er een waterdichte molton omheen gedaan. Duizend keer beter! Kraakt niet, zweet nauwelijks (vooral als je er nog een gewone molton en dan pas een hoeslaken overheen doet) en blijft gewoon goed liggen.

Ik heb ze van de Hema. Nu gebruik ik ze voor de kinderen, zodat hun matras niet vies wordt als ze een keer in bed plassen (of overgeven).

Overigens heb ik het er op gelegd bij iets van 37 weken. Bij m'n tweede bevalling braken mijn vliezen spontaan, en het was een enorme plons natte bende, alles was doorweekt. Was toch wel blij dat mijn matras er niet mee in aanraking is geweest.

Misschien spring je zó je bed uit als je vliezen breken voordat je echt aan het bevallen bent. Bij mij braken ze toen ik volledig ontsluiting had. Ik kon geen kant op, kwam echt niet overeind. Dus als de bevalling eenmaal begint, zou ik zéker zo'n molton op het bed leggen. Die celstof matjes waren voor mijn vloedgolf niet genoeg.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een waterdichte molton van de action erop gehad. Kostte toen iets van 9 euro. Goedkoper dan een nieuw matras.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb ook een waterdichte molton! Geen gekraak en prima te doen :)! Mijne is van HEMA dus was wel duurder maarja goedkooer als nieuw matras ;)

10. Username

Username Niet meer actief

Zijn die moltons er ook voor tweepersoonsmatrassen?
    Wij hebben nl een groot matras ipv twee eenpersoons.

11. alien

alien Niet meer actief

Hier is het trouwens dan ook niet de bedoeling om thuis te gaan bevallen.

Buurvrouwtje van mij had haar matras beschermd maar dat van partner niet en kon na de bevalling voor hem een nieuw matras kopen.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb ook een tweepersoonsmatras, maar eenpersoonszeil... Ik beval niet thuis, dus is voor mij alleen indien vliezen in bed breken... Maar het eenpersoonszeil zit prima om mijn gedeelte :)

13. Username

Maar gaat dat ding dan niet schuiven/kruipen? Want daar ben ik dan bang voor...

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    + 1 :)

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben de waterdichte matrasbesxhermer bij Sligro gehaald, we hebben een bed van 180x220 daar hebben ze alle maten!
    Vriendlief dus ook op dat waterdichte matras gelegd! Schuift niet, kraakt niet, blijft prima zitten! Bij mij vliezen in bed gebroken, dus blij dat het erop lag!

16. Username

#16 Username, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2013
    Sligro kan ik helaas niet in, geen pasje.
    Zijn ze ook op andere plekken verkrijgbaar?

Edit: ik moet in het ziekenhuis bevallen. Dus het is puur om brekende vliezen op te vangen.

17. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hadden vanaf het moment dat het bed omhoog moest staan (36 weken dacht ik??) ook het matras ingepakt.
    Wij konden aan een grote rol 'inpakplastic' (dat spul wat ze om karren heen hebben bij bv. intratuin, kom niet op de naam) komen van een vriend en we hebbend daarmee het hele matras ingewikkeld!

Hier was het wel de bedoeling thuis te bevallen :D

18. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    In het kraampakket zitten ook van die 'papieren' zeiltjes die de VK gebruikt om het vruchtwater e.d. op de te vangen. Ik ga deze op mijn leggen deze keer. Ik ging kapot van het zweten met dat stomme plastic zeiltje, en dat in oktober/ november. Stel je voor: nu moet ik in de zomer op zo'n zweetzeil liggen?! No way!

19. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 2de braken mijn vliezen spontaan 's avonds in bed. Wat was ik blij met dat hema hoeslaken. Zo'n matje uit het kraampakket had echt niet alles gvangen.

20. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een 2-persoons waterdichte molton van Ikea erop gedaan. Kraakt niet en op 60 graden te wassen.
    Uiteindelijk braken m'n vliezen in het ziekenhuisbed en ondanks dat het geen enorme golf was, hield het maandverbandje het niet.
    Vond het in de kraamweek ook wel een fijn idee met vloeien en lekkage tijdens de stuwing, voor het geval van ongelukjes.

Deel Deze Pagina