Wordt jou baby ook altijd een paar keer snachts wakker? praat mee..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sproettie, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ja wij denken ook wel eens aan iets medisch.. Maar ons dochtertje was kern gezond bij de huisarts.. dan zal er nader onderzoek moeten gebeuren denk ik.. Maar wat ik eigenlijk denk is dat ze zonder mijn hulp gewoon niet in slaap weet te vallen.. Overdag slaapt ze ook maar kort en dan halen we haar eruit.. dit wil ze dus snachts ook.. maar raakt gefrustreerd omdat ze nog hartstikke moe is. Ik denk dat ik het moet proberen te doorbreken, door haar zelf te leren in slaap te vallen..

2. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Maar ja hoe?..

Ik hoor trouwens een paar moeders zeggen dat je, je erbij neer moet leggen. Dit hebben wij lang gedaan, maar soms dan breekt het je zo op, en als ik niet meer volledig van functioneren overdag, heeft mijn kleine ook niet veel aan haar mama. Het is belangrijk dat het wel vol te houden is.. Aangezien mijn meisje alleen door mij getroost wil worden, komt het nogal op mij neer. Ik heb ook de eerste 5 maanden een postnatale depressie gehad, en ik hoop niet weer zo down te worden als toen.. maar slaapgebrek breekt je wel in alles op.. Ik houdt onwijs veel van mijn meisje! Ze is mijn zonnetje, en van die nachten geniet ik soms ook wel.. Dat kleine lijfje dat jou lichaam en warmte nodig heeft, zo lief en teer! :) en ze zijn maar even zo klein... maar als ik er aan denk dat het ook gerust tot hun 2de levensjaar door kan gaan...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter is nu 1 jaar en 2 weken en slaapt ook nog niet door.

Ze leek door te gaan slapen met 4, 6 en 7 maanden, maar na een paar nachten hield ze daar steeds mee op.

Nu werk ik sinds kort met het boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley.

Ik probeer haar nu overdag meer te laten drinken (Melk/thee/water) want 's nachts wil ze echt aan de borst. Overdag drinkt ze al niet meer bij me, maar ze drinkt maar heel matig andere dingen. Dus waarschijnlijk wordt ze gewoon wakker van de dorst.

Meestal gaat ze tegenwoordig wel weer netjes slapen na een voeding. Afgelopen avond/nacht kwam ze om: 21.20, 1.20 en 5.00 uur, toen geslapen tot 6.30 gelukkig.

Ik hoop haar echt te laten doorslapen binnenkort, want ik wil stoppen met BV geven om weer zwanger te kunnen worden via IVF.

Dus ik lees hier graag tips/oplossingen!

4. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Ook ik lees mee.
    Ons zoontje slaapt ook nog steeds niet door,we lopen de hele nacht heen en weer.
    Maar het ergste bij hem is dat hij ook overdag bijna niet slaapt,volgens het cb,huisarts en kinderarts mankeert hij niets.
    Weten soms gewoon niet wat we moeten doen. Dus ik lees mee alle tips zijn welkom

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Persoonlijk denk ik dat je er zelf heeeeeeeeeel weinig aan kan doen dat je kindje gaat doorslapen ja of nee. Het heeft voornamelijk te maken met het karakter van je kindje. Als je een klein kindje hebt dan horen daar gebroken nachten bij. En 8 maanden vind ik, eerlijk gezegd, nog niet zo extreem.

Ik zie het gewoon zo dat moeders met goedslapende kindjes mazzel hebben maar, het is zeker geen standaard.

En ik begrijp wat je vertelt over vermoeidheid. Vreselijk! Op sommige dagen zat ik met trillende ogen en handen op mijn werk van vermoeidheid. Mijn jongste dochter ging doorslapen van de één op de andere dag toen ze 16 maanden was. We waren op vakantie en bij thuiskomst heeft ze dit doorgezet.

Als de vermoeidheid je opbreekt zoek dan naar oplossingen om wél rust te krijgen. Dat is voor jou nu het belangrijkste.
    Wissel nachtdiensten af met je partner. Hebben jullie een logeerkamer waar je kan slapen? Ga zelf uit logeren of laat je dochter ergens anders logeren. Als je dochter overdag slaapt ga je zelf ook slapen.
    Geef aan bij buren,familie of vrienden dat de vermoeidheid je opbreekt. Je hebt een pnd achter de rug en vermoeidheid is echt een trigger voor somberheid (weet ik helaas uit eigen ervaring). Misschien kunnen zij je helpen. Als je dochtertje daar twee uurtjes mag zijn overdag, dan kan jij bijslapen.

Het is niet dé tip die je wilt horen. En die is er ook niet. Het slaapgedrag van je dochter kan je niet veranderen, hoe je er zelf mee om gaat wel. En als jij merkt dat de vermoeidheid teveel wordt dan is het goed om te zoeken naar hoe je wel rust kan krijgen.

6. mamajill

mamajill Lid

1 mrt 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil toch even reageren....

Ook wij hadden een nachtbrakertje. Steeds maar weer wakker, krijsen, speentje, en uit vermoeidheid uiteindelijk maar tussen ons in. En dan sliep meneer opeens als een roosje ;)

Na echt alles geprobeerd te hebben en uit te hebben gesloten dat er iets medisch was (tussen ons in sliep hij tenslotte prima) zijn we beginnen met de methode Estivill. En wat denk je, na twee weken slaapt hij! De hele nacht! Al twee maanden lang. Hij wordt natuurlijk nog wel eens wakker, maar weet nu hoe hij weer zelf inslaap moet komen.

De methode is een 'mamavriendelijke'. Oftewel, je hoeft je kleintje niet te laten huilen, maar mag er na een paar minuten even naar toe. Dan vaste tekst tegen hem zeggen, aai over de bol en weer weg.

Natuurlijk heeft hij de eerste nachten geprotesteerd, want werd er niet meer uit gehaald en mocht opeens niet meer bij ons in bed. Maar hij had toch heel snel door hoe hij zelf moest gaan slapen!

Voor ons was dit dus DE oplossing. Misschien heeft iemand er iets aan?

Deel Deze Pagina