Wij zitten nu bij de Rabo, maar door veel gedram en onduidelijkheid zijn we hier helemaal klaar mee! Ze beloven wel 20 keer terug te bellen, maar doen het niet. Zijn onvriendelijk en onduidelijk, vind het echt belachelijk. Nu hebben we een mooie offerte gekregen van de ING bank ( voor het afsluiten van de hyptoheek ) , klinkt allemaal super! Maar we moeten dan ook onze betaalrekening bij de ING starten. Is opzicht niet erg, maar bevalt jou/jullie de ING bank? Ik zocht net iets op google en het eerste wat ik vond was een heel artikel over hoe klantonvriendelijk de ing wel niet is. Maargoed, zoek wat op google en google vind het voor je vaak in het negatief. Dus vandaar jullie mening over de ING gevraagd!! Thanks alvast! Groetjess
Ja ach, het is een bank . Ik weet niet, wij hebben er alles (betaalrekening, meerdere spaarrekening, groei-spaarrekening) en op zich gaat het prima. Ik denk dat ze niet beter of slechter zijn dan andere banken. Ze hebben veel kantoren en die zijn ook op zaterdag open, dat is weleens handig. Oh ja wat ik wel echt HEEL handig vind is dat je bij internetbankieren gewoon codes op je mobiel per SMS krijgt, dus je zit niet met zo'n extra apparaatje waar je pinpas in moet ofzo...gewoon inloggen, betalen en dan de SMS code invoeren. En sindskort hebben ze ook een app waarmee je kan overschrijven en saldo kan checken.
Wij hebben een betaalrekening bij ING en onze hypotheek zit bij de Rabo. Ik heb juist goede ervaringen met de Rabobank (veel persoonlijker en bellen altijd terug) en matige ervaring met de ING. De paar keer dat ik er telefonisch contact had, was ik er eerlijk gezegd helemaal niet over te spreken.
@eylem: dat internetbankieren via je mobiel kan bij de Rabobank ook met een speciale app @TS: hier ook bij de Rabobank en eigelijk totaal nooit problemen mee gehad. Hier bellen ze wel altijd netjes terug en erg vriendelijk. Voordeel van Rabobank vind ik dat als bijv het salaris op 23-12 word overgemaakt door de werkgever, dat het der bij de Rabo meteen direct opstaat. Voorheen oa bij ABN AMRO ( en postbank wat ee nu niet meer is) geweest , en duurde het altijd max 2 dagen, vrij irritant Verder geen ervaring met ING Maar stel je hebt je hypotheek daar, dan moet alleen de hypotheekrekening van ING zijn neem ik aan en niet je gewone spaarrekening en betaalrekening? Wij hebben betaal en spaarrekening bij Rabobank, maar hypotheek en hypotheekrekening van ABN AMRO
Wat eylem zegt vind ik ook een voordeel van ING. Betalen met de TAN-codes die je via de sms krijgt. Maar qua klantcontact mbt hypotheek scoort Rabo-bank bij mij beter.
Hier tevreden. We moesten ook onze betaalrekening daar doen geen spijt van eigenlijk. Vind zelf de ABN minder. Daar hebben we nog 1 rekening waar toeslagen binnenkomen. Hij loopt daar nog steeds.
prima tevreden over de ing hoor. We hebben er betaal en spaarrekening en nu voor de 2e keer ook weer een hypotheek.
Ik ben toch erg gesteld op de ING. Vindt ze goed bereikbaar, internetbankieren gaat prima en handig met de codes op je mobiel. Hypotheek hebben wij er ook, prima, goed contact. Bouwdepot goed afgehandeld etc. Mijn man heeft zijn betaalrekening nog bij de rabobank en daar is juist steeds iets mee. Salaris houden ze vaak een dagje vast, lekker rente trekken. Pasje geblokkeerd, dus niets op te nemen ook niet via het kantoor. Kantoor is ook veel dicht. Wanneer er rekeningen van de rekening af moeten schrijven ze dit gewoon af ookal staat er niets meer op (express niet). Daarna krijg je een brief dat je rente moet betalen omdat je rood staat, terwijl we dit helemaal niet willen. We wilden het bedrijf niet zomaar kunnen laten afschrijven (maar dat is een andere kwestie).
Eylem: Dat is idd handig! Ik vervloek die randomreader ! Maar verder ook redelijk tevreden dus. Bedankt! Kiwi: Wij waren ook altijd tevreden over de rabo. Maar in het laatste half jaar vallen ze ons tegen. ( moet wel eerlijk zeggen dat het dan alleen over de hypotheek afdeling gaat ) Daantje, jewel. We kunnen daarheen voor een lagere rente, en snellere overdracht. maar dan moeten we wel een rekning daar opnenen waar onze lonen op gestort worden! Tulip: Dat is positief als je er voor de 2e keer mee in zee wilt gaan! Thanks. Ellen, over de ABN hoor ik idd meerdere negatieve verhalen. Ik was trouwens ook even bang dat de ING geen kantoren meer heeft. Maar die heb ik dan volgens mij verwisselt met de Sns bank. Ik ben benieuwd naar meer reacties!
Ik vind ze niet klantonvriendelijk hoor! Ik had veel problemen met mn pasje en nieuwe. Lang verhaal, uit eindelijk goed gekomen en toen heb ik een bos bloemen gekregen via de post! Erg netjes
Goede ervaringen met ING, wij hebben er een betaal en spaarrekening. internetbankieren is erg makkelijk code komt op je mobieltje binnen....ook wel een nadeel als mijn man iets wil overmaken heeft ie mijn mobieltje nodig en als ik dus niet thuis ben, kan het dus niet. Maar verder goede service. salaris wordt op het werk de 22ste overgemaakt en s´middags heb ik het al binnen op mijn rekening. Hypotheek hebben wij bij de SNS bank, ook goede ervaringen.
Ik heb ook diverse rekeningen bij de ING lopen (geen hypotheek btw) en ben erg tevreden. Nooit gelazer meegehad. Dat was wel anders toen ik bij de ABN AMRO zat. Wat een k-bank is dat zeg, die raad ik je echt af. Zowel ik als mijn ouders hebben daar de rekeningen opgezegd door aanhoudend slechte service. Bij de ING altijd supervriendelijk behandeld zowel telefonisch als aan de balie. Heb zelfs laatst een vervangende pas gratis gekregen toen die kapot was, terwijl je daar normaal voor moet betalen. Zelf hier bij ons in het dorp zit een kantoor wat op zaterdag gewoon open is (en nog lang ook). De andere twee banken bij ons is de een helemaal niet open en de ander maar heel kort. En de rentepunten zijn ook wel leuk... hebben we de kinderwagen met leuke korting mee kunnen kopen. Manlief heeft Rabobank en die heeft dus bij elke overschrijving zn random reader nodig. Niet handig, want hij kan nooit a la minute iets overschrijven als hij buiten de deur is.
als je de Rabobank app op je telefoon download heb je hem niet nodig en kun je overal buitenshuis betalen, doe het al 1,5 jaar zo zonder random reader op m'n telefoon
Hele goede ervaring Ik heb er gewerkt en weet dus ook de andere kant. Ik vond het juist heel klantvriendelijk. Wij zitten er met alles
Ik heb er eigenlijk ook wel goede ervaring mee. Er is een keer fraude gepleegd met mijn bankrekening. Iemand had met mijn rek.nmr spelletjes gespeeld op internet. Dat was dus afgeschreven, 3x Heb toen met ze gebeld en binnen 3 weken ben ik 4x door ze terug gebeld en netjes mijn geld terug gekregen. Hoefde er helemaal niks voor te doen! Voor de rest heb ik eigenlijk nooit contact met ze gehad.... (betaalrekening en spaar)
Ik had altijd mijn betaalrekening en dingen bij ING. Nu is onze gezamelijke rekening naar de ABN amro. Ik heb nog wel een rekening, maar daar doe ik bijna niets meer mee. Ik ben een erg tevreden klant. Krijg ze goed te pakken, reageren altijd adequaat op vragen. Toen ik met de hypotheek met spoed mijn creditcard moest opzeggen hadden ze het heel snel geregeld. En als ik ze bel over iets vragen ze altijd of ik nog andere vragen heb en zo nodig verbinden ze me dan weer naar een andere afdeling. Ik ben altijd dus een zeer tevreden klant geweest !
Sja, ik heb ING, en manlief Rabo. Nu hebben we pas een e/o rekening via de Rabo afgesloten, dus ik ga langzaam aan naar de Rabo. Niets mis met de ING, zit er al een eeuwigheid (overgegaan van Postbank), maar ik merk dat de Rabo toch net ff wat persoonlijker is. Goed voorbeeld, toen mijn pasje eind vorig jaar geskimmed was kwam ik daarachter toen ik wilde pinnen en mijn pas ingeslikt werd (leuk ook op zondag, nergens waar je iets kunt doen :x), vorige week is mijn man zijn prive rekening rabopas geskimmed en werd hij keurig gebeld door de bank zodat hij nog snel ff ons nieuwe bankrekeningnummer aan zijn baas kon doorgeven. Voordeel van de ING, ze zijn op zaterdag open tot 2 uur, dat heb ik de Rabo nog niet zien doen. En idd het internetbankieren. Ik moet heel erg wennen aan die reader.
Dan heeft jouw baas ook een rabo rekening. Dat gaat altijd het snelst. Maar tegenwoordig staat het er ook dezelfde dag al op als er maar voor een bepaalde tijd overgeboekt is. (vaak is dat voor 16.00 of 18.00uur - dan wordt het nog meteen verwerkt, ook van/naar andere bank) @TS Hier lopen de gewone rekeningen via ING (hypotheek niet). Heb geen problemen met de bank, maar heb ze natuurlijk ook nooit echg nodig. Als ik maar kan pinnen Welis het lekker om de tancodes oer sms te krijgen ipv met een calculator te moeten werken. Waar je ook bent, je kunt altijd je geld overboeken, als je je mobiel maar bij je hebt..