Ik liep zelf pas rond mijn 2e verjaardag, en mijn zoontje liep met 21 maanden pas goed los. Ik vind los lopen met 15 maanden eigenlijk best snel.
Wat "grappig" onze kindjes schelen twee dagen en die van mij is ook gecorrigeerd 13 maanden! Maar hier loopt ze ook nog nog niet los, wel ook wat stapjes dus het zit er echt wel aan te komen. Gewoon enorm trots zijn op wat hij al bereikt heeft en de rest komt vanzelf!
niet op letten hoor. laat ze maar lekker lullen. mijn zoontje loopt net 2weken en is 17maanden. aan de hand kon ie wel. hier en daar paar stappen los ook. maar het komt allemaal vanzelf wel. uiteindelijk lopen we allemaal kreeg van mn moeder ook opmerking dat zoonlief ALLANG moest lopen. omdat ik als baby met 14maanden liep. ze vond het maar raar en moest met hem naar de dokter. lol heb hard gelachen, maak zelf wel uit hoe ik er mee om ga. komt allemaal vanzelf wel. en ja hoor, meneertje loopt nu hele godganse dag door haha
Wauw bedankt voor alle lieve reacties. Ben ook ontzettend trots op mijn kleine man. Idd maar niks aan trekken van alle opmerkingen. Heb soms ook al gezegd voordat ie 18 is loopt ie wel hoor. Soms is het alleen vervelend als je het meerdere keren op 1 dag moet horen.
wat een stomme reacties zeg!! je mannetje is nog helemaal niet laat, zeker niet omdat hij gecorrigeerd pas 13 maanden is. lekker laten kletsen hoor, komt vanzelf. (mijn zwager was extreem vroeg, 9 maanden. dat heeft mijn schoonmoeder zó in haar hoofd zitten dat zij alles wat loopt na die tijd laat vindt....)
en was dit ook zo of was t net als bij mijn sch-fam dat ze dat denken en later vind je in notities terug dat t 10mnd was (en dan liep t kind met 8mnd volgens hun) nu is 10mnd nog vlot hoor.. daar niet van. maar t wordt bij mijn sch-fam steeds vroeger.. nog ff en t is lopend uit de buik gekomen LEKKER BOEIEND ALLEMAAL!
Oh wat vervelend he? Hier jammer genoeg ook heel herkenbaar. Sommige mensen zijn echt lomp. Ik kom laatst op en verjaardag. Vraagt een vreemde hoe oud mijn dochtertje is, dus ik zeg dat ze bijna anderhalf is. Zegt ze: Dus ze is bijna anderhald en ze loopt nog niet los!!! Kon haar wel schieten. Haar kind was twee en zei nog geen woord. Nu zijn we ietsje verder en ze loopt heel goed los ineens. Ook hier een te vroeg geboren kindje, dus eigenlijk moeten we er nog anderhalve maand vanaf trekken. Heb me er zelf nooit druk om gemaakt, maar door reacties van anderen kan je dan zo twijfelen. heel erg jammer is dat. Het komt echt wel goed allemaal heb ik gemerkt. Probeer je niet zo druk te maken meis!
Ook ik krijg dagelijks de vraag of mijn zoon al loopt, hij is vandaag 1 geworden. Eerlijk gezegd zie ik het hem de komende 3 maanden nog niet doen. Hij loopt wel aan de rand van tafels en banken maar echt nog niet aan 1 hand, hij is hartstikke wankel. Tegenwoordig doen mensen alsof het normaal is dat een kind met 1 jaar loopt, maar dat is het helemaal niet (het is niet abnormaal ofzo).
Och meid maak je niet druk. Onze dochter loopt nu 2 dagen echt los. En nu blijft ze aan het lopen, ze wil niks anders meer Maar ze kan al vanaf haar 8 maanden staan en achter een karretje lopen kon ze met de 9 maanden. Ze kan ook al best lang los staan. 2 dagen geleden liep ze ineens aan, net of ze nooit anders gedaan heeft. Och neem alle tijd jou zoontje loopt vast een keertje aan. En 15 maanden is toch niet laat? dat is toch normaal. Lekker op zijn eigen tempo laten doen, en mensen moet je maar laten praten. Niks van aantrekken.
Laat lekker lullen Mijn zoontje liep pas met 17 maanden. Ik heb er eeuwen op gewacht Overigens kreeg ik daar nooit opmerkingen over.
Ik kreeg ook niet zoveel opmerkingen. Maar mijn schoonouders puchste onze docter ontzettend erg. De hele tijd aan het handje lopen terwijl ze dat niet wilde. Ik heb dat nooit gedaan, als ze het wel wilde gaf ze het zelf wel aan. Ik snap ook iniet waarom mensen er zo moeilijk over kunnen doen.
Onze oudste was ook 16 maanden toen hij liep, en de jongste was 10 maanden. Elk kind is anders en elk kind ontwikkelt zich anders!
Manolito liep ook met 15 maanden los. Lorenza loopt alleen nog maar langs de tafel en bank en dat gaat steeds sneller en makkelijker, ze kan ook nog niet los staan. Het komt vanzelf wanneer ze er aan toe zijn. Hier hoor ik ook wel vaak, loopt ze nou nog niet ?? Tja.... meestal geef ik daar gewoon helemaal geen antwoord op.
Hij is zeker niet vroeg nee, maar ja verschil moet er zijn he! Laat je niet gek maken. De één is gewoon sneller dan de ander. Vaak betekent het dat hij andere dingen wel weer doet ipv lopen. En sommige kids zijn ook gewoon wat onzeker over het lopen. Dan zie je dat ze het eigenlijk wel kunnen, maar niet durven. Ach, wat maakt het uit. Hij doet wel pogingen, laat hem het lekker op zijn eigen tempo doen!
het is alsof ik mezelf hoor... Onze dochter liep met 22 maanden en iedereen had het er ontzettend druk mee. Het zou allemaal niet goed komen en we moesten ons echt zorgen maken. Nou, nee dus. Je wordt onzeker van anderen. Het is allemaal goed gekomen.
Zeikerds zijn het Het lijkt wel dat als een kindje rond de 1 jaar is, verwacht wordt dat het kan lopen. Mijn dochter was een maand of 11, 6 weken te vroeg geboren en ik kreeg toen al die opmerkingen. Doe normaal Ze kon toen trouwens nog niet eens kruipen, laat staan lopen. Ze was een maand of 17 toen ze ging lopen. Maar wel direct al goed. Mijn buurjongetje liep toen hij 10 maanden was, hij is nu 14 maand maar 'zwalkt' nog steeds en valt vaak. Is veel meer een durfal (is dat een woord). Mijn dochter kijkt eerst een poos en doet het dan in 1x keer goed. Ieder z'n meug (is dat een uitdrukking voel me net johan cruijff)
Hij is echt niet laat hoor. Mijn dochter was vroeg met lopen nl 13 maanden maar alle kindjes die wij kennen in onze omgeving waren veeeeel later. Er waren er zelfs bij die pas met 20/21 maanden zelf liepen hoewel ik dat zelf een beetje laat vind, maar dat terzijde. Daarbij vraag ik me af waarom mensen altijd commentaar moeten hebben op andermans kinderen. Laatst iemand die altijd commentaar kreeg terwijl dat kindje een aandoening had. Erg pijnlijk hoor als je dan steeds commentaar krijgt te verwerken.
heey dames, Was dit topic alweer een beetje vergeten eerlijk gezegd haha. Maar idd laat ik de mensen nu gewoon lekker praten en probeer ze te negeren of maak een opmerking terug en dat zegt vaak al genoeg. Aan al jullie reacties te zien hoef ik me dus niet druk te maken. Ik ga hem ook zeker niet pushen en laat hem lekker op zijn eigen tempo dingen doen. Sinds een week of 2 staat hij de hele dag los en gisteren heeft hij 3 losse stapjes gezet.
T. is precies zo! Die liep ook in 1 keer alsof ie niet anders had gedaan. Terwijl ik jongere kindjes op zijn kinderdagverblijf inderdaad heb zien zwalken en vallen.