Ik heb een jaar lang mycrogynon 30 geslikt. In een recordtempo ging ik van 50 kilo naar 70 kilo. Sinds 3 maanden ben ik overgestapt op de Yasmin. Ik verloor 5 kilo, maar kreeg bovendien ook nog eens puistjes, humeurwisselingen, zwáre menstruatie.. bovendien ben ik 2 keer de pil vergeten, anderhalve maand geleden. Ben toch een beetje aan het rondkijken naar iets anders. Over het algemeen ben ik tevreden over de pil. Maar als ik zou overstappen op een ander anticonceptie methode wat is dan aan te raden? Iets waarbij hopelijk de menstruatie minimaal is, of zelfs wegblijft? Die geen effect heeft op komende zwangerschappen (schijnt bijv. dat vooral de prikpil het zwanger raken na het stoppen bemoeilijkt) Want ook al zijn we er nu nog niet aan toe, over een jaar of 2, 3 willen we wel graag beginnen met klussen.
ik had een spiraaltje bij mij bleef mijn ongi weg. het inbrengen/plaatsen was wel pijnlijk kan max 5 jaar blijven zitten en ik ben 10 kilo afgevallen ( lig aan persoon de een valt af de andere niet)
Je hebt heel wat verschillende methode's van anticonseptie hier een aantal: de anticonseptiering = de NUVA ring http://centraal.organon.nl/dynamic/prod ... p?id=66963 de pleister Hoe vaak aan denken? 1x per week De anticonceptiepleister moet je 1x per week op je lichaam plakken. Hij beschermt je tegen zwangerschap met behulp van hormonen die via je huid aan je lichaam worden afgegeven. De anticonceptiepleister geeft je een regelmatige, maandelijkse menstruatie. Uitstellen van de menstruatie behoort tot de mogelijkheden. staafje Hoe vaak aan denken? 1x per 3 jaar Het anticonceptiestaafje is een klein staafje dat door een arts in je arm, net onder de huid, wordt ingebracht en dat je met behulp van een hormoon 3 jaar beschermt tegen zwangerschap. Met deze methode heb je géén controle over je menstruatie. Het bloedingspatroon kan variëren. Als je wilt stoppen met een anticonceptiestaafje, moet je arts hem verwijderen.