Iemand hier die naar Arabisch nieuws kan kijken of heeft gekeken (Egypte)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Net gehoord dat er een negatief reis advies is voor heel Egypte (vooral de badplaatsen maar de rest wordt ook geadviseerd niet te vliegen). Mijn man komt morgen terug uit Egypte en mijn ouders gaan morgen naar Egypte toe. Wordt toch wel flink bang nu. Mijn schotel doet het helaas niet, iemand anders die kan kijken of er iets gezegd wordt? Ik weet dat op de Arabische tv altijd uitgebreider wordt verteld dan op nl tv. Mijn man is er nuchter onder En zegt dat er niets aan de hand is in Egypte (hij zit circa 2 uur van cairo af maar ik krijg het flink benauwd).

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het even aan mijn man vragen.

3. mamazeyad

Dankje

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, wat ik ervan begrijp is dat er nieuwe gevechten zijn tussen aanhangers van Morsi en het leger. Ze zeggen dat het vandaag de bloedigste dag was sinds de revolutie. Frankrijk en Duitsland hebben hun ambassadeurs terug geroepen. Er zijn spanningen tussen de verschillende groepen.

Het reisadvies is vandaag aangepast en is nu negatief voor vrijwel heel Egypte.

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel wijzer dan dat worden wij er hier ook niet van. Nog steeds veel tv programmering wat afwijkt in verband met Offerfeest.

6. mamazeyad

Niets over geplande aanslagen om vliegtuigen uit de lucht te schieten? Mijn ouders zijn al aan het denken om niet te gaan maar mijn man wil morgen gewoon gaan vliegen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat ik begreep van het nieuws is dat er geen specifieke dreiging is tegen Nederlandse vluchten of Nederlandse luchtvaartmaatschappijen maar dat het meer een algemene dreiging (tegen al het luchtverkeer) is. Vervelend, kan me voorstellen dat je ermee in je maag zit!

8. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Dit stond vanmiddag in de Telegraaf :

DEN HAAG -
    Het reisadvies voor Egypte is aangescherpt. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is er reële dreiging van terroristische aanslagen in het gehele land.

Sharm el-Sheikh
    Foto: Reuters
    Voor reizen naar de Sinaï geldt daarbij in het bijzonder een dreiging voor het vliegverkeer naar en van de hotelresorts die zijn gelegen aan de kust van de Rode Zee en aan de Golf van Akaba. Alle reizen naar de Sinaï, inclusief de hotelresorts aan de kust van de Rode Zee en de Golf van Akaba worden mede om die reden ten sterkste ontraden, zegt het departement.
    Het ministerie adviseert reizigers om bij luchtvaartmaatschappijen of touroperators te informeren voordat ze naar Egypte reizen. De vluchten van Transavia en ArkeFly liggen al een tijdje stil door het negatieve reisadvies voor Egypte. Transavia liet eerder woensdag weten dat de vluchten op Hurghada en Marsa Alam deze week weer doorgaan. De vluchten op Sharm-el-Sheikh zijn opgeschort.

9. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zeggen ze op de schotel niks over. Vond wel iets in het NRC:
    AIVD: aanwijzingen voor aanslag op vlucht naar Egypte - nrc.nl

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Er was net op het RTL journaal dat Transavia de eerst komende 2? Weken niet vliegt, ivm dreiging...

11. mamazeyad

Van Nederlandse nieuws had ik alles al gelezen. Waarom ik het hier vraag is omdat Egypte veel voor buitenwereld verbergt ( zoals dodental wat veel hoger is dan wordt gezegd) maar op jazeera vaak wel wordt uitgezonden. Bedankt voor jullie antwoorden. Als iemand nog wat ziet hoor ik het graag. Ik maak me waarschijnlijk ook te druk.

12. Jemm

Jemm Actief lid

5 okt 2013
    277
    0
    0
    Gaan je ouders morgen wel ?

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    OP al Jazeera zeiden ze dat het leger zegt dat er 500 doden gevallen zijn en de aanhangers van Morsi hadden het over 2600 doden.

14. mamazeyad

:(. Vreselijk zeg. Zoveel kinderen die hun ouders kwijt zijn of ouders hun kinderen of vrouwen die hun man kwijt zijn enz. :(

Jmm : ze twijfelen, ze hebben nog niet besloten. Mijn moeder wil liever niet meer en vader wel.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh wat eng zeg! Hoop dat je man snel en veilig thuis kan komen :(

16. mamazeyad

Bedankt Miccihan, ik hoop het ook. Dit gaat een lange nacht worden en morgen lange dag :( .

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja dat kan ik me voorstellen, in wat een angst moet je momenteel zitten zeg.. Knuf :(

18. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte meid! Hoop dat je man veilig aankomt en je vader zich bedenkt.... Beter een ander keertje naar Egypte. :(

19. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Jeetje. Strekte.
    Hopelijk kan jouw moeder toch jouw vader om praten.

20. mamazeyad

Bedankt allemaal. Ik hoop ook dat ze niet gaan en natuurlijk ook alle andere mensen die gepland hadden naar egypte te gaan. . Mijn ouders gaan morgen ochtend eerst de reis organisatie bellen.

Deel Deze Pagina