wordt soms zo moe van sommige dingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ons kleintje doet het super. s,nachts ligt ze in haar eigen ledikantje (wel bij ons op de kamer) en slaapt door van twaalf ( na de fles) tot ruim 6 uur! na deze fles gaat ze nog heerlijk verder tot zo tien uur! maar overdag ligt ze heel graag beneden in de kinderwagen naast onze jukebox waar ik dan de lichtjes van aandoe. ook hoor je daar zachte bubbelgeluidjes van. (zet dus geen muziek aan he ;) ) daar ligt ze steeds een poosje naar te kijken en valt dan heerlijk in slaap. maar nu hoor ik van veel bezoek dat het slecht is om haar in de wagen te laten slapen. maar ja een krijsend kind overdag boven is toch ook niks lijkt me? nu is ze heerlijk op dr gemak en huilt bijna nooit. wat te doen?

groetjes een geirriteerde moeder :evil:

2. Ik leg mijn dochter ook overdag in de kinderwagenbak beneden neer hoor. Ze wil namelijk overdag niet boven alleen in heet bedje liggen. In zet de kinderwagenbak in de box neer en na het voeden leg ik haar daar in. En dan slaapt ze wel. Ik heb nooit gehoord dat het slecht is. De kraamzorg vertelde alleen dat de kap er wel af moet in verband met de luchtstroom, anders stikkingsgevaar of zo. Dus doe lekker zelf wat je prettig vind en als zij er goed om slaapt lijkt het mij geen probleem.

3. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Het lijkt me helemaal niet slecht om in de kinderwagen te slapen.

Het is wel handig dat het blijft bij die twee slaap plekken. Dus haar bedje en de kinderwagen. Anders weet je kind niet zo goed waar die aan toe is.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Henkie ik zou ze gewoon allemaal laten kletsen hoor en zelf bepalen wat jij doet met je dochter! Als ze zo nou lekker slaapt, laat haar dan lekker zo slapen in de wagen. Klinkt ideaal zo! EEn heerlijk lief en tevreden kindje heb je.

Visite bemoeit zich graag overal mee dat is een feit. Ik heb zo`n schoonzus in de aanbieding. Het mens bemoeit zich overal mee en heeft overal kommentaar op. Grr ik zou haar graag de waarheid zeggen, maar voor de lieve vrede doe ik het maar niet...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.810
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pfff je kan het toch nooit goed doen volgens sommige mensen?
    Er zijn genoeg kinderen die de eerste maanden, alleen maar in de kinderwagenbak slapen, als zijnde een wiegje. Soms 'moet' dit zelfs, als er geen wiegje is en het bedje te groot is voor het kindje om zichzelf warm te houden.

Verder zijn er ook genoeg kinderen die overdag beneden in de box slapen. Zelf vind ik dat ietsje minder, omdat je dan een speelplaats, tot slaapplaats maakt. Maarja, ik weet dan ook dat ik weer makkelijk praten heb ik mijn flatje, met haar kamertje naast de woonkamer. En zelfs hier gebeurde het weleens, dat ze ineens in slaap gevallen was in de box en dat ik haar dan liet liggen.

En nog oven de kinderwagen terug te komen: Hoeveel kindjes slapen niet in de wagen tijdens het wandelen? Dan is het toch ook niet ineens slecht?

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat een onzin weer allemaal. Ik geloof dat 9 van de 10 moeder hun pasgeboren baby overdag bij hun houden.

Mijn meisje slaapt pas sinds een week over 6 overdag in haar bedje. Tot die tijd sliep ze lekker op de bank in de box of in de wagenbak.... dus het is ook niet zo dat je ze verpest (dat wordt ook nog weleens gezegd :rolleyes:)

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt! Laat mensen om je heen maar kletsen....iedereen heeft een eigen manier. Mijn meisje sliep wel al vrij snel in haar bedje; dat vonden wij weer fijn..prima toch?

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als zij tevreden is en het er goed op doet dan is het prima toch. Jij kent je kind het beste en weet wat ze fijn vind. En jij bent de mama en bepaald!
    Laat kletsen de rest...

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb er 2 die nu 10 en bijna 12 zijn en allebei hebben ze beneden geslapen overdag. Vooral bij de 2e ging dat erg mooi (en makkelijk) die viel gewoon onder het slapen in de box in slaap zonder morren of huilen of niks. Had er na n tijdje speciaal n dekentje bij hangen. Zodra meneer dan ineens in slaap lag (kon er op den duur de klok op gelijk zetten) dan stopte ik hem lekker onder met de deken en legde zn speeltjes aan de kant. Zodra hij uitgeslapen was werd hij dan weer wakker en melde zich voor n voeding.
    Ook bij wendy nu is met heel gewoon dat ik haar hier in de kinderwagen bak naast me heb liggen als ze slaapt.
    Zodra de jongens thuis komen gaan die fijn boven spelen tot Wendy weer wakker is. Of ze kijken rustig tv. Niks mis mee toch?
    Scheelt ook n hoop op en neer geren voor je kindje onderhand in bed in slaap gevallen is. Als ze hier wat moeite heeft om in te slapen kan ik onderwijl dat ik wat opruim in het voorbij lopen die verdwaalde speen er weer in doen.
    Lekker laten lullen hoor! Gewoon doen zoals jij het het makkelijkst en best vind. Is jou kindje! Als hun het zo goed weten moeten ze er zelf nog maar een maken ;)

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ah joh.. Die van ons sliep overdag ook bijna niet in zijn eigen bedje hoor toen hij zo klein was! Hij sliep o.a. in de kinderwagen en wij hadden een soort van ovaal minimatrasje met hoogopstaande rand zodat hij er niet uit kon rollen (we noemden het altijd zijn gummibootje) en daar sliep hij overdag het meeste in. We legden dat ding door de hele flat hoor. Op de keukentafel, op de bank, in de box, op de versterker van mijn vriend (geen geluid aan natuurlijk ;) )... Hij sliep heerlijk in dat ding en ik had hem de hele tijd bij me. Na een tijdje ben ik het in zijn bedje gaan leggen overdag en na een tijdje sliep hij alleen nog maar in zijn bedje. Prima toch? Laat ze maar kletsen ;)

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die van mij ligt overdag ook nog steeds in de kinderwagenbak. Ik vind het wel gezellig als ze beneden is, kan ik af en toe even lekker naar haar kijken. Zolang ze nog in de bak past blijf ik het zo doen.

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

oh heerlijk zilke reacties! ben weer helemaal blij!

blij dat jullie het met me eens zijn. :D

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat een onzin.. :rolleyes:

Esmee sliep 9 van de 10 keer overdag beneden..

Lekker doen wat voor jou en je kindje prettig is.. :D

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Als dit voor je kindje goed is en zij en jullie goed tot rust komen kun je dit gewoon doen hoor. Ook op het CB geven ze aan dat je rustig je kindje beneden kunt laten slapen. Ik vind ook dat ze beter beneden lekker kan slapen dan dat ze boven ligt te krijsen. Onze dochter wilde de eerste weken ook niet boven slapen, vooral 's avonds. We lieten haar dan ook lekker in de kinderwagen liggen. Na een paar weken toch weer geprobeerd haar boven in bed te leggen en toen ging het wel!
    Als het voor jezelf goed voelt gewoon doen. Laat diegene die zeggen dat het niet goed is hun kind maar de hele dag krijsend boven neerleggen, ben benieuwd hoe lang ze dat volhouden.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gewoon laten kletsen. Je hebt altijd mensen die overal commentaar op hebben. Waarom zou het dan niet goed zijn?
    Mijn dochtertje heeft de eerste 2 maanden ook overdag redelijk veel in de wandelwagenbak geslapen, ze gilde boven alleen maar. Na die tijd ben ik haar steeds vaker in haar ledikant gaan leggen en vond ze dat zelf ook niet meer zo erg en uiteindelijk slaapt ze sinds ze een maand of 3 is, alleen nog maar in haar ledikantje (behalve als we bijv. op bezoek waren). Komt allemaal goed, jij bent tevreden, je kind is tevreden, dus iedereen gelukkig.

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Goed toch :D lekker beneden laten liggen... zolang ze slaapt is het prima toch? Zie niet in waarom dat niet beneden zou mogen zijn :)
    Alleen maar handig, leert ze lekker door ''herrie'' heen te slapen!

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    wat een onzin weer zeg, hou je kleintje lekker bij je in de buurt hoor! Niet teveel naar anderen luisteren want waarom zou het slecht zijn dan?
    Nee lekker boven leggen en laten huilen is zeker gezond? Sorry hoor maar word soms zo moe van al die ''goedbedoelde'' adviezen die nergens op slaan.

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Je kan deze wel verplaatsen naar het topic: rare adviezen/tips wie nog meer? :)

Het gaat toch prima zo? Lekker doorgaan en niet luisteren naar zulke rare adviezen :D.

Deel Deze Pagina