tasjesdief beroofd hoogzwangere vrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door noura, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik hoorde het op het nieuws, een jongen is beschoten door politie, omdat die de benen nam na een hoogzwangere vrouw te hebben willen beroven van haar tas. de vrouw is ook gewond.
    eerst werd er een waarschuwingsschot afgevuurd, en vervolgens is geprobeerd in zijn been te schieten. dit is niet gelukt.
    nu was er een vraagstuk op tv, of er wel of niet geschoten mag worden...
    wat mij betrefd hadden ze hem goed geraakt, je moet er toch niet aan denken, laat ze van andermans spullen afblijven en beseffen wat ze aan kunnen richten

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Helemaal mee eens Noura! Ik zag het net ook op het nieuws...
    Sommige mensen... eerlijk waar! :rolleyes:

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Na ja zeg. Kan hij wel, tegen een hoogzwangere vrouw.

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    wat een kl**tzak zeg!

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hier sla ik echt steil van achterover!

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    de politie schoot terecht omdat en lichamelijk geweld was gebruikt door de rover op het slachtoffer

en dan mag de politie schieten , helaas misde ze , want zoiets moet stoppen
    en dan nog wel door een snotneus van 16

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    van mij mag de politie wel vaker schieten, want omdat het nu om een hoogzwangere vrouw gaat dan klinkt het erger, maar het is bij iedereen erg die het overkomt.
    het zou helemaal niet erg zijn als de politie wat meer gezag zou krijgen. hier lacht men de politie uit, en als iemand word aangesproken door de politie gaan ze er gerust mee in discussie. moet je in andere landen niet proberen!

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou heb ik het hele bericht gemist maar als ik het goed begrijp gaat het
    a) om een jongen die een hoogzwangere vrouw beroofde
    b) politie greep in d.m.v. schieten
    c) de discussie gaat alleen over punt b)

Als het klopt wat ik denk vind ik het heel vreemd. Hallo er wordt iemand overvallen en we gaan discussieren of de overvaller wel of niet beschoten mocht worden door de politie? Das toch hartstikke krom?

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    dat is waar het op de televisie over ging. daarmee wou ik ook zeggen hoe krom het is. tasjesdieven zoeken vaak zwakkere mensen uit, bejaarden, vrouwen alleen, en nu dus ook een hoogzwangere.
    het schieten gebeurde d.m.v. een waarschuwingsschot in de lucht, en er is gepoogd in zijn been te schieten. voor mij is dit geen discussie of dit wel of niet mag, het feit is dat beroving of anderen letsel toebrengen niet mag. straks kan die dief ook nog de agent aanklagen, krijgt die schadevergoeding en word die vrij gelaten.

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hoewel mensen van spullen moeten afblijven vind ik niet dat de politie het recht heeft om maar te gaan schieten.....een moordenaar/verkrachter word de gevangenis in gegooid of krijgt voorwaardelijke straf en dief mag neergeschoten worden...nee dat vind ik krom.

Niet als de dief lichamelijk geweld/wapen gebruikt maar niet omdat ze willen dat ie niet wegrent...dan moeten zorgen dat ze hem kunnen pakken.

En voor er mensen komen met de vraag of ik nooit bestolen ben...het antwoord is JA mijn autoradio/cd speler is gestolen en hoe boos ik ook ben, ik vind niet dat ze maar op die persoon moeten schieten.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    de vrouw was gewond! en waarschijnlijk had de dief een wapen.

omatjes die beroofd worden, en vervolgens een heup breken, nooit meer naar buiten komen, straat vrees krijgen, worden beroofd van hun grootste bezit, hun onbezorgde vrijheid.
    dan heeft zo`n dief nog rechten? het recht om weg te rennen? ik vind dat als iemand dan in zijn been word geschoten, dat dat kunnen moet. meer blauw op straat? dan moeten ze ook in kunnen grijpen. er mag best wat meer ontzag voor politie komen. en dan heb ik het niet over bang zijn dat je een parkeer bon krijgt

Deel Deze Pagina