dat is best heftig Ikke, maar vind dat je de goede keus hebt gemaakt. het is heel vervelend voor je werk maar je moet nu aan je zelf en de kleine denken en als ze dat niet begrijpen dan kunnen ze de pot op!! goed volhouden meid. en ik hoop dat je snel tot rust kunt komen! hier begin ik me weer zorgen te maken.. ik was zo blij dat ik de baby kon horen maar vanochtend bedacht ik me dat de hartslag veel sneller moet zijn.. dus ik weer luisteren, ik heb op internet filmpjes op gezocht en de hartslag van mijn kleine gaat echt veel te langzaam. ik tel 90 slagen per min. dus ik de gyn. afdeling gebeld maar ze kunnen nu niks voor me doen. het hoeft niks te betekend maar kan ook een dreigende miskraam zijn.. dus echt gerust gesteld ben ik niet en heb nog een maand tot de volgende echo... heb ook nog even gedacht dat het mn eigen hartslag was die ik hoorde, maar het is wel een echt woesh woesh geluid.. wie oh wie heeft ervaring of tips??
@Marieken.. tja het zou klote zijn als ze me ontslaan maar heb er nu eigenlijk schijt aan om het zo maar te zeggen.. moet ook aan mezelf denken en niet alleen aan andere.. Jij hoeft je ook echt geen zorgen te maken hoor.. ik had ook een angelsound met 11 weken en om eerlijk te zijn heb ik afgelope zaterdag voor het eerst het hartje gehoord.. wat jij hebt gehoord is denk ik je eigen hartslag.. ik hoorde zaterdag heel goed het hartje en die van mij op de achtergrond.. een langzame en een hele snelle.. je hoeft je echt geen zorgen te maken dat komt echt wel.. misschien kun je wel luisteren of je andere geluiden kunt horen.. ik hoorde hem namelijk wel bewegen omdat ik een soort bubbel geluid hoorde en af en toe een harde knal..
Inderdaad ik zou me er niet te druk over maken Marieken. Bij mijn verloskundige laten ze niet voor niks pas vanaf week 14/15 het hartje horen. Voor die tijd is het niet altijd te horen namelijk. En Wendelaa,... het is niet mijn enkel,.. maar mijn knie IK nog even in spanning... om 15.45 uur naar de Verloskundige. Blijf er iedere keer zenuwachtig voor... haha.
thanks girls, ben al wat geruster nu.. en voelde net zelfs een plopje.. wat kan dat zijn?? ik zal het schoppen toch nog niet al voelen of wel?? en met de angelsound hoor ik hem/haar wel zwemmen savonds. maar goed, wacht "rustig" af. veel succes zo libelle!!
Goed zo Ikke, je gezondheid en dus die van de kleine zijn belangrijker als zon klote baan! Maar wel heel erg vervelend dat ze er zo mee omgaan. Hoop dat je nu een beetje tot rust komt. Marieken, niet teveel stressen hoor. Die hartslag kan heel goed van jezelf zijn, zat grote bloedvaten die daar lopen. Gewoon morgen nog een keertje proberen te luisteren. En als je m hoort zwemmen dan weet je ook dat alles goed is!
Ziezo.. net weer terug thuis. Hartje klopte weer prima. En ook de rest was in orde. Bloeddruk ietsjes gedaald, maar dit schijnt normaal te zijn wanneer men op de helft van de zwangerschap zit. Nu 120/ 60 vorige keer 120/ 80 ... ik zal weer heerlijk slapen vannacht. Op naar 11 mei!
@ Ikke.. Wat balen allemaal! Maar de gezondheid van jou en je kleine gaat voor he meid. @ Libelle.. Fijn om te weten dat alles weer goed gaat he. Wat is er 11 mei? de 20 weken echo ? @ Marieken.. Ik denk dat het je eigen hartslag is hoor? Dan hoor je ook wel woesj woesj alleen wat slomer, de VK had mij het verschil laten horen met die van mij en de kleine. En ik heb de kleine gister weer 2x tegen mn hand voelen schoppen. Tjaa voor de rest is het gewoon een druktemaker, want voel hem eigenlijk de hele tijd als ik zit of lig. Hij/Zij is nu ook weer volop bezig! Vanmiddag weer ff bij de hema wat gekocht voor de kleine. Een setje: broekje, slofjes, muts en overslaghemdje. Broekje met sokjes eraan vast die bij een shirtje past die ik thuis heb liggen (dus nog een setje) En nog een ivoren rompertje met wat dingetjes erop . Zo leuk als ik dan alle kleertje bij elkaar heb liggen op bed, en ik kijk ernaar, dan denk ik.. Daar komt ons kleine wondertje in!! **Verliefd** Xxx
@ Eerised: Ja dan hebben we de 20 weken echo. Vanaf wanneer voelde jij de baby eigenlijk? Ik probeer wel iets te voelen, maar tot op heden ben ik me er absoluut niet bewust van,.. hoe voelt het eigenlijk?
@ Libelle.. Ik was precies 15 weken zwanger toen ik zeker wist dat het de kleine was die ik voelde! Het voelt alsof er een luchtbel knapt, of er iets tegen je aan vliegt. Word ook steeds duidelijker en harder. En soms lijkt het nu alsof er iets tegen me aan botst daar zeg maar.. Het voelt iig heel anders als je darmen die borrelen ofzo hoor (vind ik)!! Maar nu voel ik de kleine ook al tegen mn hand aan schoppen .. Spannend hoor de 20 weken echo, wil jij wel weten wat het word? Wij hadden m gister, was echt zo mooi. Zo apart. Maar weten lekker niet wat het word haha . Spannend! Ben nu de foto's aan het inscannen dus zullen zo wel hier in mn album staan. X
Wel gave foto's van de echo.. krijg er weeral helemaal zin in. Mijn vriend wil wel graag weten wat het wordt. Zelf twijfel ik nog steeds,... wil het wel graag weten nu... want ben mega nieuwsgierig, maar vind de verrassing ook zo leuk,... dus zal wel zien. Maar mocht ik het weten ga ik het niet hier op het forum zetten. Mijn collega die onlangs bevallen is was ook lid van het forum en weet natuurlijk niet of ze nog stiekum meeleest En jah.. die luchtbellen etc ... al zo vaak over gehoord/ gelezen . maar bij mezelf toch nog niet ontdekt. Nu ik er op zit te letten lijkt het wel of ik "iets" voel, maar is zo vreselijk zacht,... dat het me sterk lijkt dat dit de baby is,.. het zijn in elk geval nog geen flinke schoppen.
dat was mijn plopje dus ook, als een zeepbel die spat. weet dat ik er erg vroeg mee ben maar was heel duidelijk. hoop dat de kleine dat nu vaker gaat doen! bij ons wil mn vriend het geslacht niet weten en ik wel. dus word nog lastig. maar ik laat me niet om praten dus zal hij bij moeten keren. want geheim houden voor elkaar lukt toch niet.
@Libelle, super dat alles weer goed gekeurd is! En voor je t weet is t 11 mei! @Eerised. zalig he om naar die kleertjes te kijken. Dat heb ik nu ook, kan me nog niet echt voorstellen dat er straks weer zon kleintje in zit! Ik voel Frummel nu sinds 1,5 week. Veel sneller als bij Eva, dat was bij 20 weken. Maar ja, weet nu ook wat ik moet voelen. Plopt er vrolijk oplos hier binnen....kan niet t wachten tot het ook aan de buitenkant te voelen is
zo jullie hebben er lekker op los gekletst zal zo ff bij lezen en hoop dat ik niemand vergeet @ Eerised gaaf man dat de 20 weken echo zo goed was en erg leuk dat je de kleine al voelt schoppen aan de buiten kant hier voel je het alleen nog maar aan de binnen kant verder nog niet wel jammer maar ja dat komt van zelf @ libelle fijn dat het beter gaat met je knie hier trouwens vandaag wakker geworden met een hele zere buik dus ik vroeg me af hoe dat kwam ventje zecht je hebt de hele nacht op de buik geslapen ik zeg ja ik slaap nog elke nacht op me buik zecht hij ja mar het kan zijn dat je daar door buikpijn hebt hoop het niet want ik ben echt een buik slaper verder hier vandaag bezig geweest met werk zoeken (vrijwilligerswerk) vriendin van mij werkt op een kwekerij en daar hebben ze nog mensen nodig en ik zit nu bijna 4 jaar thuis en sins ik zwanger ben begint het toch weer te kriebelen wordt er een beetje gek van elke dag thuis zitten dus wil daar donderdag ff kijkken bij de open dag en dan ga ik mis daar halve dagen aan het werk alleen ventje vind het niet zo verstandig omdat ik nu zwanger ben @ wendelaa ja zeker ik doe gewoon of ik dom ben en zeg dat ik het geslacht nog neit weet en als hun ook zeggen emt de 20 weken eht is een meid dan zal het wel zo zijn maar wel vervelend die nare dromen ik zou eva gewoon mee nemen naar de 20 weken echo kan ze ook kijkken wat er bij haar mamma in de buik zit @ikke wat naar zeg dat ze zo doen maar ik vind ook dat je een goede keus hebt gemaakt je eigen gezondheid en die van je kleine gaan voor je werk en laat ze daar dan maar lekker zueren en mopperen @ marieken ik denk ook dat je je eigen hartslag hebt gehoordt dus verstand op nul en gewoon weer proberen over een week of twee dat plopje zou best een schopje kunnen zijn ik voelde onze meid met 10 weken al trappelen @ libelle gefeli met je goede echo
@ Syboena; al vier jaar thuis,... is inderdaad erg lang. Ik zou het niet kunnen, baal nu al als een stekker Mag ik vragen waarom je enkel op zoek bent naar vrijwilligerswerk ipv een betaalde baan? Sorry, ben erg nieuwsgierig van aard.
@ libelle ja hoor dat mag je vragen ik ben voor 80 tot 100 % afgekeurt omdat ik 2x over kanker heb gehad in me enkel (op me agillespees) dus kan niet erg lang staan,lopen enz. dus ja ik kan wel naar een gewonen baan op zoek maar ja echt veel zin heeft dat neit want als ik zo ineens weer pijn krijg kan het zo maar is zijn dat ik weer 2 weken emt me pootje omhoog zit dus ja als dat te vaak gebeurt zecht een baas ook van ja daag mevrouw rot maar op dus ja echt een keus heb ik niet daarom heb ik ook zo lang thuis gezeten omdat ik zo iets had ja hallo ik ga niet voor niks werken ben 18 (nu 21 bijna 22) dus kan nog genoeg maar ja je moet aan je eigen lichaam denken als die stop zecht meot je echt stoppen ook al wil je wel dus ja nu heb ik 4 maanden echt na gedacht van ja zit nu bijna 4 jaar thuis (in de zomer dan) en ben het nu helemaal zat
Sjee, dat is niet niks.. zeker omdat je nog zo jong bent. Maar 't is mij in elk geval helemaal duidelijk! Hoop dat je snel wat vind naar je zin,
Jeetje Syboena, dat is idd niet niks. En dan zo jong. Ook zou ook knettergek worden thuis...zeg ook altijd dat ik geen goede thuis blijf moeder zou zijn. Dus heel verstandig dat je iets van vrijwillegerswerk wil gaan doen, ben je er toch even uit. Lekker iets voor jezelf doen!