Heel irritant, net een heel stuk getypt geeft ie error aan en verschijnt er dus niks in beeld. Hoop dat het nu beter gaat,... krijg inmiddels de kriebels van de site. 's Morgens gaat het goed, maar hoe later het wordt op de dag hoe meer kuren de site krijgt heb ik het idee. Was voorheen nooit en op andere sites heb ik er geen last van.. dat gaat als een trein. Enfin wat ik net schreef was dat ik inderdaad wel zo'n truitje of rompertje met ik ben dwars kan maken, haha. Ook zei de Vk dat hij/ zij absoluut niet fotogeniek was, haha. Deed de hand voor het hoofd alsof hij/zij wilde zeggen; weg met die camera! En anders keerde 't wel de rug naar ons toe, hahaha. We weten ondertussen wel bijna zeker dat we voor de kleur turquoise gaan wat betr. de accesoires in de babykamer. Kan voor allebei heel goed vonden wij.
Erg he dat de site zo traag is, wordt er ook sjaggie van! Turqouse kan heel goed voor allebei. Wij hadden bij Eva een turqouse wandelwagen en die gebruiken we nu dus weer!
@syboena, wij hebben nog geen 3D echo laten maken.. we hebben wel even kunnen kijken in 4D maar we hebben gewoon 2D foto's, dit was namelijk nog niet zo duur omdat wij straks nog eens met 26 weken een 3/4D echo willen laten maken! Hier ook echt problemen met de site.. krijg vaak die stomme error.. grrrrr maar heb ook gelezen dat ze deze maand weer vanalles gaan vernieuwen omdat het toch niet zo lekker loopt.. dus ja dat zullen nu dan wel weer de problemen veroorzaken.. turqouse kan zeker goed.. dat vind ik ook een erg mooie kleur..
Nog even voor op de agenda. 26 Mei ( weeral ) terug naar de verloskundige. Die bezoekjes volgen elkaar steeds sneller op, haha. Wat vinden jullie van de hemeltjes en klamboe voor boven het ledikant? Was eigenlijk op zoek naar een site met plaatjes, prijzen etc, maar stuit weeral op grote spookverhalen met die dingen. En verder even opgezocht welke stappen we nog moeten ondernemen om manlief ook het ouderlijk gezag te geven zonder direct te trouwen. Hoorde ook daar de wildste verhalen over. Dat het bergen met geld kostte en dat je dan net zo goed kon trouwen. Of ik ben gek of de rest is dat, maar overal waar ik kijk staat dat het niets kost. Behalve dan het uittreksel dat we vanmiddag gekregen/ gekocht hebben met de erkenning van de ongeboren vrucht, dus dat vaststaat dat hij de vader is. Dit kostte E 11,- Lijkt mij dat je voor dit bedrag niet kunt trouwen,... haha. Wendelaa,.. jij toevallig ervaring? Of ben jij wel getrouwd.
Wij gaan ook gewoon voor een klamboe boven het bedje.. die kun je toch wel overal krijgen.. babydump babypark babyplanet enz zelfs ikea dacht ik.. trouwen is echt wel duurder.. meestal staat op de site van de gemeente wel een prijs overz.. hier kost het trouwen bij de gemeente al minstens 300! haha dus tja das wel ff een ander bedrag dan 11!
@ libelle wij hebben ook gewoon een klamboe hoor voor boven het bedje alleen ventje heeft ervaring er mee en die zecht een bbay klamboe is erg krap voor als je bij de kleine moet om uit bed te halen of wat doen ook dan heb je een opening waardoor de vliegjes/mugjes alsnog binnen kunnen komen dus wij hebben nu een 2 persoons klamboe voor boven haar bed en die kun je dus later ook zo boven het gewone bedje hangen en ff over het ongeboren vrucht erkennen dat hebben wij ook gedaan met 16 weken geloof ik maar bij ons koste het helemaal niks maar ja dat kan best per gemeente verschillen maar ja als het hier een beetje mee zit gaan wij toch nog trouwen voor de geboorte van de kleine maar ja ik dahct voor de zekerheid toch maar ff het ongeboren vrucht erkennen want je weet maar nooit als het ineens tegen zit dan kan je neit trouwen en zit je met een probleem als je het ongeboren vrucht neit hebt erkent gedoe allemaal hahahaha @ alle dames ik dacht dat het aan ons internet lag dat de site zo traag was maar licht dus neit aan ons internet en wat ik nu doe voor dat ik op bevestigen klik copieer ik eers ff me hele tekst voor eht geval hij de error er weer in gooit scheelt me alles weer opnieuw typpen mis ook handig voor jullie
Wijze Wendelaa weet raad Wij waren toen bij Eva ook niet getrouwd. Idd toen weg geweest voor erkennen. Daarnaast moet de papa als ze de kleine aangeven na de geboorte papieren mee naar huis nemen, dat is dan wat naar het kantongerecht moet. Dat moet de mama ook tekenen. Dit stuur je vervolgens terug en dan krijg je vanzelf bericht terug dat de papa ingeschreven staat als officiele voogd...kostten; NOPPES! Maar vraag het maar eens na als je de kleine gaat erkennen. Want alleen erkennen betekent dus niet automatisch dat de papa ook voogd is en als er dna iets gebeurd met de mama kunnen ze nog de kleine weghalen bij papa. Trouwen is dus duurder ja, ook al kost het op 1 dag in de week iets van 40 euro. Oke, dan sta je binnen 5 min buiten en heb je geen ring of toespraak haha. O en klamboe/hemel dat kan volgens mij geen kwaad. Alleen als ze wat ouder zijn kunnen ze t vast gaan pakken en zich erin draaien. Wij doen t niet, maar dat is omdat ik t niet mooi vind hahaha
Goedemorgen, Dan weet ik ook niet waar vele mensen ( die uiteindelijk gingen trouwen ) de hoge kosten op basseerden. Had gisterenmiddag al info gevraagd wat betr. ouderlijk gezag etc. Had dus folder meegekregen, maar daar stonden geen kosten in. Vandaar dat ik het me nog altijd afvroeg. Rest klopt als bus zoals Wendelaa het beschrijft. Maar dat is dan verder voor na de geboorte. Toedeloe!
hallo zeg, sinds gister ochtend bijna 3 pagina's vol geschreven dames. jullie zijn druk geweest! maar heb met plezier het gevolgd. eerst wendelaa: ik zei het toch! ik wist gewoon dat het een knulletje was. gefeliciteerd joh, wat zal R. blij zijn! heb je gelijk het gezin compleet. een klamboe wil ik ook doen, vind het erg leuk en ons huis word snel warm dus dan kan er lekker een raam los snachts. heb zelf wel nare ervaringen met klamboe's maar das op latere leeftijd. ben er wel eens flink in verstrikt geraakt en dan word je naar wakker. trouwens libelle, ik heb die gestoorde dromen ook al. vaak word dan de baby nu al geboren maar hebben we nog helemaal geen spullen. en kan ik mn vriend niet vinden zulke dingen. erkennen gaan wij ook deze wk doen, wou ff wachten tot na de echo van vandaag. wij hebben wel geregistreerd partnerschap dus misschien is erkenning dan niet nodig maar gaan toch ff kijken. we gaan zowiezo niet meer trouwen voor de kleine er is. bij ons is het trouwens gratis op maandag ochtend maar dan is er wel 6 mnd wachttijd. en de hoge kosten komen door wat je zelf er bij doet, feest, trouwjurk, fotograaf.. wel jammer van de dwars ligger libelle, mijn vriend hoop juist dat de kleine dat gaat doen, die wil het niet weten. oh klein foutje in de lijst, we hebben straks onze 3de echo en pas over 3 weken ofzo de 3d echo. die moet ik nog bestellen. na vandaag heb ik meer agenda punten. maar met de kleine is nog alles goed, was gisteravond heeeel druk aan het zwemmen toen ik ging luisteren en hartje deed het perfect. word wel heel leuk voor mn schoonmoeder zo, is haar eerste kleinkindje.
Nou het gaat wel veel geld kostten als je bijv nog geen testament of samenlevingscontract of dergelijke hebt. Maar puur het in laten schrijven als voogd, dat kost dus niets!
Samenlevingscontract hebben we wel. Dat hebben we direct gedaan zodra we samen zijn gaan wonen. Weet dat dat inderdaad wel geld kost. Die notaris die int behoorlijk Zal dat 't misschien zijn.. haha... had ik zelf nog niet eens aan gedacht Wendelaa. Marieken... jullie krijgen ook wel regelmatig een echo geloof ik he... haha. Is daar een speciale reden voor of bij jullie standaard. Geniet ervan zou ik zeggen. En als ie van jullie ook dwars ligt vandaag, dan heb je geluk... jij hebt dan nog een kans met de 3d echo.
wij hebben ook samenlevingscontract dus ben benieuwd wat we straks nog wel moeten regelen van erkenning enzo. we zien wel. libelle: mijn schildklier werkt niet meer dus daarom loop ik bij de gyn. en krijg veel echo's. heb een gotere miskraam kans. maar deze echo was weer perfect! mn schoonmoeder glunderde van trots. was zelf ook blij de kleine al zo groot te zien, juiste grote voor de leeftijd. de placenta ligt achter en hij/zij lag met het gezichtje naar beneden en dwars in de buik. kon geen gezichtje zien maar wel ruggegraat, armpjes en beentjes. en zag hem/haar ook bewegen dus was erg leuk. alleen wel heel kort, is maar paar seconden dat ze kijken. heb nog wel wat minder goed nieuws gehad, de anti stoffen in mn bloed (die mijn schildklier nonactief maken) zijn van het verkeerde soort. dus moet na de bevalling nog minstens 5 dagen in het ziekenhuis blijven. dan kijken ze bij de kleine of hij/zij geen versnelde schildklier er aan over heeft gehouden. ook tijdens de zwangerschap gaan ze vaker de hartslag om die reden controleren. die moet niet te snel worden. is allemaal gelukkig niet ernstig maar geen leuk nieuws natuurlijk. ook heb ik O negative bloed (wist ik al) en krijg dus in de 30ste week een prik met anti-A ofzo. en ook na de bevalling als de kleine een andere bloedgroep blijk te hebben. en de kans is groot dat ik (zwangerschaps)suiker heb..maar die willen ze pas in de 24ste week prikken. nog geen geslacht te zien in iedergeval, hopelijk over 3 weken meer gelukt. dat was hem weer.
Wendela: gefeliciteerd zeg een jongen wat leuk. Sorry dat ik even niet zo vaak hier aanwezig ben maar we zitten nu midden in de verhuizing! Dus lekker druk. Gisteren is die vrouw geweest van moeders voor moeders dus we doen weer lekker mee. Liefs Marleen vanaf volgende week ben ik weer wat vaker hier te vinden want dan zitten we als het goed is in ons nieuwe huisje!
@ Marieken, Wel fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden. Wel balen dat je nu al weet dat je nog een paar dagen extra in het ziekenhuis moet blijven en dat je een verhoogde kans op suiker hebt. Maar goed... nu gaat alles picobello... lekker genieten. Jullie babytje lag dus precies hetzelfde als bij ons.. ook met de ruggengraat naar boven. Goede kans dat ie dan ook zo dwars is als hier,.. haha. Dan kun je het geslacht wel op je buik schrijven. Hahaha. Als 't maar gezond is... @ Marleen, succes met de verhuizing...
Tjee Marieken, dat is dan niet niks zeg als je dat zo te horen krijgt. Gelukkig dat ze wel alle voorzorgsmaatregelen nemen straks, je bent dan wel op de juiste plek natuurlijk. Maar toch, je stelt je toch voor dat je lekker thuis in je bedje ligt he. En onze kleine vent lag dus ook zo bij de Echo van de week, met zijn gezichtje naar mijn rug. Allemaal eigenwijze kindjes hier. Gelukkig was bij ons wel het geslacht heel duidelijk te zien, omdat hij goed lag met zijn beentjes en uiteindelijk draaide tijdens de echo en we t nog eens konden zien. Marleentje, fijn dat alles nog goed gaat en verhuizen dat kost idd veel tijd en moeite haha. Wel lekker dadelijk een nieuw huisje!
succes met verhuizen marleen, onthou wel dat je genoeg rust houd en niet te zwaar tilt! ach vind het niet heel erg om in het zkh te blijven, ik wist al wel dat de mogelijkheid er was. was alleen afwachten wat de bloedtest zei. nu heb ik na de bevalling wel alle rust, bezoek enkel tijdens bezoek uren, 24/7 hulp om me heen, thuis kan alles start klaar gemaakt en ik kan enkel rust houden. straks ff wat boeken inslaan want zou vast wel slecht slapen, ben geen makkelijke slaper, vooral niet zonder mn eigen dekbed. hoop wel op een eigen kamertje.. ach we zien wel, alles voor de kleine he. was trouwens van plan om vandaag niks te doen, maar helaas! heb weer eens veel te veel gedaan, flink pijn nu maar goed heb wel veel dingen gedaan die me al wat langer dwars zaten. dat geeft wel rust. wie is ook zo eigenwijs en kan niet stil zitten?
hey dames.. hoe is het hier? Hier alles goed.. mannetje heeft gisteren voor het eerst de kleine voelen schoppen! kon het zelf niet eens geloven dat ik het nu ook aan de buitenkant voelde.. heel appart.. moet maandag weer naar de bedrijfsarts! pff zie er best tegenop.. maar ja we zien wel.. maar we hebben natuurlijk ook de 20 weken echo! spannend!!!! Jullie nog plannen voor het weekend?
Leuk Ikke dat je man de schopjes ook heeft kunnen waarnemen. Ik voel ze enkel nog maar zelf. Denk dat manlief nog zeker een week of twee moet wachten. Ik moet zelf a.s. woensdag naar de arbo-arts. ( op eigen verzoek, anders komt er niks van terrecht ) Ben benieuwd wat hij heeft te vertellen en of er tot aan mijn verlof aangepast werk zal zijn.
ik stond er zelf ook echt van te kijken omdat ik het zelf nog niet eens zo lang voel! maar het was echt duidelijk de kleine.. ach als je het zelf al kunt voelen is ook al erg fijn.. ben ook benieuwd wat hij te vertellen heeft Libelle.. ze zijn vaak onvoorspelbaar haha