hallo ik had een vraag over ww uitkering Ik kon bij de broer van mijn schoonvader werken, ik zou daar gaan beginnen , ik heb 1 week van te voren ontslag genomen bij mijn toen huidige werk, 1 dagn van te voren kreeg ik te horen dat het niet doorging, nou daar zit je dan zonder werk, dus nu is mijn vraag kun je dan een ww uitkering krijgen ivm dat ik zelf ontslag heb genomen. (ik weet niet of ik nu goed zit) maar bedankt alvast
Beste mama van chayenna, Als je een WW-uitkering aanvraagt beoordeelt het UWV of je ervoor in aanmerking komt. Een van de voorwaarden is dat je niet door eigen schuld werkloos bent geworden. Je krijgt van het UWV dus ook een oordeel over jouw specifieke situatie. Actuele informatie over de voorwaarden vindt je hier: Veelgestelde vragen Als je WW-aanvraag wordt afgewezen dan kun je een aanvraag doen voor een bijstandsuitkering. Actuele informatie over voorwaarden voor een bijstandsuitkering vindt je hier: Veelgestelde vragen Ik wens je sterkte. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team