Wordt zo moeee van negatieve verhalen over bevalling en baby's eerste jaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samurai, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Ik heb (voor ik zwanger was al) ook verhalen gehoord van heftige bevallingen. Maar dat zijn wel meiden die zich niet super voorbereid hebben. Dus geen zwangerschapsyoga/gym o.i.d.
    Daarom wil ik ook hypnobirthing gaan doen. Ik wil met vertrouwen en open de bevalling ingaan. Niet met angst en schrik.
    Wat betreft het eerste jaar, daar was maar 1 opmerking waar ik steeds gestresst door werd. Dat was:"Je leven verandert 180 graden". Dan kreeg/krijg ik het wel benauwd. Maar dan denk ik aan een vriend van ons (dec. 2013 vader van tweeling geworden) die dat ook zei, maar zijn verhaal vervolgde met: " maar als je dan 's ochtends de babykamer in komt en je wordt verwelkomd door twee lachende de koppies, dan is het dat allemaal meer dan waard. Er is niks mooier dan dat!"
    Nou, als een stoere vent dat zegt dan smelt je mee en geloof ik dat het ook echt zo is. Niet altijd makkelijk, maar wel de moeite waard!!

Hopelijk ben je snel gerust gesteld en vergeet niet (helpt mij om er soms bij stil te staan); het zijn de hormonen!!!! ;)

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Nare verhalen zijn altijd veel interessanter om te vertellen dan 'gewone'. Maak je er niet druk om, als het 1 en al drama zou zijn begint niemand er een 2e keer aan.

Ik heb 2 prima bevallingen gehad. De eerste uiteindelijk met de vacuüm gehaald, maar ik kan niet anders zeggen dan dat dat me is meegevallen. Bevallen doet pijn, dat is nou eenmaal zo, maar niets wat je niet kunt hebben. En anders is er altijd nog pijnstilling! Dat komt echt wel goed.

Over het eerste jaar met een baby kan ik kort zijn: ik vind het heerlijk. Ja, baby's huilen, houden je wakker, en slokken 99 % van je tijd op. Maar het is JOUW baby, zelfs de de minder leuke dingen doe je met liefde. En iedere keer dat je baby iets voor het eerst doet (en dat is VAAK, denk niet alleen aan de grote dingen, er is iedere dag wel iets) ben je daar vol van en blij om. Wat mij betreft is een baby hard werken, maar vooral heel veel blijdschap en geluk. Geniet er lekker van, en accepteer gewoon dat zo'n jaar op bepaalde fronten pittig kan zijn. Dat is niet erg, daar zit je gewoon in. Focus op het mooie, daar is veeeeeel meer van.

3. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook alleen maar positieve herinneringen hoor. 2 snelle bevallingen, niet geknipt of gescheurd. Eerste kindje fles ging super en sliep met 8 wk door. 2e kreeg bv (supergenieten!!) en sliep ook snel door. Geen horrorverhalen dus van deze kant!

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Mmm ik denk dat een beetje nare verhalen ook wel goed zijn. Ik was zo overrompeld bij de geboorte n de eerste weken. Geen makkelijke zwangerschap en geen makkelijke bevalling.....en dan ineens dat kleine meisje waarvoor ik alle zorg had. Ik kreeg het spaans benauwd! Je leven staat op zn kop en ik wou dat mensen mij juist van te voren wat meer over hadden verteld.
    Overigens heb ik netjes zwangerschapsyoga enz gedaan....dus voorbereiding zoals iemand dat hier noemt...tja een echte ervaring is zo anders! Aan de hele yoga had ik niks;) op een paar leuke vrienden erbij dan na..
    Maaaaar na alle 'nare' dingen....wil ik toch een tweede! En zo gaat het bij de meeste. De mooie dingen overheersen dus zeker weten!

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik vind t nu, zwanger van de derde, twee kids hierboven van 5 en bijna 2 zwaarder dan t eerste jaar van n baby.

Ja m'n bevalling was een hel, maar t mooiste wat ik ooit heb mogen doen en vreselijk trots op ben ook nog! En ik mag t gewoon nog een keer ervaren. Hoe erg ik ook dacht dood te gaan ;)

En ja de huiluurtjes en gebroken nachten zijn slopend, maar t mooie overheerst het allemaal en maakt derest hierdoor bijzaak! Geniet!

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Denk dat iedereen hier gewoon zijn ervaringen kwijt wil.

Mijn bevalling was ook niet leuk, en een gebeurtenis met 4 weken heeft mij 5 jaar van mijn leven gekost, maar dat neemt niet weg dat het een wonder is en blijft en ik uitkijk naar een 2de ! Wellicht moet je er voor kiezen om dat soort topics uit de weg te gaan, scheelt je stress! ;)

Oh.. en bij de eerste werd ik ook wel eens bang van de verhalen.. :O

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Precies dit dus. Ons eerste jaar was ook heftig, maar wat heb ik ook genoten! Een kindje krijgen vind ik het aller aller mooiste wat me ooit is overkomen. Wij zijn niet voor niks voor nr twee gegaan. Dat was bij ons nl een hele bewuste keuze en niet een ach ja het hoort zo of want 1 is maar alleen verhaal. Nee wij wilden een tweede omdat de eerste zo ongeloofelijk goed is bevallen ;)

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Het is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn.
    Maar daarentegen vind ik de mooie momenten met je kindje veel zwaarder wegen dan alle gebroken nachten bij elkaar.

Alles is veel mooier met een kindje, zelfs de zware momenten worden snel vergeten door t geluk van je kind.

9. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    De negatieve verhalen worden eerder verteld dan de positieve.
    Ik snap dat je het niet fijn vind dat je vriendinnen zo negatief zijn maar ik zou dan zeggen van goh is er niks leuks aan om moeder te zijn dan?
    Hier zowel positieve als negatieve verhalen en het zet me wel met beide benen op de grond.
    Er is hier ook een topic wat er verzwegen wordt over de bevalling en ik vind het wel erg fijn om te lezen zodat je een beetje "voorbereid" bent.

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik ben het met de meeste dames eens. En het zou naief zijn om te denken dat al die vervelende verhalen jou niet zou kunnen overkomen. Ik denk dat de meeste moeders heel veel dingen herkennen en ik zou niet weten waarom dat niet gezegd kan worden, zolang er ook maar verteld wordt hoe ontzettend bijzonder mooi het eerste jaar is!! Ik heb ook geen makkelijke bevalling gehad, en het eerste jaar heb je heeel veel gebroken nachten, maar ik heb me van mn leven niet zo gelukkig gevoeld als het eerste jaar met mn dochter!!! Het is zo'n intens warm gevoel van geluk wat je overspoeld, waardoor alle mindere momenten naar de achtergrond verdwijnen..je hebt daar alles voor over. En daarom willen mama's toch weer een tweede :)

11. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie lieve reacties en positieve verhalen. Ik ga (proberen)mijzelf niet meer gek te laten maken en als dat niet lukt, lees ik gewoon weer dit topic :). Vandaag genoten van veel schopjes en schilderij gemaakt voor de babykamer....dus weer in de geniet modus.

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oh herkenbaar! Hier waren er ook wat mensen die het nodig vonden mij van mij roze wolk af te schoppen.
    Is ze niet gelukt!
    Zelfs met een huilbaby, was het eerste jaar GEWELDIG en super bijzonder.

Lekker laten l*llen, echt laat je niet gek maken en geniet van alles wat komen gaat.
    I'ts all worth it..

13. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ben het ook met je eens. Dit is me eerste kindje en mensen praten me angst verhalen aan. Als t eenmaal geboren is heb je geen tijd meer of de bevalling doet super pijn. Dat kan allemaal dan wel zo zijn maar dat hoeft iemand echt niet te horen die zwanger is. Buiten dat is elke vrouw en bevalling anders. Dat iemand een zware bevalling heeft gehad wil niet zeggen dat jij dat ook maar moet krijgen. Of dat iemand het hartstikke druk heeft wil met een kleine erbij wil niet zeggen dat jij dat ook zal hebben. Mensen boezemen je onnodig angst in helaas en ik maak dat ook vaak mee. Gaat bij mij er gelukkig oor in en oor uit :)

14. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Bevallen is pittig, maar o zo bijzonder. Ik had er eerst moeite mee (heftige bevalling gehad), maar nu denk ik regelmatig op een positieve manier terug! Naar de mooie momenten dat hij op je buik wordt gelegd enzo. En tja, het eerste jaar van je kindje is meestal niet heel makkelijk, maar in de meeste gevallen wel heel leuk hoor en je gaat je zo vaak ontzettend gelukkig voelen!! En daarnaast, niet elke zwangerschap, bevalling en baby is hetzelfde ;) Niet gek laten maken hoor, veel mensen hebben er een handje van om altijd de negatieve dingen te benadrukken..

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier een positief verhaal (heb alleen je opening gelezen)

De bevalling duurde lang (geen details :p) maar zodra hij eruit was, poef! 10000kg gevoel van mijn rug af gegleden, helemaal fit en blij daarna en zielsgelukkig! Volgende dag naar huis, heerlijke kraamweek gehad (1 week moeite met zitten en opstaan, maar das ook zo voorbij) Zoonlief dronk goed, beetje krampjes hoort erbij, sliep goed. met 7 weken sliep hij door van 23.00 tot 6.00 met 12 weken van 19;30 tot 7:00 topventje! en dat doet hij na 4 jaar nog! eerste jaar vrolijk ventje, die snachts top sliep! overdag eerst wat minder, maar op een gegeven moment duidelijk ritme met ochtend en middagslaap in eigen bedje, en hoppakee!

Ik zweer dus wel een beetje bij rust en regelmaat, en belangrijk: goed uitgeruste kindjes slapen beter! dus als ze overdag goed slapen, slapen ze 's nachts ook goed! :)

maar verder is elk kind uiteraard verschillend, en als je wel een huilbaby krijgt dan deal je daar ook wel weer mee ;)

16. missnova

missnova Actief lid

16 sep 2012
    328
    0
    0
    Hier echt een super makkelijke bevalling gehad meid! Ik heb normaal echt een super lage pijngrens maar wat mijn bevalling betreft ging ik daar zo super nuchter in, dat heeft mij enorm geholpen. De vk vertelde later ook dat ze er vaak zo uit kunnen pikken wie er een makkelijke bevalling gaat krijgen (mits geen complicaties). Mijn tip is dus.. Lekker op je af laten komen en genieten! Ik zag het echt als een uitstapje alleen de vluchtkoffer inpakken vond ik al geweldig. Word ook altijd gelachen hoor als ik dat vertel😜

17. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik snap dat je hier moe van wordt. Zeker als het zo vaak gezegd wordt! Maar aan de andere kant kan het ook wel goed zijn...Dan weet je wat je te wachten zou kunnen staan en kom je niet voor verrassingen te staan...;)

Iedereen ervaart haar bevalling anders natuurlijk. Bij mij viel het eerste jaar gelukkig ook mee. Maar je kan beter denken dat het zwaar wordt en dat het dan mee valt dan andersom toch? :).

Maar je moet je vooral niet van die roze wolk af laten schoppen idd!:D Ik heb die wolk nooit gehad.. Althans niet in het roze...;).
    Dus geniet ervan zolang het duurt!

Deel Deze Pagina