Haren ontkleuren ,kleuren en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nimisis, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Iemand ervaring?,

zou graag mijn uitgroei inorde brengen ,maar die worden ontkleurd mechen,daarna nog een spoeling op .nu de vraag kan dit kwaad voor de baby?het zijn geen bio producten .

LovelyM vindt dit leuk.
  2. Blogmamma

Blogmamma Lid

26 mei 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn kapper kan het geen kwaat voor de baby. Wel kan de kleur anders uitpakken dan normaal door je zwangerschap.

3. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Ah oke ,merci blogmamma.

4. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb een boek van de vk meegekregen waarin al dit soort vragen beantwoord worden, en er staat in dat volgens het rivm wordt afgeraden je haar te verven met chemische producten, omdat ze (nog) niet zeker weten wat de eventuele schadelijke effecten zijn. Er zijn aanwijzingen dat het evt wel schadelijk zou kunnen zijn, staat er in dat boek. Ook staat er dat je wel mag verven met henna of andere bio producten. Kortom, het staat niet op de verboden lijst, maar wordt ook niet aangeraden. Doe dus waar jij je prettig bij voelt, ik persoonlijk doe het nu veilig met bio verf. Omdat ik geen risico wil nemen, just to be sure.

5. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Blogmamma ,Leuke blog heb je! Je doet me denken aan franse zangeres vitaa :)

6. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Dee-tje dankje voor de super info,maar bio kleuring werkt niet op mijn haren ,na meerdere pogingen altijd oranje haren ,dus is bio geen optie .dan maar best mijn zwarte haren laten verder uitgroeien ,samen met de grijze lokjes ... Baby is belangrijker

7. Crissie85

Crissie85 Lid

6 jan 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey het kan geen kwaad zolang je maar geen last krijgt van je hoofdhuid
    Ben zelf kapster en ben zelf ook met bevallen.
    Als het zo gevaarlijk was zou het dus beteken dat wij zodra we zwanger zijn niet meer mogen werken.:$
    Nou heb gewoon een gezonde dochter gekregen hoor :D

8. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    De kleuring dat ze over mijn ontkleuring aanbrengt raakt wel mijn hoofdhuid en brand wel altijd lichtjes...

Heb je wel gelijk in ,kappers zitten dagelijks aan de producten ...

9. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik heb hier weinig verstand van, maar ik denk dat het juist misschien kwaad kan door de aanraking met je huid. Mijn kapster heeft altijd handschoenen aan als ze kleurt... Jij ook neem ik aan, dus raakt het je huid toch niet? ;)

10. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Ik heb altijd begrepen dat het geen kwaad kan en heb zowel bij d eerste als nu gewoon mijn haren gekleurd.(geen bio producten)

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb bij zowel de eerste zwangerschap als deze gewoon gekleurd en ontkleurd ;)
    De laatste keer is de kleur iets anders uitgepakt, maar goed, het was nog wel om aan te zien :p

Hier pakt bij kleuring ook voor geen meter. Ik zou zeggen: doe waar jij je goed bij voelt ;)

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook dat kleuren geen kwaad kon, maar dat blonderen (en dus ook ontkleuren) wordt afgeraden. Maar ik ben geen expert en heb geen bronnen bij de hand. Je kan het natuurlijk altijd navragen bij je gyn/vk dan weet je het zeker.

13. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    De meningen zijn hier nogal over verdeeld. In bepaalde andere landen raden ze het schijnbaar wel af heb ik hier wel eens gelezen. Ik neem het zekere voor het onzekere en doe het maar even niet, hoewel ik het wel veeeeeel mooier vind.. :(

14. Crissie85

Crissie85 Lid

6 jan 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra je last krijgt van wondjes en het kan in je bloedbaan komen dan moet je stoppen.
    En ik draag wel handschoenen maar het komt heus weleens op je huis en wat dacht je van die lucht die ik inadem komt dus ook in je bloedbaan dus als wij al niet hoeven te stoppen met werken volgens de wet en de verloskundige lijkt het me toch niet levensgevaarlijk.

15. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ik heb bij mijn vorige zws gewoon geblondeerd. Nu ook. Mijn zoontje is gewoon gezond.

16. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Het gaat er met name om dat de schadelijke stoffen ook via de hoofdhuid opgenomen worden en daar komt de verf zeker wel in contact mee ;)

Mij is altijd bijgebracht dat kleuren ongezond is voor het ongeboren kind en zelfs wordt afgeraden als je nog borstvoeding geeft. Ikzelf zou ook graag mij haren bijkleuren maar ik neem geen enkel risico en wacht er mee.

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Idd dit dus. En de dames die als reactie geven 'Ik verfde mijn haren ook en mijn kind is gezond dus het kan geen kwaad!' is natuurlijk achterhaald. Er zijn genoeg andere (bewezen) schadelijke dingen die vrouwen evengoed doen tijdens de zwschap, zoals bijv. roken en ook díe vrouwen krijgen heel vaak gewoon gezonde kinderen, maar dat betekent niet dat het op de langere termijn geen schade kan hebben veroorzaakt in ontwikkeling ed. Ik heb namelijk gehoord dat er aanwijzingen zijn dat het de kans op bepaalde ontwikkelings en/of gedragsproblemen zou kunnen verhogen, zoals adhd en autisme, maar daar zijn ze nog niet helemaal achter. Dat zijn dus dingen die je écht niet gelijk ziet bij de geboorte, maar die dus wel degelijk aanwezig kunnen zijn door bepaald agressieve stoffen. Het is echt niet zo dat je kind gelijk met 5 benen wordt geboren door je haren te verven, maar het kan dus wel effect hebben denken ze. Dit is hoe ik geïnformeerd ben door míjn vk, dus waarom zou ik daar dan niet naar luisteren... Er zijn misschien ook nog vk's die zeggen dat het wel gewoon kan. Maar ik heb deze info gekregen dus luister ik daarnaar :) Een ieder moet doen waar ze zich zelf prettig bij voelt natuurlijk! Maar ik probeer alleen te zeggen, zoals sommige dames hierboven ookal aangeven, in sommige landen raden ze het wel al af, en dat zal niet zonder reden zijn denk ik dan weer.

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier toevallig gister uitgroei laten verven.
    Ik zou je alleen aanraden het wel bij een kapper te doen en niet bijvoorbeeld zelf. Mijn kapper houdt er rekening mee dat ik zwanger ben door het niet direct op de hoofdhuid te smeren enzo. Maar het is echt geen probleem om het te doen.

19. Pirouette

Pirouette Lid

21 mrt 2014
    88
    0
    6
    Frankrijk
    Ik zou het zelf echt niet doen. Heel veel chemische stoffen gaan gewoon dwars je huid door en worden teruggevonden in vetweefsel, borstvoeding en ook in baby's. Ik zou het risico echt niet nemen. Maar ik ga dan ook uitsluitend voor producten zonder hormoonverstorende stoffen zoals parabenen en fenoxyethanol, voor de zekerheid...

20. Linana

Linana Niet meer actief

Volgens mij vergeten veel dames dat je lichaam en de placenta als een filter werken ;)

Vraag het gewoon na bij je verloskundige en de kapper. Beide hebben hier aangegeven dat het geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina