Hoi! Ik wou een topic openen voor grappige dingetjes die je zo mee maakt. Wij hebben net een kattenluik gekocht (160 euro ) dat wel heel geavanceerd is. We hadden nogal last van de buurkatten die hier kwamen eten en het kantoor onder plastten, en we wilden onze katten geen bandjes geven omdat ze zich daar per ongeluk aan op kunnen hangen. Dan zit je dus aan dit luik vast. Wel even schrikken, maar goed. Hij herkent de kat aan de chip in de nek en gaat dan van slot. De andere katten blijven dus buiten. We zijn de hele zondag bezig geweest om het ding erin te zetten (had ik al gezegd dat het een geavanceerd ding is?).... en nu durven de katten er niet door. Het ding maakt eerst een piepje als hij de kat herkent en daarna gaat het slotje eraf met een hoorbare tik. Volgens onze heren is het dus een GEVAARLIJK ding. Een van hen gromt er zelfs naar . Ik lach me helemaal rot om de zuinige smoeltjes van onze jongste twee heren. Eentje is inmiddels schoorvoetend gewend, maar de andere twee weigeren en blijven net buiten de "piepjes-zone" zitten kijken. Ook in de regen. Dus nu staat het luikje open, en kunnen alle katten er alsnog doorheen. Alleen, door de piep en de tik komt er nu geeneen kat meer binnen. Ach, het scheelt in de kosten voor kattenvoer. We hebben het luikje er vast zo uit . Jullie ook lachwekkende dingen meegemaakt?
haha lekker zulke dankbare katten wij hadden toen we hier kwamen wonen ook een normale kattenluik erin zitten. de buurtkatten piesten ook alles onder hier in huis en aten ook gewoon t eten van onze kat op:x wij vonden 160 euro toch echt teveel geld voor een kattenluik en hebben die met magneet gekozen waar je dus wel een bandje voor nodig heeft, de eerste dag was onze kat al t bandje met magneetje kwijt geraakt en hing in de bomen bij de buurman, dus ik ben niet zo bang dat ze zichzelf van kant gaat maken hiermee
ik wist dat ie bestond. ik ken iemand die zo ding heeft en die werkt bij hun kat perfect. ik vond het wel grappig met zo'n chip maar wist niet dat ie piepte. en helemaal niet dat ie 160 euro kost zeg. pffttt wat een geld zeg.
Wow! die van ons heeft zeker geen 160 euro gekost ik denk dat wij er ongeveer de helft voor hebben betaald! Ze zijn wel heel erg handig het heeft bij ons een hele tijd geduurd voordat al onze katten snapten hoe het werkte en eentje is er nog altijd niet helemaal uit *zucht* Die staat soms wel een kwartier lang met zijn pootje er tegenaan te slaan! Maaaar als ik de stofzuiger pak, dan is hij ineens vergeten dat hij niet weet hoe het werkt Katten kunnen zo grappig zijn he
Hahaha echt te grappig! Hier een keer volledig de slappe lach gekregen om het volgende. Wij zijn niet zo handig met z'n 2-en. De meest simpele klusjes in huis eindigen bij ons ofwel in een drama ofwel in ruzie (ken je dat, samen klussen?). We moesten een kledingkast hebben (toen we hier net woonden) dus wij naar zo'n doe het zelf zaak. Kwantum of Karwei ofzo. Zo'n goedkoop rotding gekocht (inmiddels staat die allang niet meer en hebben we een goede gekocht ). Dan met zo'n 'bouwplaat' erbij. Leuk hoor, allemaal plaatjes en geen tekst... Eerst maar es kijken of alles erbij zat. Ja hoor, een plank zus, een schroefje zo, alles was er, op 1 grote plank (voor een zijkant) na. We hadden wel een andere plank, maar die stond niet op de plaatjes afgebeeld.... Nog een keer opnieuw, alles nagekeken.. En nog een keer.. Nee hoor, die plank was extra en die andere plank zat er niet bij.. Afijn, zaterdagmiddag half 5, ik die zaak opgebeld hoe dat nou toch kon. Helaas zat er niets anders op dan het hele zwikkie weer in te pakken (!) en ermee terug te komen. Jullie snappen het wel, we waren inmiddels allebei goed oververhit.. Dus ik stier naar boven om alles weer bij elkaar te pakken. Pak ik die 'extra' plank op... Verrek.. Als je hem omdraait is het wel de goede plank... Ik kwam niet meer bij, vriendje zat nog steeds beneden boos te zijn.. En omdat ik zo moest lachen werd ie alleen maar nog bozer natuurlijk. Afijn, toen ik eenmaal weer een beetje uit m'n woorden kon komen, en hem uitgelegd had hoe het zat, hebben we samen nog even flink de slappe lach gehad. Wij hebben ook altijd wat...
Voor 160 euro mag het ook wel een geavanceerd ding zijn haha! Ken ze ook wel, ze hangen in de dierenwinkel gewoon. Hopelijk willen de andere katten er straks ook doorheen. Maar hij werkt dus eigenlijk te goed, dat jullie katten er nu ook niet doorheen willen haha
Whahahaha ohhh wat een sullen haha. Zie ze al voorzichtig op het luik af sluipen.. tikkies geven met hun poot tegen het luik aan en dan heel hard wegrennen.
mijn ouders hadden ook zon luikje alleen die werkte allen met een slotje voor naar binnen toe wat deed de verrekte buurkat? die ramde zo hard tegen het luikje dat het luikje zegmaar naar buiten klepte. deed zn pootje er tussen en ging zo alsnog naar binnen (dus het luikje stond naar buiten en de kat ging naar binnen!) onweerstaanbare brokje
heb een keer een keiduur speelgoed voor luc gekocht, vond ie in de winkel kei en keileuk. Thuis was alleen de doos leuk, ding is ongebruikt.
@ LindaenSven: Oh, dit is ZO herkenbaar! Mijn vriend en ik zijn eind 2008 verhuisd en klussen nog steeds (nou ja, hij dan...). Maar die gebruiksaanwijzingen zijn ook echt niet duidelijk! Ze zouden daar echt iets op moeten vinden! Dat kattenluik ook, we zijn echt de hele zondag bezig geweest! Stomme diagrammetjes. Ennuh, dat geruzie is ook wel heel herkenbaar, vooral als je dan zelf in de lach schiet! @ Lola (coole naam, ssssttt.... staat op ons lijstje voor een meisje): Wat een megaslimme buurkat! @ onze katten: Ze gaan er nu voorzichtig doorheen, de een wat beter dan de ander. Alleen, nu blijkt dat de grootste (die wel durfte) eigenlijk niet zo goed past. Hij blijft een beetje steken bij de heupen! (Hij is wel een beetje dik, maar het is ook een heel groot kattenras. Maine coon, kennen jullie dat?) Wat een ramp dit ding! En dan te bedenken dat we hem ergens anders goedkoper hadden kunnen krijgen. We zijn normaal niet zo van de dure dingen, maar die buurkatten werkten zo op onze zenuwen... voortaan geen impulsaankopen meer!!
wij hebben ook wel eens van die buurman en buurman acties! 4 katten dus maak je altijd wel wat mee wij hadden een kattenluik met zo'n magneetje gekocht omdat onze huiskat als enige naar buiten mocht. dus bandje omgedaan en klik toen zat ie met dat magneetje vast aan onze vuilnisbak was een erg grappig gezicht. dus dat werkte niet.. en een dure hordeur(inrolbare) gekocht zodat in de zomer wel de achterdeur open kon. hij hing een paar uur en toen bedacht onze noorse boskater dat hij wel naar buiten kon. hij nam een aanloop vanuit de keuken en rende zo door de hordeur die was helemaal aan diggelen en kon gelijk mee met het grofvuil!:x we hadden een kattenren via internet besteld. een grote dus wij daar heenrijden met onze stationwagen. we dachten dat dat wel zou passen. aangekomen tja past niet. dus wij naar de supermarkt gegaan om touw te halen. eerst vonden we alleen een springtouw. later toch nog ander touw gevonden. wel een beetje dun maarja. zijn een uur bezig geweest om het op ons dak vast te maken. toen bibberig 3 uur naar huis gereden. stel je voor dat het op de snelweg eraf zou vallen. gelukkig heel thuis gekomen. en zo kan ik nog zoveel verhalen vertellen! maar we komen er altijd weer goed vanaf gelukkig hahah xx sky
LOL, ik dat had ik me nog helemaal niet bedacht als optie. Arme kat! Ik kan me het bekkie helemaal voorstellen Mooi ras trouwens, de noorse boskat. Zijn het vier van dat ras?
mijn man is verbannen bij zijn tandarts hij liet zijn kantoor personeel een aantal keer afspraken afbellen ivm zakenreizen en kennelijk is dat een paar keer niet goed gegaan dus nu is hij niet meer welkom....en dat terwijl hij echt pijn heeft op zoek naar een nieuwe
ja dank je gelukkig ken ik mijn pappenheimertje hoor, hij overdrijft nogal eens wat pijn betreft maar toch....zielig en toch ook weer grappig
Ja, hij had beter zelf even kunnen bellen. Zeg uhm.... hij laat toch niet zijn secretaresse voor bloemen zorgen als je jarig bent, ofzo?