Binnenkort hebben dochter en ik een weekend samen (zoon heeft kamp vam de sportclub en man gaat mee als begeleider). Ze wil een workshop doen samen. Eerst dacht ze aan pottenbakken, maar daar is ze nu toch weer wat vanaf (en ik denk dat tienjarige handjes wat te klein en weinig krachtig zijn voor op zo'n draaischijf). Ik dacht aan brood bakken, maar zie echte broodbak cursussen alleen voor volwassenen. Ik weet nog dat ik op m'n veertiende niet bij de slager/kaasboer mocht werken ivm de veiligheid, en denk dat in dat kader een tienjarige niet in de buurt van grote messen, kneedmachines en hete ovens mag komen en een professionele organisator haar dus niet mag toelaten bij zo'n workshop. En ze is bijdehand en serieus genoeg, maar helemaal tussen de grote mensen is het ook net niet. Hebben jullie leuke ideeen voor een weekend workshop voor ouder en tienjarige? Zij is een enorme creabea, ik wat minder. Ik,vind het niet erg er een stuk voor te rijden, maar het resultaat moet niet in de koelkast moeten.
Oorbellen maken met zo van die fimoklei of resin Pralines maken Zeep of bruisballen maken Kaarsen maken Je hebt ook plaatsen waar je al gemaakte keramiek kan beschilderen Bloemschikken (klinkt super ouwbollig maar als kind vond ik dat echt leuk en was ik supertrots op het resultaat dan) Zelf stempels maken Speciale vlechten of make up Macrame
Zelf nog niet geweest maar iemand hier had het over de spelerij. Daar kun je aan veel dingen deelnemen. Volgens mij heb je in nemo naast proefjes ook plekken waar je dingen kan maken. Ben je gelijk de hele dag onder de pannen
Ik heb laatst (weliswaar in het buitenland) keramiek geschilderd. Nu zijn mijn zoontjes niet heel creatief als het om knutselen gaat, en de jongste is 3, maar bij wat oudere meiden was het resultaat echt heel leuk! Misschien is dat leuk om te doen?
Ik denk dat het bonbons worden, heb ook al een paar adresjes met workshops op die datum gezien inclusief eentje waar iets oudere kinderen speciaal genoemd worden De andere dag willen we misschien naar de hoofdklasse finale voor dameshockey gaan kijken, maar je weet pas een week tevoren waar dat is