Ben ik opgelicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via Marktplaats heb ik een website gevonden die houten letters stoffeert, als je bij de rubriek kinderen houten letters intoets staat zij meteen bovenaan. Ziet er heel betrouwbaar uit.

Ik heb dus de naam van mijn dochter besteld. Dit heb ik 18 juni gedaan en betaald. Het zou 2 weken duren, na 2 weken heb ik gemaild. Ze mailde terug dat het iets langer ging duren, prima geen probleem. Zo ben ik nu al elke week aan het mailen wanneer mijn bestelling er is. Ze mailt wel elke keer meteen terug, maar ik ontvang maar niets.
    Nu heb ik vorige week mijn bestelling geannuleerd en mijn geld teruggevraagd. Ze zou het vorige week terugstorten, jullie raden het al; nog niets ontvangen.

Mijn man stuurt vanavond een boze mail. (geen idee of het werkt).

Wat denken jullie hiervan? Ik vind het heel raar, want ze mailt elke keer en ze staat ook op marktplaats.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb idd sterk het vermoeden dat je bent opgelicht.
    In die boze mail zetten dat je binnen 24 uur je geld terug wilt en dat je anders met alle mails e.d naar politie gaat

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

goed idee.
    ik denk ook dat je bent opgelicht, stond er een keurmerk voor webwinkels op hun website?

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Lijkt er wel op idd, kan je via je eigen bank je geld niet terug vragen of staat daar een bepaalde tijd voor? Als goed is heb je een tegenrekening van haar toch? Nou hoop dat je je geld alsnog terug krijgt..succes

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk dat geld terughalen niet meer kan, het is tenslotten al bijna 2,5 maand geleden dat ze besteld heeft

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Via de bank kan volgens mij sowieso niet. Als je zelf een betalingsopdracht hebt gegeven dacht ik dat je dat niet kunt annuleren.
    Idd aangifte doen van oplichting als ze na herhaaldelijk verzoeken het geld nog niet heeft teruggestort. Maar of het veel uitmaakt....? Ik vrees dat je het geld sowieso kwijt bent.

7. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Het klinkt idd als oplichting, je kan dit melden bij kopersbelangen.nl! daar speuren ze de adressen op van de oplichters en zo sturen ze berichten naar die mensen, ik heb dankzij hun mijn geld terug gekregen!
    succes en hopelijk heb je snel je geld terug.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je kunt ook zelf een advertentie op marktplaats zetten met daarin een waarschuwing niks bij deze adverteerder te bestellen (zie het de laatste tijd wel vaker!)

9. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    en misschien eens googlen op de naam want vaak gebruiken ze andere namen en kom je soms ergens terecht waar meer mensen zijn die opgelicht zijn door die persoon.

10. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was geen megabedrag (20 euro) maar evengoed kon ik dat geld goed gebruiken voor andere dingen. Vind het wel raar dat ze nog steeds op marktplaats staat. Zou niemand iets bij haar besteld hebben dan?

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh ja meld het ook bij Marktplaats zelf! Dan kunnen ze evt haar account blokkeren volgens mij.

12. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dacht wel dat het niet meer kon..:Dmaar zou nog ff de reactie afwachten van je boze mail en dan idd melden op MP..

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    of het nou om 1 euro gaat of 100, diegene moet zoiets niet doen! je kan die advertentie idd ook melden op marktplaats!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die worden toch verwijderd met waarschuwing wat dat mag niet.

Je kan het beste aangifte doen en zoveel mogelijk gegevens verzamelen staat er nergens geen adres of iets dergelijks? Ik kan evt wel kijken op welk adres de website staat en een telefoonummer zoeken enzo je moet me maar PM-en als je deze info wilt hebben...

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Als je je geld terugwilt, zou ik haar een mail sturen en dreigen dat je doet wat iedereen hier aanraadt (melden bij MP, aangifte bij politie, etc), dan geven ze meestal wel je geld terug. Tenminste, als het geen oplichtster is...

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als ze een website heeft dan is haar info zo te achterhalen hoor.
    Zo zou je in princiepe een gewone brief kunnen sturen met die bedreiging. Dan zijn ze ineens niet meer annomiem en meer voor rede vatbaar. (simpelweg omdat je de politie het adres uiteraard ook kan melden dan)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Kun je mij in een pb sturen om wie het gaat? ik wil dat misschien ook doen en dan wil ik niet opgelicht worden.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan ook even op marktplaats die zoekwoorden die TS heeft gezet opzoeken... dan kom je volgens mij ook erbij en als je dan erna door googled kom je ook op een site als het klopt tenminste dat DIE het is..

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    ALs het om de persoon willemijnkado kijk ik op mp is ze toch al 3,5 jaar actief op martkplaats dus dan moet ze 3,5 jaar lang mensen oplichten?
    Misschien is de dame in kwestie niet zo super vlot en snel. Ik durf ook niet met 100% te zeggen hoor ik zou me ook knap lullig voelen als ik jou was!

Succes ermee

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als ze mijn zoiets flikken dreig ik altijd met aangifte. meestal heeft dit als resultaat dat is alsnog erg snel me geld terug krijg of anders het product waar ik voor betaald heb. krijg ik niks doe ik ook echt aangifte. of het nu om 2 euro gaat of 30 euro. mijn foppen ze echt niet. als ze zo van iedereen 5 euro vangen en niemand doet wat wat het is toch maar 5 euro dan gebeurd er niks. ook een mail sturen naar marktplaats over wat je is gebeurd moet je niet vergeten. ook heb ik een keer zelf een advertentie gezet met de tekst "niet bestellen bij ....." oplichters. deze advertentie kwam lekker boven die van haar te staan en dat voelde me toch goed.

gelukkig kan het ook anders. ik had een jurkje overgenomen van iemand wat ik erg snel nodig had. ik heb gezegt dat ik meteen het geld over ging maken en of ze het jurkje vandaag nog op de post wilde doen. volgende dag viel het jurkje binnen en natuurlijk heb ik de dag er voor zoals afgesproken het geld over gemaakt. top service dus en het jurkje rook ok nog heerlijk

Deel Deze Pagina