@Maia; dat groene spul op die drakentaart, wat is dat? Icing? Gel? Heb je dat uit je losse hand gespoten en zelf gekleurd? Droogt het hard op of blijft het zacht?
@cellie: de taart zelf is helemaal van marsepein en de kronkels dat is Icing. Zelf gemaakt, zelf gekleurd en zelf gespoten inderdaad. Het droogt op. Ik ben helemaal fan van spuitwerk met icing, dit was de eerste taart die ik ermee spoot en ik doe het nu veel vaker.
Dit zijn er 3, ik heb ook nog een welkom terug taartje gemaakt, een dora en weet ik het wat allemaal. Kwa spullen heb ik nog niet veel gekocht. ik vind het allemaal erg duur. oke foundant kleurstof enzovoort heb ik wel allemaal hoor. heb ook veel verschillende bakvormen, dit heb ik niet gekocht maar me vriend is bakker geweest en die heeft dat. http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... IM4406.jpg http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... G_0277.jpg http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... G_0275.jpg
overigens, dat paarse op mijn taart is geen icing, dit is foundant. komt omdat ik icing pas net "ontdekt" heb en ik dit ff op een avond bedacht had...
Hier netzo hoor Als ik het geld had kan ik zo een hele lading workshops opnoemen die ik zou willen doen. 8) Ik heb ook even een paar fotootjes in mijn album gezet. Zo nu ga ik eerst even de foto's van anderen bewonderen.
Wat een prachtige taarten allemaal dames! Ik krijg spontaan zin om ook een workshop te gaan doen.... En dan daarna lekker smullen
Ik herken best een aantal van het leukste taarten forum, leuk! Ik moet ook nodig weer eens een taart gaan maken. Mijn beste vriendin zei vandaag nog dat ze nog nooit een taart van me geproefd heeft!
Ik ben jaloers! op jullie kunsten! Lijkt me echt superleuk om zoiets moois te maken! Ik ga over 2 weken de workshop volgen! en hoop ook (ooit) tot zo'n mooi resultaat te komen!
de workshop die ik ga volgen wordt gehouden in Krimpen aan den IJssel en in Nieuwerkerk ad IJssel. zie www.cakesbybien.nl
Hee, ik zie al dat ik niet de enige ben die ook het leukste taarten forum komt haha. Ik heb ook geen workshop gevolgd, maar ben gewoon eens gaan proberen en het valt me nog niet eens tegen. Het is even oefenen, maar het is zeker wel zelf te leren. Een workshop lijkt me trouwens ook heel leuk. Qua spullen, ik heb er al veel te veel geld aan uit gegeven, maar ze hebben ook zo veel leuke hebbedingetjes.
Bien maakt hele mooie taarten dus dat komt vast goed met de workshop! @Aphrodite: genant he ik heb ook nog wel een lijstje liggen met workshops die ik wil doen maar het mag even niet
Dit was mijn derde taart, zal even proberen een foto te plaatsen. Ok, het is zeker nog geen perfecte taart, maar mijn oma was er wel erg blij mee!
@ Maia Haha erg he.. naja waarschijnlijk zou ik toch niet kunnen kiezen naar welke ik eerst zou gaan, .. mocht ik heen kunnen Ik ben net even gaan kijken bij bien.. en toen naar haar winkeltje.. het begint me spontaan te kriebelen al die mooie spulletjes [-X
Ik heb geen workshop gevolgd, maar ik vind het wel erg leuk om te doen. Voor Dylans 1e verjaardag heb ik deze taart gemaakt: Voor zijn 2e verjaardag ga ik zeker ook weer zelf een maken. www.maakjetaart.nl is ook een erg leuke site.
ik heb ook een workshop gedaan, in den Bosch. Het is erg leuk en daarna kun je thuis zeker aan de slag. Ik heb ook een taartje in mijn album staan
Echt geweldig allemaal. Lijkt me zoo leuk! Maar wat heb je allemaal nodig van de site? Best veel volgens mij!
@suus: mooi hoor! @aphrodite: ik vermijd de webshops inmiddels ook flink anders wordt het kopen kopen kopen @rianne: ik ben toen voor het eerst begonnen met alleen wat marsepein (fondant vind ik vies, maar dat is bij iedereen anders), een paar verschillende potjes kleurstoffen en wat uitstekers. En de keer daarna bestelde ik nog wat meer wat ik leuk vond en nu heb ik 3 dozen vol Maar ik ben ook met heel weinig begonnen tot echt bleek dat ik het echt heel erg leuk vond.
Maia: Haha ja ik ken mezelf, dan staat hier zo de kas vol ! Maar ik weet ook niet wat je nodig hebt qua taartmix en vulling, en wat lekker is enzo .. Ik weet even niet wat fondant is .. waar smaakt dat naar? En het lijkt me zo veel om elke keer een taart te maken en die zelf op te eten haha.
Rianne... mix voor biscuit mix voor botercréme suikerbakkerspoeder (poedersuiker) marsepein jam (viervruchtenjam is lekker) pakje slagroom en klopvast en misschien een paar kleurstoffen voor de marsepein je kunt in verschillende webwinkels een startpakket kopen