ook hier zal een kaars branden... Tijdens onze bruiloft vorig jaar hadden wij ook een speciale kaars voor de mensen die er niet bij konden zijn, door overlijden. Deze hadden we speciaal laten maken. Dus die gaat aan zondag (als ik het niet vergeet uiteraard). Op die kaars staat een tekstje van de Lion King musical: They live in you, they live in me they're watching over, everything we see in every creature, in every star in your reflection, they live in you Verder kreeg ik net van iemand anders dit stukje; wat dan wel over het wereldwijde kaarsenbranden gaat, op youtube: Op You Tube kwam ik er een filmpje van tegen http://www.youtube.com/watch?v=N1TDZWr_j_I&eurl Het liedje waar je een stukje van hoort kun je in het geheel beluisteren en de tekst meelezen op http://compassionatefriends.com/precious_child.htm
Ik brand drie kaarsjes een voor ons sterretje...een voor alle vlinderbabys en engelenkindjes en een voor onze wens op een kleintje die we daadwerkelijk in onze armen mogen houden.
Heel mooi idee, Nu ik zelf een gezond kindje heb, realiseer ik me des te meer hoe dankbaar ik mag zijn.... Ik doe zeker mee en zal dan een mooi kaarsje aansteken voor alle lieve vlinderkindjes... En m'n gedachten zullen ook uit gaan naar alle papa's en mama's die dit helaas mee hebben moeten maken.
Toen ik dit onderwerp las kreeg ik tranen ervan in me ogen! Ik doe zeer zeker ook mee voor alle vlinderkindjes! O
wooow lieve mensen wat goed laten we met zijn alle alle engelen in het licht zetten aanstaande zondag ze zullen weten en voelen dat niemand vergeten word groetjes nathalie fijn dat het weer geopend is dit mag zeker niet onvoorzien voorbij gaan
zeker ga ik mee doen voor alle vlindertjes en engeltjes overal te wereld mag ik deze boodschap ook aan mijn familie door geven via de mail als ik het zo doe ? veel liefs mieke Ter herdenking van alle kinderen die de wereld verloren heeft, wordt er ieder jaar op de tweede zondag van december een nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen gehouden. Dit jaar is dat op 14 december. Op deze dag wordt om 19.00 uur een kaarsje aangestoken door diegene dat dat willen of door diegene die een kind hebben verloren. Dit kaarsje brandt ter ere van alle kinderen die gestorven zijn. Door dit te doen in de verschillende tijdzone's, gaat er in 24 uur een golf van licht door de wereld. In Nederland is WWCL nog vrij onbekend, maar wordt toch steeds bekender. De gedachte achter World Wide Candle Lighting (Werledwijd Kaarsen Branden ) is om in de donkere dagen voor Kerstmis, waarin zoveel kaarsen ontstoken worden voor gezelligheid en sfeer, ook een kaars te ontsteken voor een overleden kind. Juist in december wordt vaak het verdriet vanwege het verlies van een kind het pijnlijkst ervaren. Vandaar dat nabestaanden in saamhorigheid een groot licht willen maken om daarmee kracht en troost te geven. Het is de bedoeling dat er over de gehele aarde een cirkel van licht wordt gemaakt. Dat gebeurt als mensen in iedere tijdzone om klokslag 19.00 uur kaarsen branden. Dat kan in de huiselijke sfeer zijn, waarbij mensen een kaars voor hun raam plaatsen, of in groepsverband. WWCL ontstond elf jaar geleden in Amerika. Compassionate Friends, een organisatie van ouders van overleden kinderen, nam in 1997 het initiatief voor deze herdenking. Voortaan zou iedere tweede zondag in december 'Kinder Kaarsendag' zijn. President Bill Clinton erkende een jaar later deze Children's Memorial Day als officiƫle herdenkingsdag.
:'( ik word altijd zo verdrietig als ik over vlinderkindjes hoor.. Ik moet vanavond werken, maar als ik er aan denk zal ik zekere en kaarsje branden..en anders wordt het vanavond laat, maar dat maakt niks uit natuurlijk! Ik ben in gedachten bij alle papa's en mama's en broertjes en zusjes die hun vlindertje moeten missen...
Hier gaat die ook aan vanavond, wij hebben zowieso de laatste tijd altijd kaarsjes aan en voor mij betekend kaarsjes branden altijd voor de gene die er nog moesten zijn maar er helaas niet meer zijn.