Wormen en toeval...

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Vero0504, Jun 26, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,959
    15,002
    113
    G had een top actie vrijdag, ging regenwater drinken uit de regenton. Geen sloten maar op de grond gieten en van de grond met dr mond in een bakkie tuffen. Waar dat krankzinnige idee vandaan kwam is een raadsel maar goed.

Zondagavond veelvoudige dates met de wc (poepen/diarree-ig).

Vanavond meldt ze dat ze wormpjes heeft. En ja, terechte melding. Gisteren was dat nog niet t geval overigens want ben dr vaak genoeg gaan helpen.

Ik herken t als aarsmaden van die mini dingen van krap een cm en dun.
    Maar lees ook dat daar een incubatietijd van 1-2 maanden bij zit. Dus dat zou dan ook weer niet heel logisch zijn.

Toeval zou kunnen, maar dit loopt wel erg bijzonder. Is overigens de eerste keer dat zij t aan de hand heeft.

Allicht nog andere opties / vermoedens mogelijk n.a.v. dat regenwater geintje?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat het best zou kunnen. Als je die eitjes binnenkrijgt zullen ze zich als een malle tot een aarsmade ontwikkelen.
    Die dingen zijn ook enorm besmettelijk ( de eitjes), kinderen hebben ze vaak onder hun nagels zitten doordat ze krabben en dan besmetten ze weer anderen. Ben je al begonnen met behandelen?
    Ik heb ze ooit als klein meisje gehad, ik vond het er zo vies uitzien toen ik mijn poep in de wc pot zag liggen whaah

3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Oh dat kan zomaar!
    Wormenpilletjes zijn hier het hulpmiddel

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Zoals ik het lees in de info op Google kan het niet. Incubatietijd is zoals je zelf zegt 1-2 maanden. Het is natuurlijk wel heel vervelend.

baby2011 likes this.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,412
    113
    Misschien dat de diarree het juist sneller zichtbaar heeft gemaakt? Dus toeval dat ze ze al had, maar door dat regenwater wel sneller ontdekt misschien.

Mebendazol werkte hier telkens heel goed, op aanraden van de huisarts gaven we hier 1 dosis extra. Ik geloof dat het normaal dosis 1 is en dan na 2 weken dosis 2, hier dus 2 weken daarna nog dosis 3.

6. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,163
    3,806
    113
    Dat denk ik ook.

Waarom was die extra dosis?

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Misschien dat ze al eerder uit de regenton heeft gedronken?

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,959
    15,002
    113
    Kreeg geen alerts haha
    Ik heb gelijk de wormenpil er in gedaan toen ik ze zag.

Ze heeft gelukkig nog niet eerder uit de regenton gedronken en ik verwacht dat dit haar laatste keer ook is gelijk.

Die van die 1-2 maanden had ik ook gelezen, vandaar dat ik t "toeval" wel erg bijzonder getimed vond. Maar iets anders dan die aarsmaden kan ik er echt niet van maken, krengen vaak zat meegemaakt in mn jeugd.

Dit is net zo'n horror of the past en wordt hardnekkig bestreden hier in de hoop dat t bij 1 persoon en 1 episode blijft.

We houden t in de gaten in elk geval...

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,412
    113
    Die extra dosis was volgens de huisarts om de kans op herbesmetting via bv een broertje/zusje/peuterspeelzaal meteen na die tweede dosis heel erg te verkleinen.
    Dit was wel ook in een periode waarin het stikte van de uitbraken, dus de kans op herbesmetting was best groot.

10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,163
    3,806
    113
    Oké. Jongste heeft er sinds januari af en aan last van, lijkt wel alsof ze er nooit écht vanaf komt (en ja, ik hamer op handen wassen en verwissel de handdoeken regelmatig enzovoorts).
    Maar die pillen geven verhoogde kans op stuipen en daar is zij heel gevoelig voor dus een extra dosis geven durf ik eigenlijk toch ook niet.

11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Hier ook wel eens in huis gehad, maar behalve de pechvogel nemen we als gezin direct een pil en twee weken er na weer allemaal eentje.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Klopt, is inderdaad het advies. Ik heb het zelf echter nooit gedaan :oops:. Ik dacht de allereerste keer dat jongste het had, ik kijk eerst wel even, anders is t alsnog gauw gegeven aan een evt volgende. Ergens vond ik het onzin, medicatie die wellicht niet nodig is, de kosten, etc. Niemand kreeg t na haar. Jongste heeft t later nog wel eens gehad (zij was een kindje die altijd buiten met handen in t zand zat te spelen :roflmao:), toen dus weer niet de rest van het gezin gegeven en weer geen opvolgers.
    Ik snap de theorie hoor, maar of t altijd echt nodig is?

13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    3,163
    3,806
    113
    Ik denk het op zich niet. Het is alleen wel zo dat als een ander ze ook heeft maar er geen of minder last van heeft degene die er wel last van heeft sneller weer besmet kan raken.

Share This Page