Ik heb vanmiddag bramen geplukt met mijn oma. Nu ben ik ze aan het wassen en zag ik een worm iell. Kan ik de bramen nog wel eten? Of moet ik alles weggooien? Ik zag de worm maar heel kort hij ging vrij snel de braam weer in dus wie weet zijn er nog meer wormen.. En zou t kwaad kunnen aangezien ik zwanger ben? Heb er al wel een paar gegeten voor ik die worm zag. Bedankt vast
Ja natuurlijk kun je ze nog eten. En al zou je een wormpje binnenkrijgen, daar krijg je echt niets van hoor. Beetje extra proteine . Je moet bramen alleen niet te laag bij de grond plukken, dan heb je kans dat er katten of honden overheen hebben geplast, dat wil je dan weer niet. Maar een wurmpje kan echt geen kwaad.
wormen zitten vol met proteine! juist goed tijdens de zwangerschap neh, zonder dollen; gewoon even goed wassen. kan weinig kwaad zolang de bramen er verder goed uitzien lijkt me. Ik had laatst sla uit onze eigen moestuin, zat een slak in. Slak eruit gehaald, sla goed gewassen, gewoon heerlijk opgegeten. tsja, dat heb je nou eenmaal als het niet uit de supermarkt komt
Heel normaal! Leg de bramen in een kom met veel water, dan komen de wormen eruit en verdrinken ze. Maar ze kunnen geen kwaad als je ze toch eet, gewoon wat extra eiwit
wormen komen alleen af op goed fruit heb ik altijd begrepen Natuurlijk kun je ze eten. Heb je nooit eerder een worm aangetroffen in een appel, pruim of kers?
Haha oké! Vroeger at ik ze altijd van de struiken af wist geen eens dat er wormen in konden zitten, tot dat oma mij er vanmiddag op wees en ik na het wassen idd nu 2 wormen zag zitten Neem de wormen dan maar voor lief. De bramen uit de winkel zijn me te duur haha
Dit.. Ze zitten bijna in elke braam. Ik laat ze altijd een nacht in water met een beetje zout weken, sochtends liggen er heeeel veel wormpjes op de bodem
ielll ik zou geen braam meer eten!! Ik wilde dat ik net als jullie kon antwoorden maar ik heb daar echt een fobie voor.. Stoer dat jullie daar niet bang voor zijn!
Hihi..ik ben vanmiddag ook bramen wezen plukken en heb er ook al 3 wurmpjes uitgeplukt. Goed wassen dan verdrinken ze. En anders worden ze nu kapot gekookt want ik ben jam aan het maken.
Bramen moet he een uur of twee in zout water leggen. Dan gaan alle eventuele diertjes dood en daardoor komen ze naar de oppervlakte.
Haha ik zie iemand al helemaal ineen gedoken in een hoekje zitten, met een braam ( met worm ) op het aanrecht 😂 Gewoon even weken en daarna opeten. Heerlijk, bramen.