Wie herkent deze bultjes? Gisteren leken het nog muggenbulten (wat al frapant is want ze wordt nooit gestoken door een mug en dit waren er gelijk meer dan 40) En nu dus dit soort bultjes. Ze jeuken wel behoorlijk.
Waterpokken heeft ze wel eens gehad, wel maar heel erg weinig toen. Warmte ook aan zitten denken maar dat heeft ze nooit en gisteren waren ze zo groot en rood als muggenbulten. Nu lijken het blaasjes te worden.
Mijn eerste ingeving was ook warmtebultjes, maar als je zegt dat ze gisteren zo groot als muggenbulten waren weet ik het ook niet. Heeft ze koorts of verhoging?
Geen koorts. Wel voordat ze de bultjes kreeg 2 dagen hangerig geweest en oorpijn gehad. Ze heeft de waterpokken toen heel licht gehad. Hooguit 30 pokken over haar hele lichaam.
Mijn dochter die toen ze nog maar 1 was heel licht de waterpokken heeft gehad, heeft het begin van de zomer ook een tweede keer gehad. Andere 2 dochters volgden 2 weken later, ook na 2 dagen wat hangerig te zijn geweest. En ook ik dacht eerst dat het muggenbulten waren! Dus ik denk aan waterpokken.
Lijken op talgbultjes/warmtebultjes kunnen komen door koorts, warmte verminderde weerstand etc. Als je wat ouder wordt noemen ze ze jeugdpuistjes. Mijn zoontje heeft ze vaker, ben er ook al eens mee naar de huisarts gegaan. De rode bultjes waar het mee begint is de ophoping van talg zeg maar (zo legde ze het mij althans uit)
Maev: Talgbultjes en jeugdpuistjes (=ontstoken talgkliertjes) zijn echt compleet iets anders dan warmteuitslag! Ik denk dat je je huisarts niet helemaal goed hebt begrepen.
Als ze vorige week ziek is geweest kan het ook 6e ziekte zijn . Na koorts en ziek zijn komen naar paar dagen bultjes opzetten. Voor je het weet staan ze vol. 80% van de kinderen onder de 2 heeft deze ziekte doorlopen zonder of met deze symthomen. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zesde_ziekte