Fraxiparine injecties derde trimester

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nuage, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iemand nog tips over hoe je die injecties zo pijnloos mogelijk kunt zetten als je buik al enorm is en strak staat? Ik voel het minste in mijn onderbuik (vet) maar ik kan dat niet meer zien en wat ik zie is blauw. Als ik hoger prik doet het onwijs pijn, echt veel meer pijn dan toen m'n buik kleiner was. Iemand nog handige tips? Ben het echt zo zat die injecties.

2. sandra

sandra Fanatiek lid

In je bovenbeen zetten, ik zou hem zeker niet in je zwangere buik zetten. Hebben ze dat geadviseerd?

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja alle prikken moeten in m'n buik, niet in m'n been. Ik heb wel gehoord dat sommigen 'm in hun heup zetten maar ik durf het niet. Stom he. Lijkt me zo pijnlijk.

Na m'n keizersnede kreeg ik ze in het zkh wel in m'n bovenbeen en dat was echt niet leuk weet ik nog.

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Als je op je bovenbeen een huidplooi kan pakken is dat goed te doen hoor.
    Maar pijnloos zal het niet zijn.
    Kan je niet vragen of iemand anders hem voor je wilt zetten? Misschien helpt dat iets.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Huidplooi pakken is moeilijk, ja aan de binnenkant wel vetjes genoeg op m'n bovenbeen! Maar zet m dan toch liever in m'n buik. Ik vond het zelf zetten niet zo erg, dat doe ik liever dan dat een ander het doet. Soms heb ik een plek die gewoon te pijnlijk blijkt en stop ik dus en zoek een nieuwe plek. En m'n man durft het ook totaal niet ;)

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ging over naar been . Huidplooi en hoppa en anders meer richting zij.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik heb 12 weken na mijn zwangerschap in mijn buik geprikt en soms ook maar gewoon de pijn voor lief genomen, en soms idd verder gezocht, soms alleen al een klein beetje in je buik prikken op een bepaalde plaats en je gaat door de grond, ik voel helemaal met je mee. Bij mij prikte het het beste in het "buikvet" een paar cm onder mijn navel. Kan me voorstellen dat het met zo'n strakke buik helemaal niet fijn gaat! Heel veel succes met de prikken!

8. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ik prik nu (29 wk zwanger van nr 2) nog steeds in mijn buik, maar als het niet meer gaat ga ik over naar de bovenbenen. Vorige zwangerschap heb ik de hele zwangerschap en erna in benen geprikt. Een pretje is anders, maar het is dus geen probleem om daar te prikken ipv in je buik, lijkt me op een gegeven moment inderdaad niet meer fijn. (Nagevraagd bij de stollingsarts ook trouwens)

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Waren je benen niet pijnlijker?

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee benen vond ik niet pijnlijker. Het nare is, is dat je van tevoren nooit weet of het een gevoelige plek is of niet. De ene keer verwachtte ik pijn en voelde ik amper wat en de andere keer kon ik wel gillen :( Maar heb altijd mijn benen verkozen boven mijn buik.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat klopt echt volkomen dat ervaar ik ook. De ene keer voel ik helemaal niks en de andere keer is het niet normaal zo pijnlijk. Ik "steek" mezelf soms wel 4x voor ik een acceptabele plek heb en het bloed loopt er dan uit. Gelukkig vandaag weer geluk gehad en een "dood" plekje gevonden.

12. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Dit is nu de 2e zwangerschap waarbij ik van begin tot eind fraxiparine spuit. Ik heb maar heel even in m'n buik gespoten bij de eerste. Vond m'n bovenbeen veel fijner en m'n bil. In het ziekenhuis prikte ze ze ook automatisch in m'n been. Ik prik altijd op m'n bovenbeen en dan zo ver mogelijk naar de onderkant van je bovenbeen zo ver mogenlijk bovenaan, waar je wat vet kan pakken zeg maar. Heb nu misschien 1 van de 10 een slechte prik. Als het heel pijnlijk is prik je waarschijnlijk ook op een al recent geprikte plek en dat doet enorm zeer. Heb blauwe plekken gehad van hier tot timboektoe. Als het zeer doet is het idd beter om een nieuw plekje te zoeken ipv te spuiten maar dat doe je al. Verder vind ik langzaam spuiten ook minder zeer doen dan snel...

Al in al.. het doet zeer soms en soms niet. Er zijn wel wat dingetjes maar misschien zijn die ook voor iedereen anders. Het is gelukkig nog maar even! :)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bedoel je richting je knie? Of juist de andere kant op? Bedankt voor de tips! Ja ik moet nog hoogstens 16 weken prikken, ben in ieder geval over de helft heen :)

14. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Andere kant op :) als je op je zij zou gaan liggen aan de kant van je billen dan zeg maar ;) niet helemaal achter dus maar beetje zijkant. Lastig uit te leggen haha. Ik heb wel dikkere benen dan buik dus dacht meer vlees minder kans op iets raken!

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waar je de meeste vetjes hebt zitten. Bij mij zitten die op mijn heupen en dan net iets eronder prikken. Een stuk huid pakken, beetje knijpen en dan darten...

16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Nuage, ik heb ook gedoe met prikken. Ik prik juist heel hoog op de buik aan de rechterzijde. Daar lijkt alles uhhh dood te zijn. Striae, littekens en rode plekjes mijd ik.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het meeste vet heb ik op mijn buik, onderaan waar ik dus ook het liefste prik. Maar wat nu een beetje vol raakt. M'n benen hebben niet zoveel vet, had het ook liever andersom gehad. Ga het toch eens proberen als ik het durf.

18. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik prikte ook altijd in mijn been. Maar kon door de naald eerst voorzichtig op de huid te drukken voelen of ik op een goede plek zat. Op een zenuw voel je gelijk. Maar door met de punt van de naald voor te voelen kon ik meestal pijnloos prikken. En heel langzaam de vloeistof spuiten. Ik heb vier keer 10 maanden dagelijks geprikt, maar dat advies van snel en tjakka spuiten nooit begrepen.
    Ik pakte altijd plooi naar mijn dij toe, zittend, want dan stond die huid niet zo strak.

Deel Deze Pagina