Hoi, Inmiddels ben ik 28 weken zwanger en als sinds enkele maanden last van BI. Nu is het de laatste week zo erg geworden dat ik zo goed als niet meer kan lopen, en heb het gevoel dat elke keer ik bij de fysio ben geweest, het alleen maar erger word. Zijn er (buiten rusten en een pijnstiller) tips tegen de pijn? Ik slaap bijna niet meer, en heb dan ook nog eens een 3 jarige die continu men aandacht nodig heeft Het begint stilletjes aan goed door te wegen op men gemoed allemaal en kan wel wat tips gebruiken... Ook kreeg ik vorige week te horen dat ik ook deze keer weer zwangerschapsdiabetes heb, en ons kleine mannetje al enkele weken voor staat op lengte en gewicht, hij ligt ook nog steeds in stuitigging en krijgt volgens mijn gyneacoloog weinig plaats nog om te bewegen. Tot wanneer kan hij zich nog draaien? En kan dit misschien ook de oorzaak zijn dat mijn bekkenproblemen zo ernstig geworden zijn inmiddels? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord, Heel veel liefs.
HOi liesamber, Wat vervelend van je bekken! helaas heb ik geen tips. Heb je al een bekkenband of stepin broekje geprobeerd? Je bent nu 28 weken de kleine heeft ondanks dat het wat voor ligt op groei nog alle kans om te draaien. Vaak nemen ze rond 33 weken hun voorkeurs houding aan, maar het heeft tot 36 weken om zelf met het hoofdje naar beneden te gaan liggen. De grote en de ligging van je kindje heeft geen invloed op jou klachten. Op het moment dat het hoofdej gaat indalen kan dit jou meer steun en stabiliteit geven in je bekken. Dit zou prettig zijn maar het hoeft niet..... zet m op meid. sterkte Imke
Heel erg bedankt voor je snelle antwoord Ik gebruik al enkele maanden een bekkenband, enkele maanden fysio, warmte en koude compressen, kussens, pijnstillers etc etc... Maar niets dat me echt helpt, jammer genoeg Wel ben ik blij te horen dat het indalen dan weer wat extra steun kan gaan geven binnenkort. Even nog snel een extra vraagje stellen: Kunnen deze bekkenklachten, problemen geven voor de bevalling? Een kennis maakte me namelijk al een beetje "bang" dat de kans dan groot is op een keizersnede Alvast heel erg bedankt Liefs Lies