Naar HA geweest.

Discussion in 'Zwanger worden' started by mien1, Sep 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt.
    We zijn alweer een tijdje bezig om zwanger te worden.
    Ik ben gisteren naar de HA geweest vanwege mijn lange cyclussen.
    Had op de dag 19 van mijn cyclus een poistieve ovu test dus de hele week flink geklust en zit nu op dag 44 nog steeds geen ongi en heb afgelopen zondag een zw test gedaan die was negatief.
    Word hier zo moedeloos van was in mijn vorige cyclus ook zo zat er ook 23 dagen tussen eisprong en ongi.
    Heb ook erg last van acne en erg vette huid.
    Heb opzich wel een goed gesprek gehad met de HA hij zat een beetje te twijfelen omdat we nog geen 12 maanden bezig waren maar 11 maanden maar hij vond het zelf een beetje flauw om dan nu te zeggen van je moet nog een maandje wachten.
    Dus mocht bloed gaan prikken op een aantal hormonen.
    De volgende keer terug komen met partner want hij begon ook over het zaad te testen van vriend lief.
    Waarschijnlijk niet komende maandag maar die die maandag daarop gaan we terug van vriend lief zit beetje met zijn werk en dan hebben we ook vakantie.
    Ik hoop dat hij ons doorstuurd naar de gynaecoloog want ik neem aan dat de HA niet zelf de zaadje van vriend lief gaat onderzoeken maar dat dat gebeurd in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
    Heb ook sinds een paar maanden op allebij mijn ellebogen soort pukkeltjes zitten dat vond hij ook wel erg raar.
    Dus ja nu even afwachten ben zo benieuwd.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Pff balen voor je zeg. Wel fijn dat de huisarts niet moeilijk doet over die ene maand. Wanneer krijg je de bloeduitslagen, wel eerder dan dat jullie terug gaan hoop ik?

3. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Vervelend zeg. Ik ben heel benieuwd wat er bij jou uit komt. Ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje, heb ook erg lange cyclussen. Bn nog iets korter bezig dus ik wacht nog even met naar de HA gaan.

4. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bouwjaar1979@ Gelukkig doet ie niet zo moeilijk over die ene maand anders was het wl erg flauw geweest.
    Ik mag ook eerder bellen voor de uitslag maar denk niet dat ik dat ga doen wacht wel zit nu toch al zo lang te wachten kan er ook wel bij.
    Vind het ook iets prettiger om tegenover elkaar te zitten dan telefonisch is toch anders vind ik.

Lindd@ Sommige HA doen er niet zo heel moeilijk over geloof ik de 1 stuurt je zo door en de ander niet heb ik wel is gehoord.
    Balen he dat je cyclussen zo lang zijn al dat wachten ik hoop zo op een normale cyclus.
    Ik ben ook erg benieuwd wat er uit komt.

5. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Ik denk dat het nu nog een beetje te vroeg is om te gaan, maar ga denk ik in november een afspraak maken als er dan nog niks gebeurd is. Dan zit ik ook op 11 maanden.
    Ik had gehoopt dat m'n cyclus na die uitschieter van 106 dagen weer een beetje normaal zou worden, maar zit alweer op dag 59 :(.

6. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    106 dagen is erg lang zeg.
    Balen is dat he dat lange wachten en ook dan niet goed weten wanneer je eisprong is.
    Hopelijk krijgen we snel een kortere cyclus.
    Mijn beste vriendin was gestopt met de pil en gelijk zwanger en wij waren al een half jaar bezig dat kwam wel even hard aan.
    Vind het best moeilijk om echt blij voor haar te zijn.
    Zij is in maart uitgerekend zal je zien is zij al bevallen en ik nog niet eens zwanger hoop het niet natuurlijk maar ben er wel een beetje bang voor.

7. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om blij te zijn voor je vriendin. Zeker omdat ze pas zo kort ermee bezig was!
    Ik vind het ook erg moeilijk om om me heen te horen dat mensen zwanger zijn.
    Ik hoop heel erg dat het dit jaar bij ons allebei nog lukt!

8. Haagje

Haagje Bekend lid

Sep 6, 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    heel herkenbaar ... wel raar van die posi ovulatietest maar dan geen ongie ... vreemd hoor.
    hoop voor je dat je verdere hulp krijgt meid.

9. Penny

Penny Bekend lid

Jun 18, 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden met een lange (onregelmatige) cyclus en last van acne en/of overbeharing. Please ga gewoon naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een gyn. Er is namelijk een kans dat je PCOs hebt (polycysteus ovarium syndroom). Dit kan het zwanger raken moeilijker maken, en een gyn kan het uitsluiten of deze diagnose stellen dmv inwendige echo en bloedonderzoek.

Niet om jullie bang te maken, maar ik weet zelf hoe deprimerend het is om keer na keer met een negatieve test in je handen te staan. Ohh, wat heb ik de afgelopen jaren een partij ovulatie en zwangerschapstesten versleten.

Veel succes! En trouwens ook met PCO is zwangerschap op de natuurlijke manier mogelijk! Zie mijn onderschrift :)

10. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik had ook lange cyclussen, kon ook al snel terecht. ik heb gewoon de gyn. gebeld en mijn verhaal uitgelegd en mocht komen.

11. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    LindeDD@ Zeker hopen dat het snel bij ons gaat lukken en ook een normale cyclus krijgen.

Penny@ Daarom ben ik ook naar de HA gegaan had een beetje hier rond zitten kijken en kwam ook vaak tegen pcos toen keek ik naar de symptomen en toen dacht he ik heb er wel een paar van.
    Vriendlief wilde eigenlijk nog niet naar de HA maar even gepraat te hebben en hij het ook gelezen had had hij zoiets van ok ga maar is naar de HA.
    Als we terug gaan ga ik zeker zelf over pcos beginnen en hoop dat hij zelf zegt dat we naar de gyn mogen anders ga ik het zelf vragen.

september08@ Heb je zelf de gyn gebeld wist niet of dat wel mocht? dacht altijd dat je een doorverwijzing nodig had?

12. Marley

Marley Bekend lid

Jun 2, 2011
    598
    37
    28
    Ook ik heb verschrikkelijke cyclussen. Positieve ovu test is meer dan 2 weken geleden, maar geen menstruatie en geen positieve test. Ik ga woensdag naar de huisarts. Zijn nu bijna 11 maanden met de nuvaring gestopt. Best ingewikkeld allemaal he!

13. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen he dat het zo raar loopt allemaal snap er zelf echt niks meer van:(.
    Ik heb altijd de diane pil geslikt.
    Ik zou het denk ik gewoon proberen bij HA als jullie er natuurlijk ook zelf achter staan om naar de HA te gaan.

14. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik heb zelf gebeld. Omdat ik eindelijk de stap durfde te zetten en de huisarts 3 weken met vakantie was.
    Heb ik trouwens altijd, als er iets is waarvoor ik de ha nodig heb, is hij altijd met vakantie. Niet dat hij vaak gaat, maar kom er ook gewoon niet vaak.
    Dus gewoon de gyn. gebeld en uitgelegd. Ik heb later wel een verwijsbrief op kunnen halen, was nodig voor de verzekering geloof ik. Maar was toen dus al onder behandeling bij de gyn, dus kon ik zo ophalen bij de assistente.

Idd. je kunt altijd naar de ha, niet geschoten is altijd mis. Enigste 'erge' wat hij kan zeggen is kijkt het nog even aan?!

Ik had ook wel eens een positieve test en geen ongi. Heb ook een hele periode ovutesten gebruikt, ook na een positieve en kreeg ik later weer een positieve?! Of helemaal niets tot aan 2 dgn voor mijn ongi. Dat soort rare dingen.
    Je wordt er erg onzeker van, zit het wel goed, kan ik wel kinderen krijgen etc...
    Nou ik heb er nu dus 2!!!
    Succes dames!!!

15. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ September: Fijn te horen dat het bij jou allemaal wel gelukt is en dat je nu twee kinderen hebt!

Ik ben inderdaad heel erg bang dat ik geen kinderen kan krijgen, maar durf ook nog niet naar de HA te gaan.
    Ben er in mijn vorige cyclus geweest toen ik ongeveer op dag 75 zat en toen zei ze dat ik het nog een tijdje aan moest kijken, dat het vaak voorkomt dat je een cyclus overslaat.

16. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    september08@ Ik zat idd ook te denken om volgende ronde lange tijd ovu testen te gaan gebuiken maar weet het nog niet.
    Fijn om te horen dat het ook dan kan lukken met lange cyclussen.

Share This Page