wormpjes in ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stampertje, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja dat heb ik weer ik heb dus van die witte vieze kleinewormpjes in mijn ontlasting zitten. Zo vies wat moet ik hier nou weer mee???

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Naar de HA dan krijg je er iets voor

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Zijn die wormpjes niet schadelijk voor de baby en kan ik tot morgen wachten met de ha bellen?

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Volgens mij kan het niet heel schadelijk zijn voor je ongeboren kindje maar je moet er zeker niet te lang mee blijven lopen.
    Het medicijn tegen wormen mag je niet slikken als je zwanger bent en dus ben je voorlopig aangewezen op hygienische maatregelen.
    Maar ik zal zeker even de huisarts bellen want internet spreekt ook niet altijd de waarheid...
    Hier;

Last van wormen? | Mens en gezondheid: Diversen

Kan je er meer over lezen :)
    Werk je veel in tuinen oid? goed je handenwassen ed..
    Daarom zeg ik altijd dat mensen hun huisdieren moeten ontwormen.. hun lieveling kakt lekker in t rond buiten en jij of je kind raakt er lekker mee besmet doordat je bijvoorbeeld in de tuin werkt of in de zandbak speelt ;)
    Maar natuurlijk kunnen wilde dieren (vogels, egels, etc) ook fungeren als doorgeefluik ;)

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    bedankt voor het opzoeken. Nee ik zit niet in de tuin ik zit eigenlijk al meer dan een week binnen heb sinds 2 weken geen kat meer maar hij werd toch wel ontwormt bij de kids heb ik nog niet gekeken.

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Geen probleem!
    Ik zou idd ook ff bij de kids checken, zij mogen volgens mij wel tabletjes :)
    Succes!

7. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

ooh wat rot!! ik heb kreeg wormpjes aan het begin van mn zwangerschap... maar de medicijnen ervoor mogen niet ingenomen worden als je zwanger bent :S heb er dus 9 maanden mee moeten lopen... meteen na de bevalling heb ik er tabletjes voor gehad...

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    knoflook pillen, heeeel effectief bij wormpjes. alleen even navragen hoeveel je daarvan mag ivm zwangerschap. wormpjes houden geloof ik ook niet van wortelen. gewoon goed gezond eten, niet snoepen, letten op hygiene doet al wonderen. Succes

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je mag idd geen medicijnen er tegen.. wormpjes komen helaas heel vaak voor tijdens zwangerschap..
    enige wat je kan doen is veel wassen, vaak schoon ondergoed..

ik heb wel paar keer een klysma gebruikt.. daarmee raakte ik ze ook kwijt

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

Je hoeft niet naar de ha. Bij de drogist kun je wormkuurtabletjes krijgen zonder recept. Het is een kuur, dus je moet het tweede tabletje niet vergeten!

In principe ben je er dan altijd vanaf, tenzij de besmettingshaard blijft. Maar met normale hygiëne is dat niet zo. Waarschijnlijk heb je het namelijk gekregen van vlees of via een kindje wat het had.

Heel irritant en genant om te hebben, maar het is zo opgelost gelukkig!

Groetjes,

Esther

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Ze helpen idd goed maar mogen NIET tijdens de zwangerschap! Knoflooktabletje en er is ook iets van vsm geloof ik.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Kan ik die knoflook tabletjes gewoon bij de apotheek halen? De jongste heeft ze ook en ze stopt altijd haar vingers in mijn mond. dus denk dat ik er zo aan gekomen ben....

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Drogist of anders zo'n winkel met natuurproducten. Apotheek zou ik even bellen voor je voor niets gaat. Je kindje kan je die tabletten ook geven maar misschien is zo'n kuur makklijker zijn maar 2 tabletjes!

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

O... Tja... dan zou ik de ha bellen. Meestal mag je dit soort dingen uiteindelijk toch wel. Maar op eigen houtje is niet slim natuurlijk...

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Ook de huisarts schrijft deze niet voor. Schijnt echt troep te zijn;)

16. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter had ze een paar weken geleden ook, zij een kuurtje, ik niks, (ik had ze ook -nog- niet) dus heb ik heeel goed op de hygiene gelet (alsof dat nog meer kon, maar ok)..en gelukkig heb ik ze toen niet gekregen.

ik had ook heel veel onderzoek gedaan, en zwangere, nee moet je echt niet nemen hoor..maar met hygiene alleen kan je ze weg krijgen en je dochter mag dus wel een kuurtje, en als je andere kinderen hebt, kun je die het ook het best wel meteen geven

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Zou het komen doordat ik de kleine zetpillen geef en dan daarna mijn handen misschien niet helemaal goed gewassen zijn? heb nou desinfectiemiddel (zelfde wat in kraampakket zit) Dan hoef ik niet iedere keer naar de kraan te lopen om mijn handen te wassen. Maar dat is toch wel goed genoeg? Doe mijn handen met dat spul doe haar luier uit maak haar schoon met een doekje doemijn handen weer pakde thermometer maak doe mijn handen weer doe een zetpil doe mijn handen nog een keer doe haar luier aan en de kleren. Daarna als ik op kan staan (last van mijn bekken) was ik mijn handen. Als ik niet op kan staan doe ik mijn handen nog een keer met dat spul. Daarna voor alles wat ik eet weer met dat spul. Eerst deed ik het alleen nadat ik de zetpil gedaan had. Maar zal dat desifectie spul voldoende zijn?

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou ik denk niet dat die desinfectie spul helpt , je kunt beter altijd gewoon je handen wassen . Maar als dat moeilijk gaat ja dan weet ik het nie

19. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik heb juist begrepen dat het desinfectie spul beter is dan handen wassen....
    En ik denk ook dat als jij je dochter verschoont je alleen als je helemaal klaar bent je handen hoeft de desinfecteren en niet tussendoor. Wel moet je opletten tijdens het verschonen niet met je handen aan je gezicht te komen.

Deel Deze Pagina